aktualizováno | 15.06.2011 12:18:00 | edda | přečteno: 5161x
Kdyně, 11. – 12. června 2011, komentář

 Na známé trati na vrch Koráb se uskutečnil další podnik Českého mistrovství ZAV. Stovka účastníků přijela bojovat o body a poháry. Závod se jede dle zvláštního systému, kdy se sčítají časy všech jízd, ve Kdyni se jich nakonec odjelo sedm. Aby mohli být klasifikováni i ti, kteří v sobotu nedokončí závod z nejrůznějších příčin a chtějí v neděli nastoupit, dostanou podle reglementu zvláštního ustanovení přidělen čas nejpomalejšího ve třídě a zůstávají v závodě. Je trošku zvláštní, že i když se tenhle systém jel ve Kdyni loni a na Živohošti také, stále se najdou tací, kteří zvláštní ustanovení k závodům nečtou a pak se diví.

 Průběh sobotní části závodu nepříjemně narušily dvě události. Nejprve masivní únik oleje z jednoho závodního auta a potom masivní znečištění tratě náplní chladicího systému. Na odstraňování následků se podíleli všichni, na koho zbylo koště, i někteří jezdci, přesto došlo k dlouhému zdržení, které jednak narušovalo soustředění jezdců a jednak zapříčinilo zkrácení sobotního programu o jednu jízdu.

 Ze soboty na neděli přišel déšť, takže bylo jasné, že minimálně první jízda se pojede na mokru. Tra´t ale rychle osychala, přesto ještě ve druhé jízdě byla na trati záludná místa, například ve výjezdech ze zatáček, kde nebylo vidět, jestli bude už sucho, nebo ještě mokro.

 Nebýt těch dvou komplikací zaviněných čištěním tratě, závody probíhaly tak, jak mají. Tak trošku nedobrovolným pomocníkem posunovače depa se stal Vlasta Suk mladší a za to mu patří dík, který zodpovědně řídil nájezdy na start svého otce a ten protože, stál až na konci depa a startoval první, svým průjezdem depa dal najevo i ostatním, že se bude něco dít.

 Paradoxně bez zranění skončily všechny havárie, jen jednomu jezdci zůstala na památku na prudce se vracející volant dlaha na ruce.

 Závody tedy máme zdárně za sebou, účastníci ČM ZAV ovšem z rytmu nevypadnou, neboť o víkendu 24. -26. června je čekají další závody na oblíbené trati z Vrchlabí na Benecko pod prezidentskou taktovkou dua Tomáš Hank, Petr Janoušek.

Hodnocení tříd

  SE 1400

 Z pěti aut na startu zbyly ve výsledkové listině jen tři. Technický komisař jeden vůz vyloučil pro neshodu s technickými řády. Jeho současný majitel jej zakoupil v dobré víře, že vůz odpovídá technickým předpisům pro sériové vozy našeho seriálu, vůz ovšem neprošel měřením technického komisaře a tak černý Petr zůstal v rukou současného majitele. Vítěz třídy Petr Tolárek celou sobotu laboroval s vozem, dokončil jen jednu jízdu. Nakonec se mu na neděli podařilo vůz dostat do kondice, když mu náhradní díl půjčoval i největší soupeř Vlastimil Suk. Nakonec se ukázalo, že závada byla v ukostření snímače otáček. Díky sytému, kdy se v sobotu nedokončivšímu jezdci přiděluje čas nejpomalejšího ve třídě a tím byl po sobotě Antonín Eliáš, sice nejpomalejší, ale stále dost rychlý na to, aby i s jeho časem byl Petr Tolárek ve hře o vítězství a vyhrál. Druhý skončil Vlastimil Suk, třetí místo získal Antonín Eliáš, všichni startovali na Suzuki Swift.

