26.04.2011 10:13:45 | edda | přečteno: 4324x
Psali jsme před rokem...

  ZBRASLAV - TOČNÁ  Komentář -

 Máme za sebou druhý závod seriálu Českého mistrovství ZAV, který se tentokrát konal na území hlavního města. Na trať mezi Zbraslaví, kolébkou automobilových závodů v Čechách, a Točnou jsme zavítali již potřetí. Bohužel povrch části tratě stále trpí těžkým provozem způsobeným výstavbou pražského okruhu. Jestliže na závodníky čekala řidičsky náročná trať, pořadatelé v čele s ředitelem závodu Romanem Linhartem se připravovali na logisticky nejnáročnější závod sezóny. Naštěstí nevěděli dopředu, co je čeká, v opačném případě by buď utekli někam hodně daleko, nebo Edův rozpočet utratili za prášky na hlavu.

 Na páteční rozpravě kromě obvyklých bezpečnostních a organizačních informací se jezdcům dostalo i výzvy promotéra, aby si jezdci uvědomili náročnost tratě, ještě znásobenou očekávaným raním chladem a prosby, aby opravdu nepřeceňovali své schopnosti, hlavně aby první trénink nehonili čas, ale snažili se hlavně o ideální stopu. Jak se v sobotu ukázalo, kdyby Eda házel na zeď luštěninu, vyšlo by to nastejno.

 Páteční technickou a administrativní přejímkou nakonec své závodní stroje provezlo 119 jezdců. Někteří ještě na místě dolaďovali poslední detaily, ti zodpovědnější, nebo šťastnější měli své vozy připraveny již z domova.

 V sobotu ráno se ke svozu k první tréninkové jízdě připravili jako první jezdci sériových vozů. První trénink se jel bez oficiálního měření času, jezdci byli vyzváni k opatrné jízdě, a přesto začala kalvárie, která bohužel vydržela až do večera, do ukončení závodů. Jen v prvním tréninku bylo osm kolizí, jeden vůz Saxo cupu je po nárazu do stromu na odpis. Nejhůře dopadl řidič Hondy Civic kategorie E1, který hned v první(!!!) zatáčce ránou do nemovitosti Hondu zrohlíkovatěl  a Pražákovi zboural sloupek a vrata. Rána to byla velká a tak byl jezdec převezen do nemocnice na pozorování, ale už na vyhlašování výsledků jsme měli zprávu, že bude zdráv. Jan Souček sice svůj Focus poškodil, ale podařilo se mu jej do startu první závodní jízdy opravit. To se, bohužel, nepovedlo Petru Bořkemu, kterému oprava nádherné historické Škody 200 RS bude trvat asi poněkud déle, ale všichni věříme, že se Petr se svou krasavicí u nás na startu objeví co nejdříve. Ani druhá tréninková jízda nepřinesla zklidnění, její průběh byl neustále přerušován kvůli menším, či větším kolizím. Přesto se do oběda podařilo tréninky dokončit.

 První závodní jízda tak mohla jen se zanedbatelným zpožděním proti oficiálnímu rozvrhu odstartovat. Mysleli jsme si, že po tak velkém počtu havárií v tréninku se již všichni ti, kteří v sobotu měli havarovat vyeliminovali a vlastní závod už proběhne víceméně v klidu. Nestalo se tak. Bohužel zlý sen pokračoval. Své vozy ještě dokázali rozbít Roman Hovorka a Michal Slováček. Při sundávání bavoráka Michala Skalického ze svodidel vytekla na trať kompletní náplň chladícího systému. Diváci se asi nenudili, spíš nevycházeli z údivu, ale čas neúprosně ubíhal a program se stále více natahoval. V závěru prvního svozu druhé závodní jízdy dal, po nezvládnutí  šikany, paradoxně se snad nejslabším vozem startovního pole Škodou 110, největší ránu Luboš Skalický. Protože jezdec potřeboval transport do nemocnice a sanitka by se nestačila včas vrátit, musely být závody ukončeny a výsledky vyhlášeny za čas z první závodní jízdy.

 Slavnostního předávání pohárů se zúčastnil také starosta Prahy 12 Petr Hána, fanoušek našich závodů, a senátor Tomáš Grulich, kteří předávali vítězům tříd poháry. Závody na Točné tedy máme za sebou. Nyní se všichni těšíme do Hronova, kde pro nás všechny chystají závod Petr Tolárek a Vláďa Novák.

  

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007