Závodníci Českého mistrovství ZAV mají za sebou další závod, který zajistil k naprosté spokojenosti všech AMK Osek. Ředitel závodu Vláďa Krejčí nemusel řešit žádné mimořádné události, traťoví pořadatelé zodpovědně vykonávali svou práci a také jezdci svou disciplinovaností přispěli k bezproblémovému průběhu závodů. Naštěstí se nevyplnila ani nepříznivá předpověď počasí a tak opravdu mohou litovat ti, kteří z nejrůznějších důvodů nepřijeli. Slabší účast byla jediným minusem závodů. Například Martin Čábela se po závodech svěřil, že se mu do nějaké Telnice moc nechtělo, ale nakonec byl rád, protože našel jednu z nejhezčích tratí, na kterých kdy startoval.
Tréninky a závody probíhaly celkem bez přerušení, jen párkrát se muselo zametat po vymetení škarpy a téměř až do konce to vypadalo na víkend bez havárie. Bohužel v poslední jízdě havaroval Láďa Klokočka, jemu se nic nestalo, auto si vyžádá důkladnější opravu. I po této havárii byla trať rychle zprovozněna a závody rychle pokračovaly.
Jezdci i organizační tým Edda cupu odjížděli z Telnice nadmíru spokojeni doufajíce, že spolupráce s AMK Osek bude pokračovat a vyústí v další hezké a napínavé závody.
Hodnocení tříd
H 1300
Josef Srnský jr. se svou Škodou 130 LR je o krok před svými soupeři, v sobotu mu sice na nervy trošku zabrnkala technika, naštěstí nic, co by nedokázal se svými mechaniky vyřešit a tak si spokojený jezdec z Telnice odváží dva poháry za první místo. Druhou 130 LR ve startovním poli řídí Jaroslav Vosmek a druhý také skončil po oba dny. O třetí místo se bojovalo. V sobotu byl šťastnější a rychlejší Luboš Krameš na Škodě Rapid. Luboš si zaslouží i poklonu za ochotu půjčit svou náhradní převodovku svému soupeři. Josef Srnský na Š 110 R coupe od soboty jízdu za jízdou zrychloval, v poslední nedělní jízdě Luboše konečně udolal a celkově jej v souboji o třetí místo porazil o 27 setin sekundy.
H 1300p
Oba dny zvítězil Michal Šmíd na Š 130 RS, před Přemyslem Šebkem na Š 120 S. V neděli ještě dojel na třetím místě Pavel Kolařík na Škodě 110 LS.
H 1600
Pavel Maier si na Fordu Escort Mk. I z Telnice odvezl double. V sobotu měl situaci trochu ulehčenu, když Davidu Paterovi stávkovala technika. Davidovi mechanici ale zvládli během mimořádné noční směny přivézt novou převodovku a implantovat ji do Citroenu Visa, s kterým už v neděli David získal druhé místo ve třídě a vítězství v juniorském poháru. V sobotu stříbrnou příčku vybojoval Miroslav Šenk za volantem Peugeotu GTI, v neděli si o jedno místo pohoršil. Katarína Rozsívalová na Hondě CRX nejenže byla v sobotu ve třídě třetí, ale po oba dny zvítězila v dámském poháru.
H 2000
Jen dva jezdci se v sobotu postavili na start. Díky technické převaze zvítězil Ivo Král na VW Golf, před Edou Paterou na Alfě Romeo 75. Ani v neděli se Ivoš nespokojil s jízdou na jistotu a zapsal si na telnické trati nejlepší čas pro historické vozy. Druhý skončil opět Eda Patera a pro pohár za třetí místo si dojel Jaroslav Povondra na BMW 320, který po rozpačitém debutu v Prachaticích pomalu poznává, co potřebuje k úspěšnému dokončení závodu.
H +2000
Robert Kacálek s oranžovým BMW 635 Csi zvítězil oba dnys bezpečným náskokem. Další BMW, a to 325, na startu patřilo Ladislavu Rosičkovi, který s ním získal dvakrát druhé místo a vítězství v poháru Youngtimer. I třetí místo bylo po oba dny stejn é, patřilo Václavu Rollovi na Audi 200 Quattro. Jen v jedné jízdě jej překonal Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, v celkovém součtu to však nestačilo.
SE 1600
Mirek Pribula na Hondě Civic si během víkendu zapsal pět nejrychlejších časů a jasně dvakrát zvítězil. Jeho týmový i značkový kolega Aleš Polanecký skončil po oba dny třetí. Druhé místo dvakrát získal Jaroslav Fikota také na Hondě Civic.
