Z roku 1986 se mi vybavuje ukrutná rána Ivo Krále, který v cílové zatáčce přeťal švestku a tím zničil svoji špičkovou Škodu 130RS.... V roce 1987 jsem se již účastnil a závod byl započítáván do malého M ČSR. Z výsledků mám pouze A1300 kde bylo toto pořadí 1. Vak Š130L 3.13,40, 2. Tiefrunk 3.19,70 Š130L 3. Patera Š130L 3.22,40. Ve třídě bylo 25 jezdců! Povšimněte, prosím rozdílu mezi prvním a druhým. V té době byli jezdci, kteří spadli z velkého M ČSSR pro nás, naprosté amatéry, nedostižné hvězdy, a to je právě případ J. Vaka. Pamatuji, že r. 1988 byli jezdci, kteří sestoupili z velkého M ČSSR P. Hejda a J. Stočes.
AMK Karlštejn se v r. 1992 pokusil obnovit tradici ZAV na Berounsku, avšak na Karlštejně to již nešlo /CHKO/, tak byl zvolen úsek mezi Berounem a Železnou. Jelo se na mokru a absolutní pořadí bylo - 1. Mičánek 1.12,48 2. Krečmer 1.15,54 3. Studenič 1.18,91 4. Ruisl 1.19,26. J. Studenič využil mokra a se svým VW Golf G60 4x4 se propracoval mezi formulové vozy. A-1300 bylo pořadí - 1. Vavřinec 1.24,10 2. Doubek 1.27,05 3. Stočes 1.30,24.
Rok 1993 jsem bohužel nenašel. V roce 1994 byla bonbónkem účast jezdců týmu Waltra Pedrazzy a bohužel, také nekvalitní nový asfalt / sypaný štěrk../. Zvítězil W. Pedrazza časem 3.21,80 2. Kohlmeier 3.44,55 3. Kopecký 3.47,36. Ve třídě A1300 - 1. Liška 4.26,49 2. Doubek 4.28,35 3. Ježek 4.33,98. V tomto roce byl poprvé zaznamenám ústup ze slávy, do té doby nejpopulárnější třídy A1300. Na startu bylo pouze 9 jezdců! 1995 vyhrál absolutně O. Krámský 2.24,30 2, Fešárek 2.25,32 3. Vojáček 2.28,51 4. Vavřinec 2.33,3 5. Nýdrle 2.35,43. Poprvé se zde objevil Patrick Semlbauer ve formuli Ford. Ve třídě A1300 vyhrál V. Šnajdr, který přešel na vrchy z rallye časem 2.47,69, Nka2000 vyhrál J. Voves časem 2.48,88. V r. 1996 bylo abs. poředí toto- 1, Mičánek Lucchini 2.08,40 2. Jupa Reynard 2.17,72 3. Fešárek Reynard 2.20,52. V A1300 - 1. Dlouhý 2.40,92 2. Doubek 2.45,11 3. Liška 2.52,41. V N2000- 1. Hank 2.43,46 2. Trojan 2.44,73
Pokračování příště.
Eduard Patera