  SE 1600

 Na jízdy 5 : 2 a i celkovým časem zvítězil Mirek Pribula na Hondě Civic nad Petrem Crhákem na Citroenu Saxo VTS. Třetí skončil Aleš Polanecký na Hondě Civic, na stejném typu skončil čtvrtý Jaroslav Fikota. V rámci této třídy startuje Saxo cup. Ve stromě, naštěstí bez zranění jezdce, skončilo už předposlední Saxo. Druhé místo v Saxo cupu získal Jiří Novák proživší dobrodružný víkend. Původně odjel na druhý konec republiky, na Ecce Homo jako mechanik. Jeho jezdci se ovšem po 300 metrech 1.tréninku rozletěl motor, odjel s ním k němu do garáže, kde mu pomohl motor rozebrat a vyrazil k domovu. Původně. Cestou si uvědomil, že má ve Kdyni kamarády a tak nezastavil v Praze, ale až ve Kdyni u koupaliště asi v deset večer. Ráno se vzbudil a jak už je na závodech jeho zvykem, oblékl si kombinézu mechanika. Eda jej ovšem angažoval na volné sedadlo pohárového Saxa, z mechanikovy kombinézy se rázem stal závodnická a nakonec odměnou za najetých 500 km byl stříbrný pohár.

  SE 2000

 Martin Čábela z Motor ART racingu na Hondě ITR zvítězil se skoro osmisekundovým náskokem. Další místa už patřila reprezentantům Klaro racing týmu. Druhý skončil Michal Slováček na Hondě CTR. Třetí na, po nehodě v Telnici opravené, Alfě Romeo startující Ladislav Klokočka, před synem Radimem Klokočkou na Renaultu Clio. Radim si tajně myslel, že bude táta po ráně na minulých závodech vlažnější, ale to se přepočítal, před sebe jej nepustil.

  SE +2000

 Jasně zvítězil favorit třídy Jiří Hák na Mitsubishi Lancer Evo IX, i přes dvě zaváhání, kdy jej překonal Martin Lev. Ten na Subaru Impreza STi skončil druhý. Třetí skončil Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX, kterému trať ve Kdyni sedla, zajel dvakrát druhý čas. Naopak čtvtrý Martin Moravec na dalším Mitsubishi ztrácel koncentraci a jeho výkon měl sestupnou tendenci.

  E1 1400

 Z jedenácti startujících aut zvítězil nejlepší junior víkendu Vlastimil Suk jr. na Suzuki Swift. Po sobotě sice vedl Radim Mach, ještě v první nedělní jízdě na mokru zajel nejrychleji, hodiny v další jízdě jej ovšem hodiny poslaly na čtvrté místo a nakonec jej ještě zradil motor, s kterým má Radim letos velké trápení. První místo tedy patřilo nechybujícímu V. Sukovi jr. Na druhém místě skončil Miroslav Černý na Škodě 130 L před týmovým kolegou Martinem Maderákem na Suzuki Swift.

  E1 1600

  Tým Motor ART Racing získal double na stupních vítězů. Zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX II před Petrem Krejzou na Hondě Civic. Petr v sobotu nedokončil, v neděli nastoupil s časem posledního a ještě stačil získat stříbrnou příčku. Za dvojicí Motor ART racing skončilo rodiné dou Tita racingu Zdeněk Tichý a Dominik Tichý startující na Fordu Puma.

  E1 2000

 Po sobotě vedl Tomáš Zelenka na dieselové Fabii, před Janem Součkem na Fordu Focus. Až třetí byl Martin Nesvadba na Toyotě Corolla STW. Martin se ovšem na neděli vyspal do bojovné nálady a začal svým soupeřům nakládat. Vybojoval tak první místo, před vítězem poháru Diesel Tomášem Zelenkou a třetí skončil Jan Souček.

