aktualizováno | 30.03.2025 11:36:12 | edda | přečteno: 447x
Edda Cup, Autodrom Most, komentář
Autodrom Most, 29. 3. 2025, komentář

 Osmnáctou sezónu Edda Cupu, nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu otevřel, již tradičně pro tento seriál, závod na mosteckém okruhu. Jezdci rádi využívají závod na trati s kvalitním, rychlým povrchem a dostatečnými záchytnými zónami k rozjetí po zimní přestávce. Tak se v pátek prezentovalo 120 jezdců, už nedočkavých užít si ve dvou sobotních závodech závodění po dlouhé pauze. Mnozí také využili k tréninku pateční volné jízdy.

 Sobotní program zahájila rozprava. V pátek před před závody bylo krásné jarní počasí, v sobotu se však vyplnila předpověď a vrátila se zima a vítr. V devět hodin ráno vyrazily na studený asfalt první vozy k volnému tréninku. Bohužel, a to je zde velký problém, z jednoho vozu vytekl olej na více než 500m a závod musel být na půl hodiny přerušen. V 10:50 vedoucí tratě, a z důvodu náhlého onemocnění startéra Pavla, i startér Jan Ejem vyslal do závodu první vůz sezóny 2025. Tím roztočil celodenní kolotoč, který přerušila jen na autodromu povinná polední pauza. Díky disciplinovanému přístupu jezdců, kdy vedle stálých a zkušených jezdců se do zažitého systému našich závodů rychle dostali i nováčci, závody probíhaly plynule, s výjimkou další jedné půlhodinové pauzy na úklid oleje,  a krátce po páté hodině projel poslední závodní automobil cílem celkově páté závodní jízdy sobotního programu. Během dne došlo jen k pár výletům do kačírku a několika jezdcům zkazila den technická porucha, jinak oba závody proběhly ke spokojenosti všech zúčastněných.

  Ve většině tříd se nám vyprofilovali již zde jasní favorité a aspiranti na titul. V kategorii sériových vozů zaujal pěkným výkonem navrátilec Tomáš Arnošt se svým Peugeotem 106, zvítězil po oba závody s jasným náskokem. Velmi dobrý začátek sezony měl i Jan Fabián, který zřejmě odstranil veškeré problémy s poloosami a jistě bude bojovat o titul. Také zvítězil v obou závodech.

 V  kategorii nejslabších speciálů  se tradičně přetahovali o vítězství  Tomáš Novák a Roman Svoboda, po Mostě je stav 1:1. V šestnáckách bohužel odstoupil po prvním závodě s poruchou motoru jeden z velkých favoritů Josef Srnský. A tak bylo jasné, že o prvenství se poperou otec a syn Tichý. I zde je to průběžně 1:1. Tradičně velmi rychlý byl vítěz dvoulitrů David Černý.

 Ve dvou nejsilnějších třídách dominovali lonští Mistři Tomáš Kučera, který překonal letitý rekord tratě Jiřího Jupy a Miroslav Černý. Velmi dobrý výkon podal Mistr Edda Cupu ročníku 2011 a 2016 Robert Kacálek, který startoval po mnohaleté pauze a bral dvě druhá místa.

 V historických vozech se povedla premiéra Edovi Paterovi s Porsche 944, jasně zvítězil a nejrychlejším časem zaostal pouze o sekundu za rekordem Miroslava Černého / Porsche 911/ z roku 2023. Jako velcí srdcaři  se ukázali nováčci z varnsdorfského AMK. Při pátečních jízdách jim zkolaboval motor, nicméně neváhali vyrazit domů pro sériový. Výměna se po celonoční práci podařila a odměnou byla dvě třetí místa ve třídě. Překvapením byl i start soutěžního matadora z Blatné, Františka Fadrného na jeho krásné Ladě VFTS, který se u nás představil po zhruba třinácti letech.

 Během dne došlo jen k pár výletům do kačírku a několika jezdcům zkazila den technická porucha, jinak oba závody proběhly ke spokojenosti všech zúčastněných. Nyní nás čeká měsíční přestávka před prvním přírodním kopcem v krásném prostředí Pošumaví v Makarově u Strakonic, kam všechny srdečně zveme!

   Jarda Malík, Eda Patera 

  

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007