07.07.2017 16:59:54 | edda | přečteno: 11876x
HOSTR Prix Liberec 2017, komentář, 2. část - třídy

  N 1400

 V sobotu do závodu nejlépe nastoupil Jiří Bobek s VW Polo, ale Lukáš Cvejn na Suzuki Swift po opatrnější první závodní jízdě , kdy ještě sondoval terén, ve druhé pořádně zatáhl , zrychlil o tři sekundy, na to nedokázal žádný ze soupeřů odpovědět a zvítězil. Naopak J. Bobek se musel ještě bránit před zrychlujícím  Janem Packou na Suzuki Swift, ale nakonec druhé místo o sedm desetin sekundy obhájil. Nedělní závod na suché trati byl odlišný. Nejlépe začal i skončil pro J. Packu, který zvítězil před L. Cvejnem a třetí místo vybojoval úřadující mistr třídy Václav Mazánek na Suzuki Swift. J. Bobek po nadějném výkonu v první jízdě, přehnal nasazení ve druhé a po kolizi závod nedokončil.

  N 1600

 Ať na mokré trati v sobotu, tak na suchu v neděli měly závody v této třídě stejný průběh. V obou zvítězil s jasným náskokem favorit třídy a průběžně vedoucí v její klasifikaci Lukáš Krotil na Citroenu Saxo. Druhý skončil nováček v této třídě Jindřich Křístek na Hondě Civic a třetí místo v rodinném duelu vybojoval na Peugeotu 106 Jindřich Horáček jr. před svým otcem.

  Saxo Cup

 Dosud neporažený v poháru Ladislav Kopelent s Peugeotem 106 našel pod Ještědem svého mistra. Daniel Tomek  se rozjel  v sobotu k výbornému výkonu a překvapivě vyhrál. Aby toho nebylo dost a L. Kopelent měl o čem přemýšlet, v neděli své vítězství zopakoval. Na L. Kopelenta tak zbyla druhá místa. V sobotu skončil třetí Petr Kumpošt, v neděli hodně zrychlil Petr Kalika a vybojoval bronz.  Vítězství D. Tomka oživilo dění v poháru, do dalšího dění přinese nový náboj. 

  N 2000

 Zasloužené dvojité vítězství si z HOSTR Prix odvezl Jaroslav Vaňátko na Acuře RSX, který v šesti soupeřích ve třídě přemožitele nenašel.  O druhé a třetí místo sváděli pěkné souboje a závody si užívali Martin Čábela a Mirek Pribula na Renaultech Clio, byť M. Čábela oproti svému soupeři se starším modelem. Sobotní mokré trati se míň bál M. Čábela a vybojoval druhé místo. V neděli na suchu už víc uhánělo Clio M. Pribuly a druhé místo patřilo jemu.

  N +2000

 Epická bitva dvou nejrychlejších závodníků nejsilnější třídy produkčních aut  Jiřího Háka na Mitsubishi Lancer EVO IX a Martina Lva na Subaru Impreza STI pokračovala i v Liberci. V sobotní první závodní jízdě byl rychlejší M. Lev jen o dvě desetiny sekundy a bylo mu jasné, že jestli chce, jakože chce, zvítězit, musí do druhé jízdy dát vše. To se mu povedlo  a po strhující jízdě, na kterou už J. Hák odpovědět nedokázal, zaslouženě zvítězil. I v neděli po první závodní jízdě byl ještě veselejší M. Lev. Ale ve druhé jízdě mu J. Hák dal ochutnat vlastní medicíny a po bezchybném výkonu s nejrychlejším časem produkčních vozů nakonec v součtu o tři desetiny sekundy zvítězil a opět posílil své vedení v průběžné klasifikaci třídy. O bronz v této třídě tradičně bojují František Hubr a Vladimír Pešek na starších Imprezách, tentokrát se dvakrát z poháru za třetí místo radoval F. Hubr.

  E 1400

 Přestup Tomáše Omelky s novým vozem VW Polo třídu nejmenších závodních speciálů notně oživil. Jak se postupně s Polem sžívá a daří se mu vůz vyladit do vrchařské fazóny stávají se souboje s úřadujícím mistrem třídy Tomášem Novákem na Pick-upu Kawasaki stále vyrovnanější a napínavější, když o vítězství rozhodují jen zlomky sekundy. V sobotu si lépe vedl T. Novák, když z půlsekundového náskoku po první závodní jízdě ve druhé ztratil jen dvě desetiny a zvítězil. Nedělní závod lépe vyšel T. Omelkovi, bezchybným výkonem si zajistil vítězství před T. Novákem. V obou dnech skončil vždy třetí vítěz juniorského poháru Otakar Zenkl jun. na Škodě pick-up.

