aktualizováno | 16.08.2016 13:58:54 | edda | přečteno: 11372x
ZAV PRACHATICE - HODNOCENÍ TŘÍD

ZAV EDDA Cup, Prachatice – Libínské sedlo, 6.-7.8. 2016, komentář, 2. část


Hodnocení tříd

N 1400

Jen dva závodníci se sešli v této třídě. Václav Mazánek na Suzuki Swift zvítězil v obou dnech. Martin Zach zajížděl vyrovnané časy, nechyboval, ale jeho Opel Corsa na japonskou techniku soupeře nestačil.

N 1600

Půl tuctu účastníků měla tato třída. O vítězství bojovali Tomáš Omelka a Tomáš Neužil na Peugeotech 106. Hned první sobotní závodní jízda ukázala, že boj bude velmi vyrovnaný. Po ní se o pouhých pět setin sekundy ujal T. Omelka vedení. T. Neužil se sice v druhé jízdě dokázal zlepšit o šest setin, ale T. Omelka kontroval časem o sekundu rychlejším a získal první vítězství víkendu v napínavém souboji.V neděli nastoupil T. Omelka do závodu ve velkém stylu a bezchybnou jízdou si vybudoval náskok, který už v druhé jízdě, i přes zlepšení T. Neužila, udržel a vybojoval zaslouženě druhé vítězství před dvakrát stříbrným T. Neužilem. O třetí místo za dvojicí mladíků měli zájem dva zralí jezdci. Jaroslav Fikota na Hondě Civic byl přece jen o trochu rychlejší, z Prachatic si tak odváží dva poháry za třetí místa a na Vladimíra Kvasničku s Citroenem Saxo zbyla sice bramborová medaile, ale dobrá nálada jej neopustila.

N 2000

Piloti Acury RSX Tygr teamu udělali v této třídě závod a potvrdili pravdivost rčení „první vyhrání z kapsy vyhání“. V sobotním závodě po první jízdě vedl Jaroslav Vaňátko, ale Petr Tvaroh jej výkonem ve druhé jízdě odsunul na druhé místo a zvítězil. V nedělním závodě po první jízdě vedl P. Tvaroh, ale sobotu mu oplatil a vítězství vyfoukl pětisekundovým zlepšením ve druhé jízdě Jaroslav Vaňátko. Třetí místa si po oba dny spolehlivě ohlídal Adam Tojšl na Fordu Focus.

N +2000

Ve třídě nejrychlejších produkčních aut sedla nejlépe rychlá prachatická trať Martinu Levovi na Subaru Impreza STI. V sobotu měl trochu lehčí pozici, neboť po nevydařené první jízdě Jiřího Háka na Mitsubishi Lancer EVO IX, měl dostatečný náskok, přes to absolvoval i druhou jízdu s plným nasazením a zvítězil. V neděli už to tak lehké neměl, J. Hák podal v první závodní jízdě výborný výkon, ale stejně M. Lev uhájil vedení o tři desetiny sekundy. Druhá závodní jízda, kterou opět vyhrál M. Lev rozhodla o tom, že i nedělní vítěz bude totožný se sobotním. Oba dny skončil na třetím místě domácí matador František Hubr na o několik generací starší Impreze.

E 1400

Dvojité vítězství nekompromisně vybojoval pod Libínem dosavadní lídr třídy Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki. Za ním dvakrát druhý skončil Bohuslav Krejčí s rychlou Škodou Rapid Gr.H. O třetí místo bojovaly Felicia s Favoritem. Roman Volf s Felicií v sobotu skončil třetí, když si poradil s Josefem Mlejnkem na Škodě Favorit, který se kromě hledání ideální stopy musel věnovat dolaďování techniky, což se mu podařilo zrovna do startu první nedělní závodní jízdy a markantním zlepšením proti sobotě se mu podařilo třetí místo vybojovat.

E 1600

Letošní smůla neopustila rodinné duo otce a syna Tichých ani v Prachaticích. Již v sobotním tréninku se jejich Puma nechovala slušně a důvod se zdál skrývat v převodovce. Tiší vyrazili do Prahy pro sériovou převodovku, kterou přivezli, večer namontovali a v nedělním prvním tréninku se ukázalo, že problém byl v klikové hřídeli, která odpravila motor. Za vítězstvím šel nekompromisně Miroslav Černý na Škodě 130 L, který oba dny vyhrál s velkým náskokem. Dvě druhá místa vzácně vyrovnaným výkonem vybojoval rychlý Jan Reiss na Škodě 130 RS. Svého otce ze třídy produkčních šestnáctistovek napodobil v závodních speciálech Jaroslav Fikota jr., na Hondě CRX si i on z Prachatic odvezl dva poháry za třetí místa.

