31.08.2018 13:07:18 | edda | přečteno: 11224x
ZAV EDDA CUP, Telnice, 25.-26.8. 2018, komentář, 1. část

ZAV EDDA CUP, Telnice, 25.-26.8. 2018, komentář, 1. část

Další závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup se uskutečnil na trati v severočeské Telnici. Bohužel ani letos se nepodařilo telnickému závodu zlomit tradici a ten se opět stal zatím nejméně jezdecky obsazeným v celé sezóně a jelikož EDDA Cup čekají už jen dva závody na tratích, kde je předpoklad velké účasti, tento neveselý primát Telnici už nikdo neodpáře. Zajímavé je, že v posezonním hlasování jezdců, kterou trať vynechat, se Telnice na předním místě neobjevila. Samotná trať je pro jezdce výzvou, povrchem patří k těm lepším v seriálu, mínusem je umístění a dispozice depa, což kromě jezdců vadí i organizátorům, kteří se v pátek dočkali několika návštěv policejní hlídky i zastupitele obce, aby řešili stížnosti těch občanů, kterým se závody a to, co jejich konání doprovází nelíbí. Tyto nepříjemnosti se podařilo vyřídit během pátku a v sobotu i neděli už jen policejní hlídka depem projížděla bez zastavení. Pátek tedy patřil, kromě jednání s orgány moci výkonné a správní, přípravě trati, které se věnoval ředitel závodu Roman Linhart a přejímkám v režii Báry Holické. Nakonec se k závodu prezentovalo přes šedesát závodníků a závodnic.

V sobotu ráno se začaly nad tratí honit mraky a během tréninku začalo pršet. S klouzavou tratí si museli jezdci poradit, pořadatelům dělaly starosti úkapy oleje z některých strojů, které okamžitě vytvářely na zmáčeném asfaltu velké duhové skvrny. Ať se traťoví pořadatelé snažili sebevíc, trénink se musel dokončit pod vyvěšenými prapory signalizujícími zhoršenou adhezi. V samotném závodě už nepršelo i trať postupně uschla a závody se pomalu dostávaly do obvyklého rytmu. Naštěstí pro všechny jezdce až úplně poslední startující naolejoval vinou prasklého obalu převodovky závodní stopu od startu až do cíle a tím definitivně ukončil sobotní závodní program. Po vyhlášení vítězů a večeři pak až do půl třetí v noci ředitel R. Linhart s pomocníkem V. Kuželem sypali a zametali sorbent tak, aby v neděli ráno jezdce čekala bezpečná trať.

V neděli už žádné dešťové srážky nehrozily a po včasném začátku tréninkových jízd a jejich bezproblémovém průběhu došlo k variantě závodu na dvě nejrychlejší jízdy ze tří. První závodní jízda se stihla odjet již před polednem. Po přestávce na občerstvení pokračoval závod bez problémů druhou jízdou i třetí jízda začala a probíhala v pohodě. Bohužel v jejím průběhu došlo k těžké havárii velmi zkušeného závodníka. Jen díky rychlému a profesionálnímu zásahu záchranářů z ABA systému, které čekal obtížný úkol zraněného jezdce vystříhat z klece a péči dlouholetého lékaře záchranky MUDr. S. Jaroše a pak i posádky záchranářského vrtulníku byl nakonec jezdec ve stabilizovaném stavu letecky transportován do traumacentra ústecké nemocnice.

Po nehodě už nikdo na závody neměl pomyšlení, pořadatelé je ukončili, výsledky tvořily časy ze dvou kompletně odjetých jízd, závěrečný ceremoniál se nekonal.

Závod v Telnici ukázal i tu tvář motoristického sportu, kterou nikdo z nás rád nemá. Zároveň se potvrdila správnost zásadového přístupu organizátorů EDDA Cupu ke všem prvkům bezpečnosti. Jak k požadavkům na vybavení závodních aut, tak na zabezpečení závodu

profesionálními záchranáři, jejichž bezchybný zásah spolu s profesionálně zkonstruovanou a vyrobenou bezpečnostní klecí a kvalitní přilbou zachránili jezdci i při takhle těžké nehodě život. Všichni jezdci i organizátoři EDDA Cupu na zraněného myslí a přejí mu uzdravení.

Závod v Telnici tak skončil nevesele, doufejme, že smůla si v EDDA Cupu dá zase dlouhou pauzu a příští závod v Horním Jiřetíně proběhne bez mimořádných událostí.

Pokračování bude následovat...

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007