Ve dnech 14. a 15. května se v Prachaticích odehrál dvojzávod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Závodníci tohoto seriálu spolu s hosty přijeli již po třetí do starobylého města na Zlaté stezce, aby na trati na Libínské sedlo bojovali o nejlepší časy ve druhém letošním podniku. Po prvním závodě na mosteckém autodromu je čekala první opravdu vrchařská trať. A to trať, která patří v celém seriálu k nejnáročnějším. 5 kilometrů dlouhá trať s kvalitním povrchem dokonale prověřila um jezdců i připravenost techniky. Vysoká náročnost tratě znásobená ještě nepříznivým počasím vyústila v nezvykle vysoké procento odstoupivších. Jezdci odstupovali z nejrůznějších důvodů, třeba Jarda Rejka se necítil v psychické pohodě a raději neriskoval, Tomáš Hank se taky nemohl dostat do správné nálady a než aby se trápil na nevhodných gumách, také do nedělního závodu nenastoupil. Další odstoupení už většinou měly mechanické příčiny. Z řady drobných kolizí vybočily dvě rány, které znamenaly totální škodu. O své vozy tak přišli Ladislav Krupka, který si rozbil Favorita a v sobotu třetí Vladimír Kvasnička v neděli rozstřelil své Saxo. Ovšem všechny havárie proběhly bez újmy na zdraví a tak pan doktor Mraček ze záchranné služby prožil dost nudný víkend.
Škoda, že do Prachatic přijelo proti loňsku méně jezdců. Prachatičtí pořadatelé v čele s Karlem Švecem a jeho pravou rukou Pavlem Pelikánem by si zasloužili za svou práci, kterou si dali s uspořádáním závodu, větší účast. Doufejme, že je letošní nižší účast neodradí a příští rok účastníky ČM ZAV zase pozvou. Zdá se, že v Prachaticích má pořádání závodů podporu i na radnici, držitel nejrychlejšího času Lukáš Suchomel obdržel z rukou starosty ing. Martina Malého pohár a pan starosta osobně závody zahájil jízdou v otevřeném autě s vlající prachatickou vlajkou.
Samotné závody probíhaly již zaběhlým způsobem, jen časté kolize a odstraňování jejich následků na tak dlouhé trati způsobovalo delší prostoje než obvykle. Přesto se dařilo dodržovat časový harmonogram a nejlepší se dočkali pohárů, v sobotu po dekorování vítězů se rozeběhla zábava v party stanu také připraveném pořadateli. Po nedělním vyhlášení se už všichni rozjeli k domovům.
Hodnocení tříd
SE 1400
V sobotu z pěti vozů na startu ten nejrychlejší se značkou Suzuki Swift patřil Vlastimilu Sukovi. Druhé místo vybojoval razantním zlepšením ve druhé jízdě Petr Žežulka na Peugeotu 106. Třetí místo obsadil Martin Zach na Opelu Corsa. Vůz čtvrtého Antonína Eliáše neprošel závěrečnou technickou prohlídkou a jezdec byl diskvalifikován. V neděli se mistr tesař utnul a trefil retardér a penalizace jej stála vítězství a tak před Vlastimilem Sukem zvítězil Martin Zach. Tomáše Dreslera sice v tréninku opustilo kolo jeho Suzuki Swift, v závodních jízdách už měl Tomáš všechny šrouby správně dotažené a vybojoval si tak pohár za třetí místo.
SE 1600
Na start se postavilo třináct závodníků. V sobotu byl jasně nejrychlejší Petr Crhák na Citroenu Saxo, bohužel v neděli po první vyhrané jízdě přestal jeho motor jít na čtyři válce a Petr odstoupil. V sobotu druhé místo získal René Klíma na Hondě Civic, kterému se sice druhá jízda moc nepovedla, ale náskok z první jízdy mu stačil na mohutně finišující Vladimíra Kvasničku na Citroenu Saxo, který skončil třetí, i čtvrtého Jaroslava Fikotu na Hondě Civic, kterého asi mrzel čas z první jízdy. V neděli si smůla ještě víc než na Petra Crháka sedla na Vladimíra Kvasničku, který ovšem díky bezpečnostnímu rámu přestál velkou ránu bez zranění. V neděli se velmi zlepšil Tomáš Sosna na Hondě crx a zvítězil, druhé místo konečně vybojoval Jaroslav Fikota, sice s tradičně vlažnějším časem z první jízdy, ale v druhé už byl nejrychlejší. Třetí místo zbylo René Klímovi. V této třídě se na startu objevila další žena v seriálu. Lucie Bromová sice v sobotu lehce havarovala a nedokončila, což jí ovšem o úsměv nepřipravilo a v neděli pokračovala a statečně bojovala i s jednookým VW Polo.
SE 2000
Michal Slováček získal v Prachaticích double, se svou Hondou CTR nenašel přemožitele v sobotu ani v neděli a konkurenci neměl ani na sobotní večerní diskotéce v party stanu. Výborně si v sobotní první jízdě vedl Roman Hovorka na Renaultu Clio a i když se Ladislav Klokočka na Alfě Romeo velmi snažil, o druhé místo jej nepřipravil a skončil třetí. V neděli se nejlépe vyspal Martin Čábela a vyhrál první závodní jízdu, bohužel motor jeho Hondy ITR si kondici neudržel a Martin už do druhé jízdy nenastoupil. Týmu Motor Art Racing tak muselo stačit třetí místo, které vybojoval Roman Hovorka, kterého o pouhé čtyři desetiny sekundy překonal stříbrný a i přes známky kontaktu se svodidly na blatníku rozesmátý Ladislav Klokočka.
