26.07.2016 22:53:41 | edda | přečteno: 12121x
ZAV Vrchlabí - hodnocení tříd

ZAV EDDA Cup, Vrchlabí - Benecko, 23. a 24. července 2016, komentář, 2. část


Hodnocení tříd

N 1400

Na start se postavilo šest závodníků. Nejlépe se vedlo Lukáši Cvejnovi, který získal dvě vítězství na Suzuki Swift. V sobotu za ním skončil druhý jeho otec Josef Cvejn na stejném voze, který o sekundu porazil třetího Jana Packu na Suzuki Swift. J. Packovi vyhovovala nedělní mokrá trať, kdy vybojoval druhé místo, když dokonce v jedné jízdě L. Cvejna porazil a na třetího J. Cvejna měl veliký náskok.

N 1600

Z devíti startujících se po oba dny, ať na suchu, nebo na mokru vykrystalizovalo stejné vítězné trio. Boj o vítězství byl velmi vyrovnaný. V soboru do závodu nejlépe vstoupil místní závodník Vojtěch Hakl na Citroenu Saxo, když o šest desetin sekundy porazil Tomáše Neužila na Peugeotu 106. Ten v druhé zrychlil, V. Hakl se naopak zlepšit, aby to stačilo na udržení prvenství nedokázal a nakonec se vítězem stal T. Neužil o dvě setiny sekundy. Třetí skončil lídr třídy a druhý muž průběžného absolutního pořadí Tomáš Omelka na Peugeotu 106, který kromě soupeřů musel bojovat i s bacily. Doufejme, že antibiotika zaberou a do Prachatic už bude Tomáš v kondici. V neděli bylo pořadí na stupních vítězů stejné, stejně napínavý, těsný a do poslední chvíle nerozhodnutý byl opět boj o vítězství, tentokrát jej T. Neužil vybojoval o dvě desetiny. Vítězem v rámci třídy vypisovaného Saxo cupu se stal Petr Fišer.

N 2000

Tiger team s Acurou RSX vybojoval ve Vrchlabí dvojité double. Dvakrát zvítězil Petr Tvaroh po vyrovnaném a spolehlivém výkonu těsně následovaný týmovým kolegou Jaroslavem Vaňátkem. O třetí místo bojovali v sobotu Jan Šenold na Audi A3 s Mirkem Pribulou na Renaultu Clio R. Rychlejší byl nakonec J. Šenold. Ani v neděli se M. Pribulovi nepodařilo dosáhnout na stupně vítězů, musel se sklonit před Fordem Focus třetího Adama Tojšla.

N +2000

Sobotní duel dvou největších rivalů v této třídě rozhodla chyba v retardéru Martina Lva na Subaru Impreza, Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX nechyboval a zaslouženě zvítězil. M. Lev i přes penalizaci dokázal uhájit třetí místo před F. Hubrem na Subaru Impreza. V neděli už poučený M. Lev si vítězství vzít nenechal a vyhrál s velkým náskokem. Druhé místo zbylo na J. Háka, třetí byl opět F. Hubr.

E 1400

Desetinový souboj mezi dvou závodníků z čela průběžného pořadí třídy pro sebe v sobotu rozdílem devíti desetin sekundy pro sebe rozhodl Bohuslav Krejčí na Škodě Rapid Gr.H před Tomášem Novákem na Pick-upu Kawasaki. Třetí na Škodě Felicia skončil Roman Volf. Ten se ovšem vytáhl v neděli na mokré trati, všechny své soupeře překvapil a s velkým náskokem vyhrál. Druhý skončil B. Krejčí, na kterého ani v neděli nenašel recept třetí T. Novák.

