České mistrovství ZAV
Závodem ve Velké Chuchli se úspěšně završila třetí sezóna seriálu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Seriál, který vypisuje promotér Eduard Patera, letos s generálním partnerem společností AAA radiotaxi, si za dobu své existence získal velkou popularitu mezi jezdci i diváky, příznivci rychlých automobilů. Vykrystalizoval se kompetentní pořadatelský tým, kterému se daří zajišťovat jednotlivé podniky na vysoké sportovní i organizační úrovni. Vysoké nasazení všech, kdož se na seriálu podíleli, se zúročilo v bezproblémovém průběhu sezóny.
Seriál sestával z jedenácti závodů, kromě již známých tratí letos poprvé závodníci bojovali s časomírou v Bečově nad Teplou a ve Vysokém Mýtě. Na závodech ve Kdyni a na Živohošti byl zaveden nový systém, kdy závodníci během víkendu absolvovali nebývalou porci sedmi závodních jízd. Tento systém přinesl závodění nový náboj a zajímavé souboje, kdy se kolikrát měnilo pořadí v jednotlivých třídách po každé jízdě.
Průměrně se na jednotlivých závodech prezentovalo 110 jezdců, celkem se na start alespoň jednou postavilo 358 jezdců. Tyto počty řadí seriál Českého mistrovství ZAV k nejúspěšnějším motoristickým podnikům u nás, což se odráží i na velkém diváckém zájmu na jednotlivých závodech. Stabilní kádr jezdců, kteří se účastní celého seriálu, tvoří výbornou partu, kde je samozřejmostí pomoci kamarádovi v depu i když za okamžik již bude na trati soupeřem. Za dobu trvání seriálu se již oddělili od zrna ti, kteří se nedokázali vyrovnat s tím, že závody se pořádají podle určitých regulí, které ovšem platí pro všechny stejně. Pořadatelé mají radost, že se daří do závodnické party zapadnout i nováčkům. Jezdci předváděli opravdu skvělé výkony, z mnohých vyrostli opravdu špičkoví závodníci. A tak velkým jménům z našeho motosportu, ke kterým patří např. Tomáš Hank, Miroslav Adámek, Josef Srnský, Jiří Hák, Vladimír Liška, Eda Patera, Ivo Král, Jan Heřmánek vyrostla v seriálu konkurence a jezdci jako např. Petr Crhák, Antonín Široký, Martin Čábela, Ladislav Klokočka, Jan Kvasnička, Martin Moravec, Martin Lev, Radim Mach, Petr Krejza, Petr Mužík, Ondřej Lorenz a řada dalších jsou zárukou velmi kvalitních výkonů.
V seriálu jsou pro současné automobily vypsány dvě kategorie, sériové a závodní, rozdělené do čtyř tříd podle objemu motorů. V obou nejslabších třídách dominují Suzuki Swift, šestnáctistovkách se utkávají vozy koncernu PSA s Hondami, které v závodní třídě ještě doplňují škodovácké pick-upy. Ve třídách do dvou litrů docházelo k soubojům japonských Hond a Nissanů s evropskými Renaulty, Alfami, Fordy. V nejsilnější sériové třídě probíhal tradiční souboj dvou japonských značek Mitsubishi a Subaru. V nejsilnější závodní třídě se mezi Subaru a Mitsubishi zamíchala naftová Škoda Fabia. Zpestřením byly i starty např. Nissanu GTR, Porsche 911, Lotusů Elise, Chevroletu Corvette a různých typů BMW.
Velmi oblíbenou kategorií je ta určená pro historické vozy. Díky ní mohou u nás závodit všechny typy závodních škodovek s motory vzadu a dále takové skvosty jako Renault Alpine A 110, Mini Cooper, Fordy Escort Mk.I a Mk.II, Lady VFTS, VW Golf, BMW 2002, Mercedes 190 2.3 16V, Porsche 911, Audi Quattro, Jaguar XJS a další značky, které psaly automobilovou historii.
Třetí sezóna je tedy úspěšně za námi. Všem, kteří se na jejím průběhu podíleli, jezdcům a jejich týmům, pořadatelům, partnerům a sponzorům i divákům patří dík. Jezdce a jejich mechaniky teď čeká zimní přestávka vyplněná péčí o závodní stroje, tak aby se všichni mohli postavit na start prvního závodu nové sezóny 26. Března tradičně na mosteckém autodromu.
Z ájemcům o podrobnější informace, výsledky, fotografie a zajímavosti z Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu slouží webové stránky www.edda.cz/mscrdovrchu.
Mistři ČM ZAV:
SE 1400 Vlastimil Suk, jr. E1 1400 Radim Mach H 1300 Josef Srnský, jr.
SE 1600 Petr Crhák E1 1600 Vítek Novotný H 1600 David Patera
SE 2000 Martin Čábela E1 2000 Petr Mužík H 2000 Ivo Král
SE +2000 Jan Kvasnička E1 +2000 Eda Patera H +2000 Ondřej Lorenz
Jarda Malík