SE 2000
Za jasně dvakrát prvním Michalem Slováčkem na Hondě Civic se tvrdě bojovalo. Na po první jízdě druhého Tomáše Hanka na Hondě Acura zaútočili Ladislav Klokočka a Martin Čábela. Martinovi s Hondou ITR se podařilo Tomáše překonat a skončil stříbrný. Ladislav Klokočka na Alfě Romeo nakonec skončil o pouhých 7 setin sekundy za Tomášem čtvrtý. V neděli byl po první jízdě Tomáš opět druhý a Martin s Láďou vsadili v druhé jízdě vše na jednu kartu. Martin Čábela zajel výborný čas, jen o půl sekundy horší než Michal Slováček a získal druhé místo. Martin byl tedy spokojený, bohužel to samé neplatí o Láďovi Klokočkovi. Jeho snaha byla podstatně větší než adheze jeho Alfy Romeo a v druhé zatáčce šel ven. Havárie skončila jen materiální škodou, ale snad poprvé co Láďu znám, jsem ho viděl bez úsměvu, bylo na něm vidět, jak moc ho mrzí, že své Alfičce ublížil. Třetí místo tak uhájil opět Tomáš Hank a zkompletoval tak kompletní obsazení stupňů vítězů Hondami.
SE +2000
Bez zaváhání vybojoval dvě vítězství Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX. O druhé místo v sobotu bojovali za Mitsubishi Zdeněk Hořánek, za Subaru Martin Lev. Martin byl rychlejší v první jízdě, ale Zdeněk měl lepší finiš a získal stříbro. V neděli zdravotně indisponovaný Zdeněk na start nenastoupil. Druhé místo získal Martin Lev. Na třetím místě se umístil Martin Moravec na Mitsubishi Lancer EVO IX.
E1 1400
Jasně bezkonkurenční postavení v každé jízdě potvrzoval Miroslav Černý na Škodě 130L. Skloubením závodnického umění se špičkově postaveným autem a znalostí tratě vyústilo v časy, kterými by porážel i auta v objemově vyšších třídách. Druhý za Mirkem skončil v sobotu na Suzuki Swift Martin Maderák před Radimem Machem na Suzuki Swift. Radimovi se motor netočí tak, jak byl zvyklý, ani s nastavením podvozku nebyl moc spokojený, přesto v neděli zabojoval, dostal se na druhé místo a Martina odsunul na místo třetí.
E1 1600
Motor ART Racing získal v Telnici dvojité double. Jeho jezdec Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX dvakrát zvítězil před Petrem Krejzou na Hondě Civic. Za nimi oba dny třetí skončil Zdeněk Tichý na Fordu Puma, kterému se podařilo po prachatické havárii šelmičku rychle uzdravit a dostat do formy.
E1 2000
Jako sám voják v poli se asi cítil jediný závodník v této třídě Jan Souček na Fordu Focus. I když neměl s kým bojovat, celý víkend absolvoval v plném nasazení, jeho tatínek v roli mechanika, manažera a pečovatele by jej ani flákat se nenechal.
E1 +2000
Vrcholem závodního víkendu byl trojboj na špici nejsilnější třídy. Tři špičková auta rozdílných koncepcí bojovala o každou setinku sekundy. Malý, rychlý Lotus Elise Lukáše Suchomela ze Spine cz. proti výkonnému Mitsubishi Lancer EVO IX FQ 400 Tomáše Kučery startujícího za Svijany racing a spektakulární dieselové Fabii 4x4 téměř domácího Jana Vávry z ROXY2 racing Teamu. Vyrovnané výkony všech tří pilotů vyústily ve strhující souboj do poslední jiízdy. Pořadí v jednotlivých jízdách: 1.jízda- Suchomel, Vávra, Kučera, 2. jízda -Vávra, Suchomel, Kučera, 3. jízda- Kučera, Suchomel, Vávra. V součtu dvou nejrychlejších jízd byl nakonec nejlepší Lukáš Suchomel, před Tomášem Kučerou a Janem Vávrou. Strhující závod jen potvrdila skutečnost, že mezi vítězem a třetím na stupních vítězů byl konečný rozdíl půl sekundy. V neděli v první jízdě ovšem Lukáš zajel rekordní čas, který mu zručoval bezpečný náskok do druhé jízdy. Bohužel v té jej před zatáčkou zklamaly brzdy. Lukáš z prekérní situace dokázal vybruslit bez poškození auta, bohužel s půlminutovou časovou ztátou, která jej poslala na poslední místo. Zvítězil tedy Tomáš Kučera před Janem Vávrou, který nedokázal v závěrečné jízdě zopakovat svůj výkon z první jízdy. Honzova Fabia v reflexní oranžové barvě má před startem zvuk jako lokomotiva Sergej, ale po odmávnutí se mění na raketu. Třetí místo vybojoval Viktor Doležal na jedničkovém BMW.
Jarda Malík