Jedinečné setkání legend motoristického sportu.
Do Prahy a míst, kde se v šedesátých a sedmdesátých letech minulého století jezdívala Rallye Praha, se o prvním dubnovém víkendu sjedou bývalí vynikající motorističtí sportovci na akci nazvanou Rallye Praha Revival.
Celou akci vymyslel a ve spolupráci s Autoklubem Bílá Labuť, který pořádal původní Rallye Praha, přivedl na svět automobilový závodník a promotér Eduard Patera. Jeho nápad uspořádat sportovně-společenský podnik pro závodníky, které fanoušci rychlých kol dříve obdivovali, se setkal s velkým ohlasem mezi bývalými jezdci a jejich spolujezdci, o čemž svědčí 122 přihlášených posádek, mezi kterými ovšem najdeme i ty stále aktivní, kteří si chtějí užít uvolněné a přátelské atmosféry tohoto setkání.
Z těch, kteří získávali vavříny na soutěžních tratích nejen u nás, ale i ve světě a patří jim čelo startovního pole revivalu můžeme jmenovat posádky J. Srnský-J. Syrovátko, V. Blahna-L. Hlávka, za bývalý tovární tým AZNP startovali i M. Zapadlo a P. Hortek. Další slavný tým Barum reprezentovali P. Černohorský a J. Nesrstová. Na startu se objeví s originální a legendární Škodou 130 RS také Pavel Valoušek, hvězda slušovického Agroteamu. Ze Slovenska přijede známý Jozef Studenič, ve své době nejmladší držitel 1. výkonnostní třídy v automobilových soutěžích v Československu. Nejen soutěžním jezdcům se myšlenka revivalu zalíbila a tak na startu uvidíme i úspěšnou dvojici otce a syna Vojáčkových, kteří sbírají poháry za vítězství na závodech do vrchu, populárního rallyekrosaře R. Pavlíčka a spoustu dalších, doufám, že se nebudou zlobit oni ani čtenáři, ale není v možnostech článku vyjmenovat všechny, vždyť ve startovní listině je celá první padesátka určena jen pro držitele mistrovských titulů ze všech disciplín motoristického sportu.
Akce je otevřena pro automobily do roku výroby 1985, jak sériové, tak původní závodní a bude opravdovou přehlídkou automobilové závodní historie. Samozřejmostí jsou všechny závodní varianty škodovek s motorem vzadu, ale i vozy bývalého východního bloku, např. Trabant s posádkou Čáslavka- Třešňák, ve své době pro nekompromisní styl závodění velmi oblíbený J. Vodehnal s „pekelným“ Moskvičem, chybět nebudou ani populární Žiguli alias Lady. Vedle těchto vozů samozřejmě budou nyní na startu i vozy z druhé strany železné opony. Tak nemohou samozřejmě chybět Alfy Romeo, Lancie a Fiaty z Itálie, francouzskou produkci reprezentují mimo jiné dva legendární Renaulty Alpine A 110, proti nim nastoupí německé Mercedesy, BMW, Oply a samozřejmě Audi Quattro. Opět není možné vyjmenovávat všechny typy ze 122 přihlášených aut.
Rallye Praha Revival tvoří tři etapy. Začíná se páteční noční etapou „ Křivoklátskou“ po slavnostním startu na Staroměstském náměstí, který zřejmě přiláká mnoho fandů nedávné motoristické historie, pak následuje sobotní denní, která končí na Živohošti a v neděli se účastníci vrátí do Radotína, kde akce skončí předáním pohárů nejúspěšnějším posádkám. RPR nemůže a nechce být běžnou rallye, jak ji fandové znají. Jde hlavně o setkání lidí, kteří psali historii našeho automobilového sportu. Jede se za normálního provozu s dodržováním všech předpisů, jejichž vážné porušení znamená okamžité vyloučení. Ovšem k rozbušení odvážných srdcí a stažení obličejových mimických svalů do širokého „u“ od ucha k uchu všech zúčastněných slouží zvláštní, bezpečné, úseky uzavřených tratí, kde i fandové rychlých kol mohou vidět, že opravdoví mistři ze svého umění téměř nic neztratili a pojedou, co jim technika dovolí. Zajímavá místa pro diváky budou zejména - polygon Dlouhá Lhota, rallyecrossový areál Sedlčany a plochá dráha v Divišově.
Podrobnější informace o harmonogramu, kompletní startovní listinu a další zajímavosti najdou zájemci na webu http://www.edda.cz/mscrdovrchu
Jarda Malík