aktualizováno | 06.06.2022 15:11:07 | edda | přečteno: 5507x
ZAV EDDA CUP, Kdyně,4.-5.6. 2022, komentář

 Do západočeského městečka Kdyně se sjeli účastníci nezávislé série závodů automobilů do vrchu EDDA CUP, aby na kultovní trati na vrch Koráb odjeli svůj čtvrtý letošní závod.

Závod má v kalendáři EDDA CUPu již tradiční místo i termín, zrovna tak tradičně se zde jezdí podle zvláštního systému, kdy se během víkendu sčítají všechny jízdy, letos jich bylo osm. Jde asi o jediný vytrvalostní závod do vrchu na světě. Tradicí je  i táborák s opékáním buřtů v depu u plovárny.

Ke stovce jezdců se v pátek sjelo k přejímkám, mezi nimi i několik německých závodníků, kteří si zdejší závod oblíbili. Sobotní program začal rozpravou, na které zaznělo tradiční promotérovo varování o signalizaci na trati, přesto musel být eden jezdec opět vyloučen... Na kdyňské trati každý výlet mimo trať končí nárazem do stromu, i letos se o tom přesvědčil další závodník, naštěstí nedošlo k žádnému zranění jezdce ani ohrožení diváků. Závodní program sestával z jedné tréninkové jízdy a čtyř závodních jízd, které se i díky vedoucímu trati Honzovi Ejemovi a traťovým pořadatelům podařilo zvládnout v plánovaném čase.

Večer už vzplál zmiňovaný oheň, kolem kterého se při opékání špekáčků a testování jejich kvality, rozproudila zábava, která zvlášť vytrvalým jedincům vydržela dlouho do noci, poslední odcházel po uhašení sám promotér.

V neděli ráno těsně před devátou, jak bylo avizováno, vyrazil první jezdec na trať a bez větších přerušení navazovaly jednotlivé závodní jízdy i s přestávkou na oběd. Po odjetí čtvrté závodní jízdy byl závod v brzkém odpoledni ukončen a nejlepší ve všech vypsaných třídách byli na slavnostním ceremoniálu v prostoru startu odměněni poháry.

Závod ve Kdyni se  vydařil, další závod místo původně plánovaného závodu na Zbraslavi se přesouvá na říjen, tak dostaveníčko si dáme na konci července v Bozkově. A na Koráb se, doufejme, EDDA CUP vrátí příští rok.

N 1400

V nejmenších produkčních autech soupeřili o první místo Jakub Gangur a Ladislav Rosička, který byl nakonec úspěšnější. Na stupně vítězů je doprovodil Ondra Rozporka, který soutěžil s Renaultem Clio.

N 1600

V šestnáctistovkách si trpělivě jízdu za jízdou budoval náskok Martin Zelenka s Citroenem Saxo, než byl ovšem nucen odstoupit pro technickou závadu. Zdatným a vyrovnaným soupeřem mu byl Jan Srp, který vyhrál, nakonec ovšem pouze o šest desetin před mocně finišujícím Milanem Andruchovičem. Po osmi jízdách pěkný souboj...

Saxo cup

Do klasifikace poháru se ve Kdyni zapsalo devět závodníků. Tentokrát nebyly souboje o bednu tak těsné, jak bývá zvykem. Vyhrál Jiří Kaščák před Petrem Vaňkem a třetí skončila vítězka Dámského poháru Hana Vaňková. Pohár za vítězství v promotérském týmu si odnesl Zdeněk Ferko.

N 2000

V produkčních dvoulitrech jasně zvítězil Jan Špitz s Acurou RSX, před druhým Jaroslavem Vaňátkem na stejném voze, a to před mladším z  rodinného dua Milanů Ježků, kteří startovali na Hondě.

E 1400

 Bohužel z pěti přihlášených se na sobotní start postavila pouze Zuzka Horáková, v neděli jí přibyl německý jezdec Hans Beer, který dle řádů  odstartoval s minutovou ztrátou / závod byl dvoudenní /a tak byly výsledky v cíli předem jasné.