  E 1600

 Odehrál se další z velkých soubojů mezi největšími favority třídy Miroslavem Černým na Škodě 130 L a Jiřím Vrkoslavem na Citroenu C2, kterým ještě v těsné blízkosti sekundoval Jan Reiss na Škodě 130 RS. Sobotní závod vrátil úsměv do tváří M. Černého a jeho otce, neboť se ukázalo, že Mirek vyhrávat nezapomněl a rychlou jízdou na limitu si zajistil nejvyšší místo na stupních vítězů. J. Vrkoslav se musel spokojit s druhým místem. J. Vrkoslavovi v neděli zkomplikovala závodění  prasklina předního kotouče, nakonec se ukázalo, že přenesení většího brzdného tlaku na zadní kola, nebylo až tak špatné a vynikající jízdou v druhé závodní jízdě, do které nastupoval se ztrátou, M. Černého porazil. V sobotu i v neděli s minimální ztrátou na tuto dvojici Skončil J. Reiss, kterému v sobotní první závodní jízdě o dvě desetiny sekundy šlapal na paty Zdeněk Tichý na Fordu Puma. Toho však postihla v druhé jízdě kletba dablérů v podobě deště a z bojů o přední místa vypadl.  V neděli už na suché trati Puma Tichých nestačila s dechem na rovinkách a jízda na limitu v zatáčkách přinesla jen spálené zadní pneu. Tato třída je nabitá kvalitními jezdci na rychlých strojích. I další jezdec David Černý pomalu nachází společnou řeč s novým pick-upem a jeho nedělní výkon byl příslibem vracející se formy.  Prvních pět, šest aut v pěti sekundách s lepšími časy, než nejrychlejší vůz třídy E 2000 jasně hovoří o vysoké úrovni závodění v této třídě.

  E 2000

 Sobotní závod nejlépe vyšel Liboru Kotrmonovi na Škodě Octavia, který si nejlépe poradil s nástrahami tratě a sedmi soupeři a i přes atak Michala Slováčka na Hondě Civic v druhé závodní jízdě zvítězil. Statečný výkon M. Slováčkovi přinesl druhé místo, před také zrychlujícím Vratislavem Cinklem na další Škodě Octavia. V neděli vinou kolizí v této třídě poněkud prořídlo pole, naopak jej obohatil startem na Škodě Octavia Otakar Zenkl, který přišel viděl, závodil a získal třetí místo. Na čelo se tentokrát probojoval V. Cinkl a druhé místo opět připadlo M. Slováčkovi.

 E +2000

 V nejsilnějších závodních speciálech se největší pozornost soustředila na dva velké rivaly Tomáše Kučeru na Mitsubishi Lancer EVO IX z týmu Svijany racing a Tomáše Koška na Lanceru EVO VI z Traktorky, třetím do mariáše byl další zástupce Svijany racing Lukáš Kubíček na EVO IX.  Všichni měli na loňský závod pod Ještědem různě nepříjemné vzpomínky, letos si rozhodně chtěli reputaci v Liberci napravit. Sobota nejlépe vy šla Tomáši Koškovi, sice nejlépe začal T. Kučera, v druhé jízdě na vodě vsadil na opatrnou jízdu a T. Košek jej přeskočil a zvítězil.  T. Kučera skončil druhý s bezpečným náskokem na třetího L. Kubíčka. V neděli T. Kučera v péči Jeníka Šlehofera a pod dohledem Jana Sýkory nastoupil nekompromisně od prvního metru k cestě za vítězstvím, zajel dvě výborné jízdy, jako jediný se dokázal dostat pod 1 minutu 31 sekund a proto zvítězil. T. Košek se hodně snažil, ale ve velmi vyrovnaném duelu mu vždy dvě, nebo tři desetiny sekundy chyběly a skončil tak druhý. Třetí místo opět vybojoval L. Kubíček. Michal Roll na čtvrtém místě je limitován technikou, kterouž je produkční soutěžní Lancer EVO IX.