E 2000

Dvojitým vítězstvím po bezchybném výkonu si upevnil vedení v průběžné klasifikaci třídy Michal Slováček na Hondě Civic TypeR. V sobotu byl po první závodní jízdě druhý Libor Kotrmon na Škodě Octavia, ale penalizace za sražený retardér ve druhé jízdě jej srazila do hloubi výsledkové listiny. Ze druhého místa se tak mohl radovat Aleš Hemerka na Alfě Romeo 146. O třetí místo měli velký zájem Vratislav Cinkl na Škodě Octavia a David Černý na Pick-upu s přeplňovaným motorem Kawasaki. Šťastnější a rychlejší byl nakonec V. Cinkl, který skončil třetí, když D. Černého pronásledovaly technické problémy. I v neděli za vítězným M. Slováčkem skončil druhý A. Hemerka a o třetí místo opět bojovali V. Cinkl a D. Černý, kterému tentokráte štěstěna vynahradila sobotní nepřízeň a V. Cinkla dokázal o jednu a půl sekundy porazit.

E +2000

Rychlé tratě se nezalekl Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI a famózním výkonem po oba dny jasně vyhrál, když dosáhl nejrychlejšího času mezi všemi závodními vozy skupiny E1, které v Prachaticích startovaly i ostatních seriálech. Dvakrát druhé místo v Prachaticích vybojoval Lukáš Kubíček na Mitsubishi Lancer EVO IX. Třetí skončil po oba dny Michal Kužel na Mitsubishi Lancer EVO IX. Smolný víkend prožil jeden z favoritů třídy Tomáš Kučera. Jeho Lancer byl v permanentní péči mechaniků, přesto se mu nepodařilo ani v jednom závodě, kdy shodně po první jízdě byl vždy druhý, dokončit závod na stupních vítězů.

E +2000/2WD

Jen dva vozy a jen v sobotu se zúčastnily závodu. Rychlejší z nich byl exmistr Evropy v rallye historických automobilů Miroslav Janota na Porsche 977, druhý skončil František Pecl na VW Golf VR6

H 1300

V sobotu jasně zvítězil Pavel Jiras na Škodě 130 RS, když druhého Jaroslava Vosmeka na Škodě 130 LR porazil o více než šest sekund. Za J. Vosmekem o sekundu skončil třetí Luboš Krameš na Škodě 1000 MB. V neděli se pořadí na stupních vítězů promíchalo. Na nejvyšší stupínek nikoho nepustil J. Vosmek a na druhé přivezl své embéčko L. Krameš. Sobotní vítěz P. Jiras se musel spokojit s bronzovým stupínkem.

H 1600

Na start se postavili v sobotu jen dva závodníci, v neděli si přijel ještě zazávodit Roman Ertl s Ladou VFTS, kterou si do depa přivezl na vyleštěné dobové odtahovce Barkas. V sobotu zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR před Pavlem Maierem na Fordu Escort Mk.I. V neděli po tom, co na minulém závodě ve Vrchlabí přišel o motor, nyní v Prachaticích jej v tréninku zradila převodovka a do závodu už nenastoupil. Nedělní závod pak vyhrál P. Maier a R. Ertl si odvezl pohár za druhé místo.

H 2000

Opět velkou pozornost poutal souboj dvou největších favoritů této třídy. Zatímco Ivo Král má svého VW Golfa lety a řadou závodů prověřeného, Eda Patera se stále seznamuje s nově postaveným VW Scirocco. Rychlá trať ukázala ještě rezervy ve vyladění podvozku a tak mechnici po každé jízdě zkoušeli, co by se ještě dalo změnit. V sobotu nastoupil vítězně do závodu I. Král a v druhé jízdě ještě svůj náskok zvýšil a zvítězil. V neděli první závodní jízdu vyhrál E. Patera, ale moc v klidu nebyl, protože po zkušenostech z minula ani náskok jedné a půl sekundy není v souboji s I. Králem jistotou. I. Král se v druhé jízdě opravdu razantně zlepšil, proti první jízdě skoro o tři sekundy, ale ani E. Patera se cestou k cíli zbytečně nekochal a vítězství nakonec o necelé čtyři desetiny sekundy uhájil. O třetí místo bojovali Marek Kalika na exPaterově Peugeotu 205 GTI s Oldřichem Rusem na Fordu Escort RS 2000 Mk.II. Nakonec dvakrát třetí skončil M. Kalika a O. Rus čtvrtý.

H +2000

Dvojité vítězství vybojoval Robert Kacálek na BMW 635 CSi, v sobotu s velkým náskokem před bavorákem 325e Urbánkových. Druhé místo vybojoval Stanislav Urbánek jr. před svým otcem Stanislavem Urbánkem. V neděli už s motorem v havarijním stavu dojel do cíle jen S. Urbánek jr. a ještě jen tak tak uhájil třetí místo. Nedělním druhým místem si spravil náladu Jan Valenta na Mercedesu 190.


Jarda Malík

 


Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007