E 1600

K obvyklým favoritům třídy Miroslavu Černému, Zdeňkovi a Dominiku Tichým přibyl  německý závodník Karl-Heinz Thiel na Fordu Escort Mk.II. V této špičkové třídě jsou napínavé závody již pravidlem a ani Kdyně nebyla výjimkou. Od prvních jízd si budoval náskok Zdeněk Tichý, pak ovšem zrychlil  synátor a výsledkem byl rozdíl pouhých 0,79s. ve prospěch otce. Kdo dobře sledoval dění na trati, musel si všimnout čistě, přesně a velmi rychle jedoucího K.-H. Thiela na krásně fungujícím Escortu, ovšem ani to nestačilo na lepší, než třetí místo, když po většinu závodu držel druhou pozici.  M. Černému se nedařilo držet kontakt s výše uvedenou trojkou, po drobném vyladění v sobotu večer to v neděli vypadalo na zlepšení, ale nakonec pro poruchu převodovky odstoupil.

E 2000

 Bezkonkurenčně zvítězil David Černý na pick-upu Kawasaki, kterému se dařilo i v absolutním pořadí. S více, než minutovou ztrátou skončil druhý Josef Říha a třetí Petr Tvaroh měl další minutku navíc.

E 2WD +2000

 Za vítězstvím šel jasně největší favorit Viktor Doležal na BMW, i když  mu bylo duo Michal Topol a Josef Klotz důstojným soupeřem.  Čtvrtý Michal Slováček jede stále s náhradním vozem.

EN +2000

 Ve třídě se sešla pěkná konkurence osmi vozů. Tomáš Kučera po smolné havárii na Brdech startoval s náhradním vozem. A skončil druhý za vítězným Martinem Levem na Subaru Impreza, třetí byl po pěkném výkonu Jaroslav Kubata na Mitsubishi Lancer EVO IX, ten dosahoval pravidelně na radaru, který pořadatelé umístili na konec startovní rovinky, nejvyšších rychlostí. 

H 1150

Jasně zvítězil Josef Čermák jr. na Autobianchi. Ani na druhém a třetím místě nedošlo k těsnějším soubojům, Robert Jordán na Škodě 110 a Marin Homola s VW Polo doprovodili vítěze na stupně. Velká škoda, že z rodinných důvodů nestartuje loňský mistr Josef Čermák..

H 1300

Třída u nás tradičně patřící škodovkám se tentokrát stala kořistí německých závodníků startujících se slalomovými vypiplanými NSU TTS.  Po opět velmi vyrovnaném závodě s rozdílem šesti sekund zvítězil Richard Rötzer před Christianem Zollnerem.  Z našich jezdců byl nejlepší Luboš Krameš na Škodě 1000 MB na bronzové pozici.

H 1600

  Josef Srnský po pěkném výkonu i v absolutním pořadí jasně ovládl třídu, druhý skončil i přes menší výlet do lesa, který se podepsal na krásné Ladě 1600MTX,  Pavel Nytl před svým žákem Liborem Valkovem. Bohužel Pavel Maier nedorazil.

H 2000

Zvítězil Eduard Patera, kterému fungovalo jeho VW Scirocco bezchybně a nedal soupeřům šanci.  Překvapivě se na poslední chvíli přihlásil Ivo Král, ale jak to u mistra bývá poslední dobou zvykem, ani registrace do závodu nebyla bez problémů. Ve zkratce, bylo to v duchu slavné věty paní Škopkové ze série Slunce, seno - "jednou se  berete, jednou se neberete", takže peníze za startovné třikrát měnily majitele, no prostě pan Král :-))) Přesto skončil po souboji s Ladislavem Šteinerem na BMW 320 druhý. Tato třída byla nebývale obsazena a to vesměs velmi pěknými a rychlými veterány, odstartovalo deset vozů! 

H +2000

 Velká progrese je vidět u Tomáše Píši na krásné Asconě, jeho časy jsou vždy o několik sekund lepší, než byly v minulých sezónách a bylo z toho přesvědčivé první místo. Za druhým Jiřím Jevickým na pěkně fungujícím Mercedesu skončil na třetím místě Stanislav Urbánek na BMW E30, a to až poslední jízdou, kdy přeskočil v pořadí dalšího jezdce na Mercedesu.

H 2

Vítězství ve třídě pro novější historiky hodnocené koeficientem podle objemu motoru získal po souboji s Petrem Beranem Petr Flosman. Prvně jmenovaného právě ve chvíli, kdy se probojovával na čelo třídy, zklamala technika. Konkrétně přední diferenciál jeho Sierry. Druhé místo na Mercedesu 190 AMG obsadil Jan Valenta, ovšem nemohl si během celého víkendu dovolit ani jednu jízdu zvolnit, neb Jiří Terš na soutěžním Favoritu skončil těsně za ním na čtvrtém místě.  

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007