aktualizováno | 14.01.2011 13:48:51 | dawe | přečteno: 5301x
Historie Berounského Vrchu I.
   Historii tohoto vrchu začali psát členové AMK Karlštejn již v r.1986 uspořádáním a  obnovením  závodu do vrchu na trati Hlásná Třebáň - Mořina. Pro zajímavost, v té době byli v AMK Karlštejn - Ivo Král, Olda Novotný, Eda Patera, Petr Fürst / vítěz Rallye Berounka Revival/, Standa Pelc / špičkový rallyejezdec na Trabantu/ či "autokrosař" Mirek Pažout. Tato trať se zapsala do historie v 70-letech, kdy zde byl televizní přenos ze závodu a památnou havárii továrního speciálu v rukou p.Bobka s jezdcem / domnívám se, že to byl Sýřiště/, který se rozhodl po projetí cílem se vrátit a v cíli zkouknout svůj čas!!!!!!!!!!!

     Z roku 1986 se mi vybavuje ukrutná rána Ivo Krále, který v cílové zatáčce přeťal švestku a tím zničil svoji špičkovou Škodu 130RS.... V roce 1987 jsem se již účastnil a závod byl započítáván do malého M ČSR. Z výsledků mám pouze A1300 kde bylo toto pořadí 1. Vak Š130L 3.13,40, 2. Tiefrunk 3.19,70 Š130L 3. Patera Š130L 3.22,40. Ve třídě bylo 25 jezdců! Povšimněte, prosím rozdílu mezi prvním a druhým. V té době byli jezdci, kteří spadli z velkého M ČSSR pro nás, naprosté amatéry, nedostižné hvězdy, a to je právě případ J. Vaka. Pamatuji, že r. 1988 byli jezdci, kteří sestoupili z velkého M ČSSR P. Hejda a J. Stočes.

     AMK Karlštejn se v r. 1992 pokusil obnovit tradici ZAV na Berounsku, avšak na Karlštejně to již nešlo /CHKO/, tak byl zvolen  úsek mezi Berounem a Železnou. Jelo se na mokru a absolutní pořadí bylo - 1. Mičánek 1.12,48 2. Krečmer 1.15,54 3. Studenič 1.18,91 4. Ruisl 1.19,26. J. Studenič využil mokra a se svým VW Golf G60 4x4 se propracoval mezi formulové vozy. A-1300 bylo pořadí - 1. Vavřinec 1.24,10 2. Doubek 1.27,05 3. Stočes 1.30,24.

     Rok 1993 jsem bohužel nenašel. V roce 1994 byla bonbónkem účast jezdců týmu Waltra Pedrazzy a bohužel, také nekvalitní nový asfalt / sypaný štěrk../.  Zvítězil W. Pedrazza časem 3.21,80 2. Kohlmeier 3.44,55 3. Kopecký 3.47,36. Ve třídě A1300 -  1. Liška 4.26,49 2. Doubek 4.28,35 3. Ježek 4.33,98. V tomto roce byl poprvé zaznamenám ústup ze slávy, do té doby nejpopulárnější třídy A1300. Na startu bylo pouze 9 jezdců! 1995 vyhrál absolutně O. Krámský 2.24,30 2, Fešárek 2.25,32 3. Vojáček 2.28,51 4. Vavřinec 2.33,3 5. Nýdrle 2.35,43. Poprvé se zde objevil Patrick Semlbauer ve formuli Ford. Ve třídě A1300 vyhrál V. Šnajdr, který přešel na vrchy z rallye časem 2.47,69, Nka2000 vyhrál J. Voves časem 2.48,88. V r. 1996 bylo abs. poředí toto- 1, Mičánek Lucchini 2.08,40 2. Jupa Reynard 2.17,72 3. Fešárek Reynard 2.20,52. V A1300 - 1. Dlouhý 2.40,92 2. Doubek 2.45,11 3. Liška 2.52,41. V N2000- 1. Hank 2.43,46 2. Trojan 2.44,73

 

       Pokračování příště.

                                                                 Eduard Patera 

Uživatel : *
Titulek : *
Komentář : *
edda | 14.02.2008 20:16:05
Děkuji za info, kde je Tvoje přihláška na Beroun!!!?
Ivoš | 14.02.2008 12:22:18
Ahoj,máš pravdu,že nehodu tehdy způsobil V.Syřiště,ale bylo to trochu jinak.Vašek tehdy jel se šk.A2-1150,půjčenou od P.Martinovského. Auto fungovalo super a navíc se jelo na vodě.Protože tel.přenos byl tehdy časově omezený,pořadatel chtěl udělat vyhlášení hned po dojetí u cíle a odchytával jezdce na předním umístění.Vaškovi se tehdy podařilo být třetí,pořadatel ho zastavil a vyzval,aby se vrátil k cíli,kde bude ihned po dojetí vyhlášení.Pravděpodobně vinou nedorozumnění,možná i vinou špatného počasí se Vašek nevydal k cíli pěšky,ale zařadil zpět a k cíli se vydal i s autem.Bohužel ale v tento okamžik dokončoval svou jízdu J.Bobek s továrním speciálem a v místě těsně po cíli došlo ke střetu těchto dvou vozidel...Pro obě auta to byl konec-Martinovského auto se přestrojilo do nové karoserie a v příští sezoně s ním jel M.Heřman,bohužel pro tovární prototyp to byl konec-nebyl zájem o znovuoživení
rosi | 15.01.2011 19:44:32
Na ,,Doda"Studeniče si dobře pamatuji,jel s tím Golfem neskutečnou vraždu!:)
Ivoš | 15.01.2011 11:49:00
Jo,jo-jezdil se již v 70.letech,tehdy pod AMK cementárny Kr.Dvůr. Měl to být v r.75 také můj první kopec,bohužel jsem tehdy tak intenzivně trenoval,že jsem tehdy ještě rodičovské auto rozbil již 14dní před závodama...Šel jsem ven v té levé po rovince za horizontem,důkladně-přes střechu až zase zpět na kola. Nějaký čas se tam říkalo: ,,Králova zatáčka"
seznam.czzacek007@ | 14.01.2011 22:21:38
Ne. byl to samostatný podnik,jel jsem ho, vjiných letech jsem poskytl Fiata127 kamarádovi,řekl bych 1976. Prahu jsem jel také,Berounku několikrát, ale tyto podniky spolu nesouvisely. Rally Praha byl tehdy pro AZNP(tzv.fabriku) prestižní podnik, jezdilo tehdy tak 10 posádek. To je ve srovnání s dneškem neskutečné číslo.
Edda | 14.01.2011 18:56:27
To slyším poprvé??? Nebyla to součást Rallye Berounka, či Praha, které tudy také vedly?
zacek007@seznam.cz | 14.01.2011 18:44:10
Berounský kopec se jezdil už v sedmdesátých letech, start u dnešních stavebnin, cíl před odbočkou doprava, návrat přes Loděnice na start, v té době dobré organisační řešení. Samozřejmě šlo tehdy pouze o tzv. " oblast A.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007