aktualizováno | 02.09.2010 10:05:04 | edda | přečteno: 3869x
Psali jsme před rokem....
Benecko, 12. a 13.9. 2009, komentář - včetně příspěvku Alojze Horváta

  Karavana závodních týmů dorazila do Vrchlabí k dalšímu závodu seriálu Českého amatérského mistrovství závodů automobilů do vrchu B & B elektro cup. Stovka závodůchtivých jezdců prošla v pátek bezproblémově přejímkou. Vedle stálých a stálejších známých tváří a karoserií se ve startovním poli objevilo do sériových vozů přihlášené BMW M3 poslední generace a premiérově na našich závodních tratích Audi R 8. Paleta nových současných vozů byla hodně široká, od Fiatu Cinquecento až po nezvyklá Mitsubishi a Subaru s volanty na spolujezdcově straně. Pestrá a bohatá byla i kategorie historických vozů, vedle našich stabilních a přesto neokoukaných krasavců, mohli diváci vidět Triumph Spitfire, Fiat Abarth 124, Porsche 911 a Audi "Urquattro".

 Začátek tréninku v sobotním ránu byl jak ze špatného snu. První a jediný vyjel nahoru Láďa Rosička, za ním všichni tři startující poházeli svá Suzuki po škarpách a začalo to vypadat na velmi nestravitelné závody. Naštěstí se situace trochu uklidnila, počet ůspěšných pokořitelů cílové mety začal převyšovat počet kolidujících a zápasících s technickými problémy. I tak jsme ale přišli o Roberta Kacálka, jehož výlet do malebné krkonošské přírody stál uražené kolo na BMW, diferenciál, resp. jeho porucha nedovolila pokračovat Danče Komárkové a ještě pro pár dalších se tréninky staly konečnou v jejich snažení minimálně pro sobotu. Přes všechny komplikace se v součinnosti jezdců a pořadatelů podařilo dokončit tréninky podle harmonogramu tak, aby po krátké pauze na oběd mohl být sobotní závod odstartován. Průběh závodu nezpomalilo ani několik opravných jízd, zaviněných jednak kolizemi, jednak technickými problémy a všechno probíhalo ke spokojenosti jak jezdců, tak diváků. Tady bych chtěl zdůraznit disciplinovanou spolupráci jezdců s traťovými komisaři, která ve výsledku znamená minimální zdržení vinou opravných jízd. Celý den jsme měli štěstí na počasí, bylo sice chladno, ale déšť se nám vyhnul. Po zdárném průběhu závodu proběhlo vyhlášení a večer už patřil kapele Koneckonců z Jilemnice, která si v depu postavila své mobilní pódium a koneckonců se moc líbila.

 V neděli hned brzo ráno to vypadalo, že se snad ani do závodění nikomu nechce, ale stačilo, aby zavrčelo první auto a depo rázem ožilo předstartovními přípravami. Několik jezdců muselo vytrpět narážky na předešlou noc, někdo holt oslavoval, někdo opravoval, ale tak už to chodí. Nedělní tréninky proběhly bez komplikací, takže jsme traťovým pořadatelům mohli dopřát luxusní pauzu na oběd. Po něm se startovalo do závodu. Závod ubíhal v obvyklém rytmu, kterému se rychle přizpůsobili i nováčci, sluníčko se taky trochu snažilo,všechno běželo jak na drátkách, až přišla poslední jízda. Havárie Mirka Havrdy, jehož Favorit dostal direkt rovnou mezi světla a Vojty Hakla, který několika salty odhlásil z provozu Saxo (po loňsku to teď Eda má- jedno Benecko, jedno Saxo) způsobily zdržení, během kterého v horní polovině trati napršelo, což nepřidalo ke klidu jezdcům na přípravné čáře, kteří čekali na svůj finálový start. Nakonec ale všechno dobře dopadlo a startér Václav odmávl posledního startujícího, místního matadora Libora Mejznara, který i přes menší zdravotní indispozici nevydržel a závodní kombinézu oblékl a prohnal svého offroada . Závody tak skončily ke spokojenosti jezdců i velkého množství diváků, mezi kterými jsme mohli vidět jak velké osobnosti Ladislava Křečka, Jindřicha Štolfu, tak i současné špičkové piloty Filipa Salaquardu a Josefa Krále.

