aktualizováno | 16.09.2021 09:24:52 | dawe | přečteno: 5444x
David Černý – zelený Pick-up je zpět!
David Černý – zelený Pick-up je zpět!
Lídrem absolutní klasifikace seriálu závodů do vrchu EDDA Cupu je po šesti odjetých závodech David Černý. „Kdo chce uspět v absolutním pořadí, musí vedle rychlosti přidat především spolehlivost. Započítávají se totiž všechny závody. Nejen případné odstoupení, ale třeba i trefený sud retardéru a následná penalizace tudíž mají na konečný výsledek zásadní vliv. Nabraná větší ztráta je téměř nedostižná. Mě se zatím naštěstí podařilo jakéhokoliv problému vyvarovat,“ klepe na dřevo obhájce loňského prvenství.
David Černý vedle absolutní klasifikace vede i pořadí kategorie E-2000. „Zde to mám letos hodně usnadněné tím, že na jednotlivých podnicích se schází různá sestava jezdců. Jen málo nás jede kompletní seriál. Největšími soupeři jsou Jindra Šmíd s Cliem a Pepa Říha s Fabií. Oba však handicapuje větší váha jejich aut oproti mým Pick-upům. Jindrovi navíc naposledy na Benecku vyběhla ojnice a tvrdí, že zbytek letošní sezony tak odpíská,“ hodnotí konkurenci ve třídě pětadvacetiletý závodník. Ten letos vystřídal oba své Pick-upy. „Loni během začátku pandemie jsem zahájil přestavbu zeleného. Změny se týkaly především motoru. Zůstal jsem věrný motocyklovému motoru Kawasaki a turbu. Dosud jsem však vše chystal stylem „co dům dal“. Prioritou tedy bylo udělat vše načisto, tedy správně. Především kvůli zvýšení spolehlivosti. Práce se protáhly až do poloviny letošního roku.“
 
 
 
Úvodní polovinu sezony tedy absolvoval David s červeným Pick-upem, poháněným automobilovým dvoulitrovým šestnáctiventilovým motorem Volkswagen Golf GTI. „Se zeleným jsem se vrátil až v Benecku. Změny byly výrazně znát. Zatímco dosud jsem zajížděl časy srovnatelné se špičkou třídy E1600, nyní jsem na ně měl náskok bezmála čtyř vteřin,“ pochvaluje si pilot z obce Třebotov, ležící tři kilometry od Radotína. Zahálet však nebude ani červený Pick-up „Na Benecku s ním startoval Petr Januška. Teď v Řevnici s ním pojede zbraslavský Petr Fišer. Jel s ním už před třemi lety v Prachaticích a je to velký střelec (úsměv). Mimochodem v motoristickém sportu začínal před lety jako spolujezdec Pepíka Čermáka.“
Účastníci EDDA Cupu před sebou mají ještě čtyři závody. „Hned první tři z nich jsou úplně nové. A dle všeho budou hodně náročné. Řevnice nás čeká již tuto neděli. Dle mých informací byla snaha využít tento úsek už v osmdesátých letech v rámci rychlostní zkoušky pro rally. Poté s myšlenkou závodit zde koketovali vrchaři. Nakonec to dokázal až letos Eda. Očekávám těžkou trať, především kvůli opakujícím se úsekům. Mám to za rohem a tak jsem se tam už byl podívat,“ směje se David a pokračuje. „Cimbál na Semilsku jsem viděl zatím jen na videu. Vypadá nádherně. Také Rabyně u Slapské přehrady se mi líbí. My Pražáci to tam dobře známe (smích). Končit by se mělo na Autodromu Most závodem, odkládaným už od začátku doby Covidí. Na všechny závody se moc těším a pokusím se udržet vedení v absolutní klasifikaci až do konce.“
Vlastimil Vlastík Resl
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007