21.06.2018 08:35:26 | edda | přečteno: 13824x
Rozhovor

Lukáš Kubíček: „Chci závodit na trati!“

 

„Chci závodit na trati. Nikoliv u zeleného stolu.“ Téhle odpovědi se mi dostalo od Lukáše Kubíčka po mém dotazu, proč se v závodech do vrchu seriálu EDDA Cup neuskutečnil jeho avizovaný přestup do třídy N+2000. Turnovský pilot se místo toho nadále přetahuje o přední příčky třídy E+2000 a během příjemného povídání v mladoboleslavské restauraci Rožátov jsme zhodnotili úvodní polovinu letošní sezóny.

 

„Do „enek“ jsem se těšil. Můj lancer naprosto splňuje homologaci této kategorie a já se hodlal zkonfrontovat s novými soupeři. Tím spíše, že v „éčkách“ letos nejedou kompletní šampionát Tomášové Kučera a Košek, kteří pro mě představují měřítko nejvyšší kvality. Jenže čtrnáct dní před úvodním závodem v Mostě začaly jít řeči, že nejsem v „enkách“ žádoucí. Do toho se přidaly telefonáty od jednoho z potencionálních soupeřů. Hrozil mi po mosteckém podniku rozebráním transmisí mého mitsubishi na prvočinitele. To vzbudilo obrovské emoce v mém týmu. Konkrétně děda si to chtěl v depu vyřídit ručně. Tohle chování mi vzalo veškerou motivaci přestoupit. A jen a pouze mým rozhodnutím jsem se tedy rozhodl setrvat ve stávající kategorii. V tomto mě podpořil i promotér seriálu Eda Patera.“

 

Setrvání ve třídě E+2000 znamená, že se – alespoň na vybraných podnicích – opět utkáváš s dvěma nejrychlejšími piloty Kučerou a Koškem.

 

„Tomášové jsou špičkoví piloti a disponují dokonalou technikou. Stíhat jim za normálních okolností je velice složité. Já již nicméně také mám auto velmi kvalitní. Díky tomu se mi podařilo v Mostě oba dny vyhrát a v dalších závodech pravidelně vybojovat pódiové pozice.“

 

Nejen ty a Tomášové však tvoříte třídu E+2000.

 

„Samozřejmě je nás více. Velkou radost mám z návratu Michala Kužela po jeho velkém předloňském bečovském karambolu. Ten také hned míchá karty v boji o pódiové pozice. Ve Kdyni se ukázal ve velmi dobré formě tamní Antonín Úškrt s imprezou. Počítat se musí i se Zdeňkem Syrovým, pilotujícím lancera. Co však oceňuji především, že v naší třídě panuje mezi jezdci špičková atmosféra. Rivalita je, to je jasné. Ale vše v rámci fair play a bez protestů a nářků. A třeba při čekání na kopci na svoz se dovedeme pobavit i zasmát.“

 

Závěrem se tě zeptám na tvé plány do druhé poloviny sezóny.

 

„Mým dlouhodobým plánem nadále zůstává dostat se do nejužší špičky EDDA Cupu a vyhrávat jednotlivé závody v absolutním pořadí. Zároveň si však jsem vědom síly soupeřů. Z toho vyplývá nutnost nadále vylepšovat techniku a přiblížit jí regulím skupiny E. A zároveň zapracovat i na sobě co se týče fyzické přípravy i jízdy samotné. Proto také plánuji pořízení tréninkového lancera.“

 

Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Jiří Hák | 26.06.2018 21:07:04
Vážení přátelé, Přesto, že nikdy nebylo mým zvykem reagovat na komentáře na kohokoliv a na cokoliv, musím teď udělat výjimku. Po přečtení rozhovoru pana Resla s L.Kubíčkem jsem nabyl dojmu, ze v restauraci Rožátov měli oba již notně nakoupeny, jinak by nemohli takovou snůšku lží a dezinformací dávat na vědomí široké veřejnosti. A aby toho nebylo málo objevila se tato vypuštěná kachna, která už žije svým životem i ne webu e.wrc.cz. Komentář k ní poškozuje dobré jméno Edda Cupu a Edy Patery samotného. Tak tedy k věci. Já osobně jsem nikdy, zdůrazňuji nikdy, jsem s L. Kubíčkem ne telefonoval a ani nemám jeho telefon. Nemám nejmenší důvod nevěřit M. Lvovi a F. Hubrovi, že mu též nevolali. Kdyby měl Kubíček nějaký důvod objasnit některé věci ohledně úprav na Lanceru měl přijít za námi jako chlap a ne před sebou strkat svého dědu, který se údajně dokonce chtěl prát. Nikdy jsem za svoji závodnickou kariéru nepodal na nikoho protest a nikdo ho na mě též nepodal. Ale to byla zřejmě jiná doba . Už několikrát jsem prohlásil, ze jsem rád, ze tu je někdo, kdo dal dohromady partu zapálených lidí do motorsportu a umožnil nám se realizovat mnohdy za tvrdých a finančně náročných podmínek závodit. (Díky Edo!) Dovoluji si též připomenout jak před léty byla diskutovaná aféra s jejich Hondou, kde šlo evidentně o podvod s brzdami a podivných homologačních listů. Na to se už téměř zapomnělo. Na závěr bych byl rád, aby talentovaný L. Kubíček neschovával za anonymitu a napsal, kdo mu to tedy opravdu telefonoval a vyhrožoval mu rozebráním transmisí na prvočinitele ( mimochodem letos libovolné). Podepsáni za třídu N+2000: Jiří Hák Martin Lev František Hubr Ladislav Pešek
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007