aktualizováno | 10.11.2020 13:35:47 | edda | přečteno: 3925x
Rozhovor s našim dobrodruhem Martinem Čábelou
 1. Můžeš se krátce představit? 
Martin Cabela, rok vyroby 1967, jiz trinactym rokem Honda Integra Type R a v soucasne dobe jezdim za tym Moto Racing Group, ktery je aktivni predevsim v dalkovych motocyklovych rally soutezich.
 Bydlim uz radeji pouze v Praze a nemam v umyslu uz se nekam stehovat (jako treba na Bali, apod.). Moje prace je spojena s kinem, filmem a divadlem, bohuzel ted je to pro nas ve firme trochu slozitejsi. 
Osobni zivot prilis nezvernuji
2.Jak se Ti líbila uplynulá závodní sezóna, splnily se tvoje plány a očekávání?
Sezona 2020 se me samozrejme nelibila, tak jako asi nikomu. Malo zavodu s autem, ale jeste min na motorkach. Prakticky az na Mistrovstvi Evropy v Recku nam vse zrusili, vcetne africkych Dakaru v lednu 2021 a to jak Intercontinental Rally tak Eco Race. Jedine co se tedy pojede bude Dakar 2021 v Saudske Arabii. Ale o tom jsem pro tuto sezonu prestal uvazovat i presto, ze uz dokonce byly plany zacit stavet bugynu SSV Can Am pro letosni Dakar 2021, ale jeste ze jsem to neudelal i kdyz uz jsem auto mel doma pripravene ke stavbe. 
( jeste se citim prilis mladej, jet na Dakaru auto)
3. Co považuješ za největší úspěch, ev. největší zážitek, který závod sis opravdu užil?
Uprimne jsem si letos neuzil ani jeden zavod. V sezonach minulych jich bylo ale opravdu hodne. Treba v sezone 2019 jsem musel hodne zabojovat na Zbraslavi, nebo v Liberci a to jsou takova ta pekna vitezstvi. Celkove si ale nejvic uzivam zavodeni na vode. To me bavi kazda trat i zavod. 
Ted se ale vice soustredim na motorky. Dalkove rally je jako drogova zavislost a dokud jsem jeste schopen drzet riditka, tak chci odjet co nejvice zavodu jak v Mistrovstvi sveta tak Evropy. Bohuzel jsem si letos zlomil obratle, tak me to trochu zbrzdilo, ale pristi rok bych opet rad odjel co nejvetsi mnozstvi FIM zavodu. Jsem tam uz asi skoro nejstarsi, tak neni moc prostoru ztracet cas. Kazda sezona uz se tvrde pocita 
4.a) Proč vlastně jezdíš EDDA Cup?
Jezdim uz dlouho a nikdy i pres vsechny moje ostatni zajmy jsem neuvazoval, ze bych toho nechal. Takze to je zrejme duvod proc asi jezdim. Je zbytecne popisovat kolik jsme toho spolecne najezdili a vypili. I kdyz to piti posledni dobou trochu zanedbavam
 b) Co bys v EDDA Cupu změnil?
NIC. Ja jsem spokojeny s tim jak to je. 
 c) Přemýělel jsi, co bys dělal, kdyby nebyl EDDA Cup?
Nebyl duvod o tom premyslet. Edda cup je tady a doufam ze stale bude.
 5. Plány a cíle na příští sezónu?
Mel jsem plany postavit Civica 8G (to je to Ufo) ale zatim na to nemam uplne energii a mam na to auto take nejake zajemce, tak uvidime. Jinak zadne dramaticke nove plany v autech nemam.
V motorkach bych chtel odjet co nejvice zavodu v Africe. Miluji jezdeni v pousti, jelikoz me prilis nevyhovuji tvrde kamenite trate v Evrope. 
 6.Jaké je Tvé závodní auto snů? (třeba jedno pro EDDA Cup a jedno z celé historie motorsportu, nebo třeba i zatím neexistující :-) )
Mam jeden dlouhodoby sen a treba na nej i nekdy dojde. Bylo to kdysi moje prvni sportovni auto. 
Matra Murena se stavbou kompresoroveho motorem K20 od Hondy pro tridu E 2wd. Tahle stavba by me opravdu bavila a snad bych se zase potkal ve tride se Slovaciskem jako driv. 
Jinak mam doma nejake starsi Alpiny, takze tim jsou me sny o autech naplneny. 
 7. Chceš někoho z rodiny, kamarádů, soupeřů, sponzorů vyzdvihnout, někomu poděkovat?
Nejvic bych chtel podekovat tem, kteri privadeji na nase zavody novou generaci jezdcu a privadi novou krev Cas bezi a kdyz jsem zacinal jezdit, tak jsme byli mlady kluci a ted uz me obcas nejaky mladici i vykaji. 
 
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007