Rozhovor s Pavlem Baumgartnerem
Jak hodnotíš sezónu, co se týče Tvého výkonu?
Obhajuji 3.místo ve své třídě H+2000 z loňského roku a v nově vypsaném poháru Youngtimer jsem se umístil na 2.místě. V loňském roce se o mém umístění rozhodovalo do poslední jízdy posledního bodovaného závodu. Letos jsem si třetí příčku zajistil s předstihem, tudíž převládá velká spokojenost. Tímto bych chtěl pozdravit a poděkovat všem soupeřům naší třídy.
Dále jsem měl nedávno tu čest, vyzkoušet si závody i z pohledu a pozice spolujezdce „mitfáry“ v Rallye Berounka Revival, která pro naší posádku dopadla nad očekávání dobře - 2.místo celkově i ve třídě. Může být sezóna lepší?
A jak hodnotíš seriál po třech sezónách?
Třetí sezóna dala laťku zase o něco výše!! Výtky na dlouhé čekání na start před startovní čárou skoro zcela vymizely a když už se přece tak stalo, prvních pár (plně připravených) jezdců mělo dostatečné informace o dalším průběhu. Organizace celého seriálů pro mě, jako jezdce, je zcela dostatečná od rozpravy a startu počínaje, až po informace řazení a pokynů na trati včetně aktuálních informací a vždy výborného shrnutí na webu tohoto seriálu.
Jediné doporučení z mé strany je viditelné označení vozů zařazených do všech pohárů, podobně jako barva či výše startovních čísel. Jako sám zúčastněný jsem nikdy předem nevěděl, s kým soupeřím v poháru Youngtimer apod.
Která trať se Ti nejvíce líbí?
Vzhledem k zaměření našeho seriálu stále zůstává mým favoritem Kdyně-Koráb a to nejen díky technické náročnosti a převýšení, kde jsou výkonnostní rozdíly vozů ve větší míře eliminovány. Dále Ještěd, kterého jsem se letos nemohl zúčastnit a v neposlední řadě domácí trať Chuchle-Slivenec, což mi nepokazila ani menší kolize u svodidel hned v tréninku (a to už jsem nemohl být v celkové hodnocení lepší ani horší)
Naopak, která by v seriálu nemusela být?
Přiznám se, že autodrom Vysoké Mýto mě moc nenadchnul díky svým parametrům i přes výborné zázemí depa, letos zde v tomto termínu panujícího tropického počasí a bezesporu bezpečnosti této tratě.
Tvoje sportovní plány pro příští rok?
Již asi není tajemství, že jsem ke konci závodní sezóny BMW prodal dlouholetému kamarádovi, zkušenému jezdci, mému učiteli a „šéf-maršálovi“ týmu Láďovi R. Prodej byl v plánu již minulý rok, ale díky krásnému a pro mě překvapivému umístění v roce 2009 jsem nemohl tak učinit. Letos jsem opět dosáhl výborného umístění a tím jsem se chtěl za 3 roky závodní kariéry a se stálým seznamování se se „zadokolkou“ :o) důstojně rozloučit a na dobu neurčitou pověsit závody na hřebík, vzhledem ke svému stálému časovému deficitu.
Záměrně jsem uvedl, že jsem se chtěl rozloučit a dát si pauzu a dohnat veškeré resty. Není to však tak jednoduché, opustit motoristický svět, jak jsem si původně myslel. Když se spojí Váš koníček s úžasnou partou a atmosférou lidí, která se kolem Eddy vyskytuje, je to nemožné. Pokud vše dobře dopadne, jak se zatím rýsuje, měl bych se příští rok začít učit s předním náhonem v sériové třídě.
Závěrem bych chtěl všem, kdo se jen trochu o celou letošní přátelskou sezónu zasloužil, ať už jako organizátor či startující, poděkovat. Celý závodní rok 2010 byl ve Vaší společnosti fantastický, velice pozitivně naladěný a těším se na další ročník 2011.
Pavel Baumgartner