SE +2000
Kromě Jana Mihalička, který s Lancií Delta Integrale startuje za Britishcars RT, všichni další v této třídě startují za zřejmě slušnej oddíl Hakspeed. Jeho zakladatel Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX v sobotu zvítězil před Subaru Impreza STI Martina Lva. Na třetím místě skončil Martin Moravec na další EVO IX. V neděli v první jízdě zabojoval Martin jako lev a náskok z této jízdy už Jirka Hák překonat nedokázal a tak zvítězil Martin Lev. Druhý Martin, Moravec takové štěstí neměl, lehce havaroval a závod nedokončil. Třetí místo v neděli vybojoval Zdeněk Hořánek také na EVO IX.
E1 1400
Horký favorit třídy Radim Mach vyšel v Prachaticích naprázdno. V sobotním závodě Radim zjistil, že motor jeho Swiftu není v takové formě, jakou čekal a na jakou byl zvyklý a do nedělního závodu už nenastoupil. Obsazení stupňů vítězů sice bylo po oba dny stejné, ale rozhodně to neznamenalo, že by jezdci měli svá umístění jistá. Dvojitý vítěz Miroslav Černý na vrcholně připravené Škodě 130 L uhájil vždy svůj náskok z první jízdy před Vlastimilem Sukem jr. a to i neděli, kdy Vlasta získal přezutím na osychající trať opravné jízdy výhodu. Třetí místo asi bylo maximum, co mohl na prachatickém kopci vybojovat Milan Andruchovič na siluetě Škody 1000 MB. Mladý Lukáš Kubíček na škodováckém Pick-upu sice v sobotu zajel jeden druhý čas, v neděli bohužel havaroval a nedokončil.
E1 1600
I v této třídě bylo po oba dny stejné obsazení stupňů vítězů. První dvě místa získali jezdci týmu Motor Art Racing startující na Hondách Civic. V součtu časů byl vždy lepší Petr Krejza, před Jaroslavem Fikotou jr., který podobně jako otec po vlažnější ch prvních jízdách, zajížděl v druhých jízdách nejrychlejší časy. Třetí skončil na Škodě felici Pick-up Jiří Matwiov z týmu Autosport Pegas.
E1 2000
Martin Nesvadba přivezl do Prachatic výkonnou Toyotu Corolla z třídy Supertourismo a vyhrál oba dny. V sobotu měl jezdec libereckého týmu Nescar Sport silného soupeře v rychlém Ondřejovi Havlíkovi na Peugeotu 205 Evo III. Ten v Prachaticích startuje tradičně jen v sobotu a tradičně je velmi rychlý. Třetí v sobotu i v neděli skončil Josef Kroh na VW Golf. V sobotu se z bojů o stupně vítězů sám vyřadil Jan Souček havarováním svého Fordu Focus. V neděli už Honza udržel nervy na uzdě a Forda na asfaltu a vybojoval stříbrný pohár.
¨ E1 +2000
Vedle dvou pohárů za vítězství si do Liberce odváží Lukáš Suchomel do Liberce i pohár starosty města Prachatic pro absolutně nejrychlejšího závodníka. Pilot Lotusu Elite neměl o víkendu v Prachaticích konkurenci. Za ním v sobotu skončil na druhém místě Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX před Vladimírem Liškou na BMW M3. Tomáš měl v neděli kolizi a tak za Lotusem bojovaly dvě BMW. Ke stříbru dovezla „emtrojka“ Vladimíra Lišku a jedničkový bavorák na místě třetím řídil Viktor Doležal.
H 1300
Třída byla kompletně obsazená škodovkami s motorem vzadu. Otec a syn Josefové Srnští získali v Prachaticích kolekci čtyř pohárů. Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR dva poháry za první místa a na Škodě 110 R startující otec Srnský dva za třetí místa. Mezi Srnské se dokázal dvakrát vklínit Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR.
H 1300 P
Jen dva startující, oba na replikovaných Škodách 130 RS, z nich byl vždy než Pavel Jiras rychlejší Michal Šmíd.
H 1600
V sobotu zvítězil s velkým náskokem Pavel Janák na velmi rychlém VW Golfu GTI. Druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I před třetím Pavlem Suchým z Czech Classic Car Clubu na Lotusu Elan samozřejmě v barvě british racing green. V nedělním závodě zvítězil Pavel Maier z Alpine Clubu Praha a dvěma poháry si tak trochu spravil chuť po ohýnku, který postihl motorový prostor jeho Escorta týden předtím v Sosnové. Za Pavlem vybojoval druhé místo David Patera na Peugeotu 205 a třetí místo patřilo nejrychlejší ženě víkendu Kataríně Rozsívalové a její Hondě crx.
H 2000
Jen dvě auta o objemu do dvou litrů se sešla na startovní čáře. Jasně zvítězil Ivo Král, na jehož VW Golfa Italka Edy Patery, Alfa Romeo 75, rozhodně nestačila.
H +2000
Robert Kacálek přivezl nejen krásné, ale i rychlé BMW 635 CSi a vynaložené úsilí na stavbu tohoto stroje přineslo Robertovi sladkou odměnu v podobě dvojitého vítězství. Za Robertem skončil vždy druhý Ondřej Lorenz na Audi Quattro, který sice v jízdách, které probíhaly na vlhké trati byl rychlejší, ale na oschlé trati už nebyl pohon všech kol takovou výhodou, aby dokázal vyrovnat váhový handicap. Dvě třetí místa pro Scuderii Strašnice vybojoval Ladislav Rosička na BMW 325.