Rozhovor s Ivo Králem
Jak hodnotíš sezónu, co se týče Tvého výkonu?
1) S touto sezonou jsem spokojen dokonce ze dvou hledisek-a)podařilo se mi vyhrát většinu závodů,takže ještě to mládí mého hlavního soupeře nevyvážilo zkušenosti 33odjetých sezon.
b) jsem spokojen i jako konstrukter a mechanik,protože můj VW odjel vlastně díky dablerovi Vaškovi R.dvojnásobný počet závodů a prakticky bez žádných větších poruch. Kdybych si auto sám 2 x nenaboural v garáži při nakládání,tak i bez úhony na kráse...Navíc jsme získali oba medialové umístění ve třídě a myslím,že jsme se též podíleli značnou měrou na výsledku týmu NK racing.
Domníváš se, že hist. vozy mají v tomto seriálu místo?
2) Myslím,že dnešní hektická současnost pádí kupředu mílovými kroky a najde se dost lidí staršího roku výroby,kteří se rádi přijdou podívat na auta svého mládí,se kterými podnikaly své první motoristické krůčky.
Co Tě letos v seriálu nejvíce potešilo?
3) Protože už dnes nejsem podřízen rytmu denodenního pracovního režimu,baví mě cestování a pořídil jsem si k tomu účelu obytný automobil,tak mě potěšil výběr tratí-křížem krážem celou republikou. Užil jsem si i cestu na slovenskou Babu,i když jsem najel asi o 60km víc,než bylo nutné...zato jsem viděl Bratislavu a Dunaj v nočním,spíš brzkém ranním oděvu.
A naopak co je potřeba zlepšit?
4)No,nemůžu do toho moc mluvit-ale myslím si,že start více než 100vozů je pro sebelepší pořadatele již těžko zvládnutelný a při nešťastné souhře událostí se potom může stát(viz.Beroun),že se my,historici z časových důvodů ani nesvezeme...
Doporučoval bych pořadateli určitou selekci dle výkonosti a zajímavosti startujících aut-ale,jak říkám-nemůžu do toho moc mluvit,je to jen můj názor.
Která trať se Ti nejvíce líbila?
5)Jsem Berouňák a lokální patriot,na Berounské trati znám snad každý metr-taky jsem tady již v r.75 chtěl začínat,ale bohužel jsem při poctivém nočním treningu auto rozbil už 14dní před závodem-prostě,myslím si,že jsem specialista na Beroun a miluju ho..takže asi Beroun!
Je pravda,že obnovený start v Prachaticích také nemá chybu, Baba byla taky klasika-ale co musím říct,zklamal mě Ještěd! Vloni jsme tam jeli na tvrdých,okruhových pneumatikách a povrch nevídaně držel,nebylo komu a na co požalovat.Letos jsme nazouvali jízdu od jízdy měkčí a lepší pneu,aby se auto dalo udržet vůbec na trati...
Tvojí sportovní plány pro příští rok?
6) Nechci předbíhat,určitě pojede prakticky jediný fungující golf v historicích-ale...Ve spolupráci s NK racing se doufám zrodí další kosmická loď(jak trefně nazval Jarda M.Honzovu fabii)pro třídu soudobých vozidel...Protože mám blízký vztah k Peugeotu a ke tř.do 1600ccm,tak si můžete vybrat,co to asi bude za koráb...