aktualizováno | 04.11.2024 14:50:47 | edda | přečteno: 9084x
Tomáš Kučera – devět vyhraných závodů

Tomáš Kučera – devět vyhraných závodů

 

Druhou vynikající sezonu v řadě prožil v závodech do vrchu seriálu EDDA Cup Tomáš Kučera. „Sezona byla podobně úspěšná jako ta loňská. Respektive bych řekl, že tyhle dvě poslední sezony byly nejúspěšnější za mé působení v EDDA Cupu. Titul ve třídě EN+2000 byl víceméně povinností a zhruba od poloviny sezony jsem aspiroval i na absolutní vítězství v celém seriálu. Tuto soutěž vyhlašuje Eda jako promotér. Šance vyhrát byla veliká, protože jsem vedl od úvodního závodu až do toho předposledního v Telnici, který jsem bohužel nedokončil. Tím naděje na celkový triumf zhasly a skončil jsem druhý dvaadvacet bodů za Mírou Černým,“ vrací se do uplynulých měsíců severočeský závodník.

 

Absolutní vítězství těsně uniklo. Převažuje tedy spokojenost s jinak velmi vydařenou sezonou anebo to bereš trošku jako zklamání?

 

„(Dlouho přemýšlí). Jako bylo by pěkné vyhrát absolutně. Na druhou stranu bodování celkového pořadí nezávisí jen na sportovních výkonech, ale i na dalších okolnostech. Roli hraje například počet soupeřů v jednotlivých třídách. Přirovnal bych to k Poháru konstruktérů ve Formuli1, kde je také velmi důležitá spolehlivost techniky. Tím se dostávám k tomu, že vyjma zmiňovaného závodu v Telnici byla spolehlivost takřka stoprocentní. Za špičkovou přípravu tím patří poděkování týmu Sýkora Racing.“

 

Jak hodnotíš letošní konkurenci v EDDA Cupu?

 

„Já se v každém závodě zajímal v podstatě o absolutní pořadí. Ve třídě se nás totiž vždy sešlo jen pár. Mně se kromě odstoupení v Telnici nepodařilo vyhrát v Brdech, kde zvítězil Míra Černý s Porsche. Sobotní Bozkov zase vyhrál Pavel Ulmann s BMW a já byl naopak nejrychlejší v neděli. V Sosnové jsem skončil až třetí za dvěma „plackami“, pilotovanými Alešem Mlejnkem a Jakubem Šimkem. Až mě překvapilo, jak pěkně jim jejich speciály fungovaly na tak technické trati. Pak se mi nepodařilo porazit Tomáše Koška v Bečově. Musím uznat, že s jeho nově „vytuněným“ Mitsubishi je Tomáš třída sám o sobě. Když spočítám ty ostatní závody, devět se mi jich podařilo vyhrát absolutně.“

 

Který závod se ti líbil nejvíce?

 

„Určitě mě pozitivně překvapila nová trať v Mladé Vožici na Táborsku. Je rychlá, ale nabízí i technické pasáže. Jelikož se jela poprvé, myslím, že tam bude ještě prostor ke zlepšení časů. Bylo zde také velice příjemné prostředí a místní obyvatelé a starosta Jaroslav Větrovský byli závodům velice nakloněni, což je dnes vzácné. V sedmdesátých letech se tam jezdil federální šampionát a je vidět, že i po takových letech to zanechalo stopu a i po padesáti letech se najdou nějací pamětníci, kteří tomu sportu pořád fandí. Je to podobné jako v Bozkově, kde je se starostou Stanislavem Doubkem a tamními obyvateli také super spolupráce. Dobrý sport byl také na Autodromu v Mostě, kde se mi podařilo zajet můj osobní rekord a zároveň rekord EDDA Cupu. Solidní výkon jsem, myslím, podal také v Bečově, přestože tam byl rychlejší Tomáš Košek. Na druhou stranu mě pár věcí mrzelo.“

 

Které konkrétně?

 

„Je škoda, že se nejela tradiční trať ve Vrchlabí. Ta patřila k mým nejoblíbenějším a vždy jsem se na ni těšil. Takže skutečnost, že KRNAP závod nepovolil, mě velice zarmoutila. Dále

mě mrzela absence závodu na slovenské Nové Bystrici, kde se loni jelo společně se slovenským šampionátem a určitě to patřilo k vrcholům celé sezony EDDA Cupu.“

 

Pivovar Svijany dlouhodobě podporuje některé rallyové posádky. Co říkáš na jejich letošní výkony?

 

„Lukáš Kubíček už aspiruje na přední příčky ve třídě RC4 I. Potvrzuje svoji spolehlivost a v rámci budgetu, který má k dispozici, dokáže vytěžit maximum. Vidím jeho potenciál dosáhnout ještě lepších výsledků. Výhodou je také, že celou dosavadní kariéru má stálého spolujezdce Romana Linharta, jenž prokazuje svou kvalitu. Honza Sýkora stále dokáže zajíždět svůj standard. Pokud dostane „er pětku“, jsou se spolujezdcem Štěpánem Palivcem schopni atakovat první desítku ve „velkém“ mistráku. Nicméně určitě nelze přehlédnout, že otěže postupně přebírá generace mladých závodníků. Vždyť třeba Dominik Stříteský je schopen porážet Honzu Kopeckého a Vaška Pecha. Na nedávné Central European Rally se blýskl super umístěním také Filip Mareš.“

 

Odbočme od motorsportu. Můžeš zmínit nějaké novinky z pivovaru Svijany?

 

„Letošní rok se nesl v duchu oslav čtyřistašedesáti let od vzniku pivovaru Svijany v roce 1564. Při té příležitosti byla uvařena limitovaná várka jedenáctistupňového ležáku „čtyřistašedesátky“, která je k dispozici ve vybraných restauracích a ve dvoulitrové plechovce. Jestli bude vyrobena další várka, není jisté. Reakce trhu je každopádně velice kladná, stejně jako předtím na Pivo Přímo ze sklepa. Novinka proběhla i ohledně motorsportu, kdy došlo po deseti letech ke změně designu na všech týmových autech a před Rally Bohemia proběhlo jejich společné fotografování na zámku Svijany.“

 

Tato akce se mně osobně moc líbila. Jak jí hodnotíš ty?

 

„Velice kladně. S nápadem na tuto akci přišel dlouholetý Sykyho manažer a sponzor Jarda Houba. Bylo moc příjemné, že vedle natočení klipu se sešla stará dobrá parta – Honza Sýkora, Štěpán Palivec, Lukáš Kubíček, Roman Linhart, Martina Škardová, Robert Balcar a další. Vedle Sykyho Fabie byly vystaveny také můj Lancer a Lukášův Opel Corsa. Bylo to velice zdařilé. A co se týče klipu, museli jsme dokonce vyhledat coby komparsisty cyklisty (úsměv).“

 

Závěrem se nabízí otázka na tvé plány do nadcházející sezony?

 

„Určitě bych chtěl opět začít závodem v Mostě. Nepředpokládám však, že má účast v EDDA Cupu bude stoprocentní, jako tomu bylo v loňské a letošní sezoně. Ta pro mě byla časově velice náročná a znamenala oběti v mém volném čase.“

 

Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007