E 1600

V závodních šestnáctistovkách platilo ve Vrchlabí pravidlo, že bez technických problémů v tréninku nejde zvítězit. V první tréninkové jízdě se na start a do depa vrátil samospádem couvající Jan Reiss na Škodě 130 RS, závadu na řazení stačil do závodu odstranit a superčasem z první závodní jízdy vybojoval vítězství. Druhý skončil Miroslav Černý na Škodě 130 L. Ani zrychlení o dvě sekundy ve druhé jízdě nepomohlo Zdenku Tichému s Fordem Puma poskočit výš ze třetího místa. V neděli se z tréninku s porouchanou převodvkou vrátil M. Černý, ale než bys řekl almara, měl jí vyměněnou a za odměnu si odvezl pohár pro vítěze třídy. Bylo jasné, že na druhém místě skončí Ford Puma, otázkou bylo, kdo jí bude řídit. V první jízdě s ní dokázal kopec zdolat rychleji Dominik Tichý, v druhé byl rychlejší Zdeněk Tichý, součet časů byl příznivější pro D. Tichého, ani ne o sekundu porazil svého otce.

E 2000

V sobotu jasně vyhrál vítěz juniorského poháru David Černý na oturbeném Pick-upu Kawasaki, před Michalem Slováčkem s Hondou Civic TypeR. O třetí místo bojovali dva piloti Octavií. To vybojoval, když o pouhých šest setin sekundy porazil Vratislava Cinkla Libor Kotrmon. V. Cinkl začal nejlépe v neděli, po první jízdě byl ve vedení, to mu ale drtivým finišem a zlepšením o pět sekund sebral vítěz M. Slováček. D. Černý i v neděli vyhrál juniorský pohár, ve třídě se ale musel spokojit, po technických problémech a horečnaté práci na voze, se třetím místem.

E +2000

Další ze strhujících soubojů, které patří k vrcholům EDDA Cupu, přinesl sobotní závod ve třídě nejsilnějších závpdních speciálů. Po první jízdě vedl o jednu a půl sekundy Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI před Tomášem Kučerou na Lanceru EVO IX. Na druhou jízdu nasadil T. Kučera nové pneumatiky, ještě páru koní navrch popustila uzdu řídící jednotka motoru a T. Kučera do mrtě využil všechny možnosti svého stroje a předvedený výkon a čas z něj vyplývající vyrazil všem dech. Zrychlení o pět sekund jasně korunovalo krále sobotního závodu. T. Košek skončil druhý a na třetí místo si pohodlně před Bazy Jonasem uhlídal Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX.

E +2000/2WD

Roli favorita dvojitým vítězstvím potvrdil Lukáš Suchomel na Lotusu Elise. Za ním dvakrát duhý skončil rychlý Jiří Hruška na BMW, když porazil dalšího pilota BMW Ondřeje Kaše.

H 1150

Osamělým zůstal v této třídě Tomáš Vaňata, kterému nepřijel žádný soupeř. Se svým Austinem Mini zrychloval každou jízdou a dva poháry za první místo si odvezl automaticky.

H 1300

Dvojité vítězství na Škodě 110 L vybojoval zaslouženě Tomáš Neruda. V sobotu za ním na druhém místě skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR/H a třetí na Škodě 110 R z týmu Autosport Pegas Martin Foukal. Ten už v neděli nestartoval do kupátka usedl Robert Jordán a vybojoval druhé místo o tři desetiny sekundy před J. Vosmekem. V historických třináctistovkách na Škodě 120 LS startovala vítězka dámského poháru Pavla Vovsová.