  E 2WD

 V sobotu nakonec ve výsledcích chyběl Lukáš Suchomel s Lotusem Elise. Zvítězil exreprezentant v ME  Vladimír Liška na BMW M3 a to s velkým náskokem před Karlem Maříkem a Ondrou Kaše také startujícími na BMW. V neděli už nic L. Suchomelovi nic nebránilo zůstat ve výsledkové listině až do vyhlašování nejlepších a tak si přišel pro pohár pro vítěze. Druhé místo obsadil V. Liška a O. Kaše skončil sice opět třetí, ale dokázal odčinit sobotní porážku od K. Maříka a v neděli jej udolal.

  H 1150

 Josef Čermák jr. a Autobianchi A 112 Abarth tvoří nepřekonatelnou kombinaci ve třídě obsahově nejmenších historiků. I na HOSTR Prix svou pozici potvrdil dvěma vítězstvími. Dvě druhá místa si odvezla legenda na legendě Josef Srnský na Škodě 110R. Třetí místo si v sobotu ještě vybojoval Tomáš Vaňata na Austinu Mini, ale výkony Václava Rolla na Renaultu 5, dávaly tušit, že v neděli už to nebude mít jednoduché. V. Roll potvrdil zrychlující trend a nakonec třetí místo vybojoval.

  H 1300

 Třináctistovky s deseti auty na startu byla pěkně nabitá třída. Ze všech nejvíce trať vyhovovala Pavlu Jirasovi na Škodě 130 RS, který dvakrát vyhrál. V sobotu skončil na druhém místě zatím překvapivě vedoucí průběžnou klasifikaci třídy německý závodník Antti  Hoheisel na Škodě 130 L. Třetím místem si jistě udělal radost Petr Strnad na Škodě 130 RS, když na závodění se mohl soustředit jen ve chvílích, kdy už seděl v helmě připoután v závodním autě, jinak neustále řešil věci spojené s organizací závodu. V neděli za vítězným P. Jirasem skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR a i třetí místo stačilo A. Hoheiselovi k upevnění pozice na čele třídy.

  H 1600

 V sobotu asi největší aplaus při slavnostním ceremoniálu sklidil při přebírání poháru za vítězství Pavel Maier, který dokázal s Fordem Escort MkI. porazit úřadujícího mistra třídy Josefa Srnského jr. na Škodě 130 LR. Jejich souboj měl divoký průběh, po první jízdě měl J. Srnský jr. více než čtyřsekundový náskok, P. Maier se tím ale rozhodit nenechal, nehodil zbraň do žita, zatáhl a soupeři nadělil skoro pět sekund a bylo vymalováno. Třetí skončil Pavel Nytl na Ladě 21011 MTX.  V neděli už na suché trati J. Srnský nedal svému sobotnímu přemožiteli šanci a vzal si vítězství zpátky. P. Maier skončil druhý před opět třetím P. Nytlem.

  H 2000

 Eda Patera odstranil příčinu závad na VW Scirocco, které jej vyřadily v minulém závodě a s nadějemi se vrhl do dalšího kola soupeření s Ivo Králem a jeho VW Golf. První sobotní závodní jízdu ještě vyhrál I. Král, ale druhou na vodě a celý závod už vyhrál E. Patera. I v neděli fungovalo VW Scirocco podle představ pilota a E. Patera si tak z HOSTR Prix odvezl vítězné double. I. Král skončil opět druhý. Že soupeření této dvojice patří ke koření EDDA Cupu potvrzuje i to, že oba byli v neděli rychlejší než vítězné Quattro z nejsilnější třídy. Třetí v historických dvoulitrech byl po oba dny Marek Kalika na Peugeotu 205 GTI.

  H +2000

 Dvojité vítězství si z Liberce odvezl Petr Žáček na Audi Quattro, jehož náhon na všechna čtyři byl zejména v sobotu neocenitelnou výhodou. Druhý skončil v sobotu Josef Panožka na Porsche 911 SCRS, který v této třídě průběžně vede klasifikaci. Bohužel v neděli, kdy by na suché trati mohlo být srovnání s audinou pro něj zajímavější,  z technických důvodů do závodu nemohl nastoupit.  Třetí místo hájil a uhájil Jiří Figl na Lancii Delta HF před otcem a synem Urbánkovými na BMW 325e.  V neděli si J. Figl ještě o jedno místo polepšil, skončil druhý a rodinu Urbánkových třetím místem na stupních vítězů zastoupil otec Stanislav.

 E2

 Mimořádně byla vypsána i třída E2, kde se sešly tři nesourodé automobily, z nichž nejrychlejší byl Robert Kacálek na Arielu Atom, před německým závodníkem Rico Meiselem se Škodu 130 RS s motorem uprostřed a Janem Kočišem na historické Formuli MTX 1-01.

 Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007