 Na přípravě organizace i na průběhu závodu se podíleli i Tomáš Hank, Petr Janoušek a Libor Mejznar, kterým patří poděkování, jakož i všem pořadatelům na trati. Všichni doufáme, že se za rok zase ve Vrchlabí sejdeme.

  Na závěr si ještě dovolím dva osobní zážitky. Vždycky, i přes zábrany a zákazy vjezdu na začátku depa, přijede až k přípravné čáře několik „velmi překvapených řidičů. Tentokrát to byl pár už starších manželů v novém Civicu z Prahy, kteří chtěli jet na Benecko. Tak jsem jim řekl, že tudy to rozhodně nepůjde a ptal se jich, jestli neviděli značku zákaz vjezdu. Oba mi naráz odpověděli: „viděli jsme ji, ale navigace nám řekla, že tudy máme jet”. Tak jsem je poslal do… Jilemnice. Druzí byli němečtí turisté ve dvou autech. Prvního jsem se ptal, kam chce jet. Odpověděl mi Benekó, tak jsem mu řekl, že tudy ne, silnice je uzavřena a on na to „šeize”. I mrkl jsem do slovníčku zdvořilostních frází a zjistil jsem, že to znamená „ promiňte, jsem cizinec a nastálou situací se cítím být poněkud zmaten“. Tak jsem ho poslal nach… Jilemnice.

 Jarda Malík

Uživatel : *
Titulek : *
Komentář : *
Rellik61 | 16.09.2009 12:39:47
Moc pěkné závody a sobotní zakončení s kapelou....to nemělo chybu! pár fotek na stránkách RTM teamu: http://www.rtm-motorsport.wbs.cz/
Jenda Kočiš | 15.09.2009 20:37:52
Chtěl bych poděkovat Eddovi, Romanovi a celému organizačnímu týmu za super uspořádanej závodní víkend. Za NK Racing Jenda Kočiš
František Srnský | 14.09.2009 23:19:03
Díky jsi super říďa pod tebou je radost pracovat, těším se na další spolupráci....
Roman L | 14.09.2009 19:22:36
Jardo moc hezký komentář,jako vždy!!Osobně bych ještě chtěl poděkovat Františkovi Srnskému za pomoc a ochotu při stavby tratě!Pro Horvat alojz:to jsme rádi že se Vám líbilo,příště musíte panu Hankovi více fandit.
Pavel Černý | 14.09.2009 18:37:41
pořadatelům a organizátorům díky díky za super víkend. trať je mazec, organizace byla skvělá. a klukům ve třídě dík za super souboje, opět napínavý až úplně do konce :)
Horvat alojz | 14.09.2009 12:43:04
Bilo to moc super auta jezdyla rychle a dobře řvala ti spojki dostavali more zahulit akorát mam jeden připominku ten pán z teho špindlervího mlejna v tom malím autííčku co s nama seděl u stolu aříkal že je taky naš kamarad tak nam říkal že nas bude pak vozit a nevozil jo eržika říká že prej na aute měl napsaný Hank tak to se nam nelíbilo bylo nás jenom sedum joko v tom filmu o tech kovbojích jinak to bylo bomba přisti rok pojedeme vtom malím autičku hned nazačeatku a nebudeme čekat až nam zase ujede vaš alojz
Pavel Baum. | 14.09.2009 12:21:33
Jardo, Tvé řádky nemají prostě nejmenší chybičku. A Tvému poslednímu odstavci "osobní zážitky" jsem se i přes pracovní proces slušně zasmál :) Za všechny, které nás nejen řadíš na start, moc děkujeme. Pavel Baum.
Honza Semlbauer | 14.09.2009 12:19:19
krasne jako jiz tradicne :) bomba je zaver... .:D
dfeyirf | 28.12.2010 04:15:19
2Df5jC wepcbyjilmct, [url=http://dtqbftuzjmta.com/]dtqbftuzjmta[/url], [link=http://dghphgtulqnz.com/]dghphgtulqnz[/link], http://eiolszivkexq.com/
MIREK.P- soukr. osoba | 03.09.2010 08:52:31
To neva Alojs, on si pan Hank kvůli tomu letos koupil větší auto....
Horvat alojs | 02.09.2010 21:24:50
Ahoj moc se na vaz tešíme s Eržikou a budeme si hlidat to malej autíčko akorad nas už neni sedum ale jedenact jako tech od toho klazbuvovy more to neumim ani napsat,
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007