H 1600

Domácí trať je asi zakletá pro Josefa Srnského jr. V sobotu přišel o motor, když se jedna ojnice rozhodla nepokračovat v nudném pohybu nahoru a dolů a vzala přes blok ven. Sobotní závod byl ztracen, ale díky domácímu prostředí měl J. Srnský jr. dost času na výměnu a protože měl i co vyměnit, už večer vrčel v jeho závoďáku nový motor, bohužel ne plnoobjemová šestnáctistovka. Sobotní závod bez úřadujícího mistra vyhrál Pavel Maier na Fordu Escort Mk I. Druhý skončil Pavel Nytl na Ladě 2101 MTX. Třetí místo si zaslouží pozornost i z toho důvodu, s jakou krasavicí přijel Stanislav Tkáč. Po ráně ve Kdyni, kdy odepsal Lancii Deltu, ve Speedy Motorsport postavili v rekordně krátké době Lancii Beta. (Už se všichni těšíme, jakou další nádherou se budeme kochat, až roztříská tuhle.) Pohár za třetí místo je tak zaslouženou odměnou za předvedený výkon na trati, ale i za úsilí spojené se stavbou historického závodního vozu. P. Maierovi se v sobotu na stupních vítězů očividně zalíbilo a tak si vítězství zopakoval i v neděli. To za ním skončil na druhém místě J. Srnský jr. a Lada 2101 dovezla na třetí místo P. Nytla.

H 2000

Všichni se těšili na další pokračování souboje Ivo Krále na VW Golf a Edy Patery na VW Scirocco. První sobotní závodní jízdu vyhrál I. Král o půl sekundy. E. Patera ve druhé jízdě z přemíry snahy srazil sud v retardéru, který na trať postavil promotér seriálu a bylo jasné, že se na stupně vítězů nevejde. I. Král si pohlídal další vítězství. Druhé místo vybojoval Lubomír Zdeněk na VW Golf před Oldřichem Rusem na Fordu Escort Mk.II. V nedělním závodě, v první jízdě získal E. Patera dvou a půl sekundový náskok, což znamenalo, že se to už nedá prohrát, ledaže by se to prohrálo. A to se stalo. Oba aktéři v druhé jízdě ještě z už tak rychlých časů zrychlili, ovšem I. Král všem vyrazil dech zlepšením o pět a půl sekundy(!!!) a v celkovém součtu o dvě desetiny sekundy zvítězil i v neděli. Na smutného E. Pateru zbylo druhé místo. Třetí v neděli skončil L. Zdeněk.

H +2000

V sobotu hned v tréninku se roztrhla převodovka v BMW Roberta Kacálka, olej z ní znečistil dlouhý úsek tratě a naboural tak časový rozvrh závodu. R. Kacálek povolal kurýra z Kladna s další, už jen seriovou převodovkou a do nedělního závodu ji tým stihl vyměnit, sobotní závod byl ztracen jak pro Roberta, tak jeho dabléra Aleše Nováka. Sobota přinesla první vítězství Jiřímu Fíglovi s Lancií Delta HF Turbo. Vyrovnaným výkonem si druhé místo vyjel Jan Valenta na Mercedesu 190. Hned v prvním tréninku upadlo kolo z BMW Stanislava Urbánka, přišel i o kotouč, nehodil ale nářadí do žita,stačil bavoráka do startu závodu zprovoznit a vybojovat ještě třetí místo. V neděli už úřadovalo oranžové BMW R. Kacálka. I přes poněkud provizorní opravu utrženého držáku motoru německý stroj fungoval. R. Kacálek tak jasně vyhrál před svým dablérem A. Novákem. Sražením sudu v retardéru a následnou penalizací se z boje o stupně vítězů vyřadil sobotní vítěz J. Fígl. O třetí místo tak bojovali S. Urbánek s J. Valentou, rychlejší byl a další bronz si připsal S. Urbánek. Václav Roll na Mercedesu si z Vrchlabí odvezl poháry za pohár Youngtimer.

Závody ve Vrchlabí přinesly úžasnou podívanou, strhující souboje, které rozhodovaly zlomky sekundy. Ocenění zaslouží nasazení všech závodníků a jejich týmů i příkladná práce traťových pořadatelů s jakou se vypořádali se všemi komplikacemi. EDDA Cup si tak připsal další úspěšný podnik.


Jarda Malík







Ivoš | 26.07.2016 23:16:36
Opět jeden krásný a vydařený závodní víkend na Benecku!Po první nedělní příliš opatrné jízdě,dostalo moje autíčko pokyn,ať předvede,co umí...Povedlo se a byl to moc milý dárek k mým dvaašedesátým narozeninám!
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007