  E1 +2000

 Na krásném supersprtu Nissanu GT-R zvítězil Jiří Jírovec z Invelt racing týmu. Při svém premiérovém vítězství v našem seriálu si zapsal i rekordní čas na jednu jízdu i absolutně nejlepší celkový čas. Přesto jej v jedné jízdě dokázal překonat celkově druhý Tomáš Kučera reprezentující Svijany Racing na Mitsubishi Lancer IX. Třetí skončil Vladimír Liška na BMW M3 startující stejně jako vítěz za Invelt.

H 1300

 V obvykle škodovácké třídě startovalo tentokrát na Voze Škoda z devíti účastníků jen pět.  Po sobotě vedl Josef Srnský jr. s bezpečným náskokem před Jaroslavem Vosmekem, oba na Š 130 LR. V nedělní první mokré jízdě ovšem J. Srnský hodinařil  a ztrátu již nedohnal. I když na jízdy vyhrál nad J. Vosmekem 6 : 1, vítěze určil celkový čas a ten měl lepší tentokrát Jarda. Třetí místo patřilo opět Lubošovi Kramešovi na Škodě Rapid. Čtvrté místo uhájil Tomáš Cmíral na Renaultu Alpine A 110, před Davidem Ježkem, jehož výkon na Š 1100 MB zvláště v neděli gradoval. Ve třídě startoval i jeden zahraniční účastník, Kay Szymanski, na de Tomaso Mini, s kterým vybojoval pohár za třetí místo v youngtimerech.

  H 1300p

 S jasným náskokem zvítězil Pavel Jiras na Škodě 130 RS. Druhé místo obsadil nováček na našich kopcích Pavel Kestler, který vyměnil pro tentokrát horké sedadlo spolujezdce, nebo volant offroadového Nissanu, za volant Škody 130 RS. Problémy srážely Michala Šmída na Škodě 130 RS stále na třetí místo, což je škoda, protože byl jediný, kdo o víkendu dokázal v jednotlivých jízdách porážet  Pavla Jirase. A to měl ještě štěstí, že jej neporazil čtvrtý Jan Šustr na Škodě 100.

  H 1600

 První místo uhájil David Patera na Citroenu Visa GTI, který dokázal  zajet nejlepší celkový čas ze všech historických automobilů. Druhý skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I. Tito dva jasně ujeli svým soupeřům i díky jízdě na mokrých pneumatikách v první nedělní jízdě. Třetí skončila vítězka dámského poháru Katarína Rozsívalová na Hondě CRX, jejíž výkon je o to obdivuhodnější, že na autě doma v garáži s dablerkou Hedvikou Servusovou pracovali celou noc z pátku na sobotu, auto si jen taktak stihli naložit a přivézt přesně na rozpravu a pak ještě mezi jednotlivými jízdami plně vytíženého auta (i s tréninky 16 jízd!) na něm stále pracovat.

  H 2000

 Třída dvoulitrových historiků se stala kořistí hostů z Německa. Christian Mannl  na krásném BMW 2002 tii si do Mnichova odvezl pohár za první místo. Druhý skončil jeho týmový kolega Franz Oelmayer na Fordu Escort Mk. II. Nejlepší česky mluvící jezdec byl Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth, kterému se i podařilo v pár jízdách F. Oelmayera porazit, na celkově lepší čas to ale nestačilo. Čtvrté místo nakonec vybojoval Ivo Král, který využil reglementu zvláštních ustanovení, do Kdyně přijel až v neděli, se zlatým pohárem z jiného závodu v kapse, a i přes přidělený nejpomalejší sobotní čas zatížený ještě 5 sekundami, vybojoval body za čtvrté místo. Udělal to tak, že jednoduše zajížděl nejrychlejší časy z historiků a jen tak mimochodem i nejrychlejší čas ze všech dvoulitrů!

  H +2000

 Ondřej Lorenz získal rozhodující náskok díky technice v první nedělní jízdě na mokru, kdy naplno využil trakci Audi Quattro a zvítězil nejen ve třídě, ale i v poháru Youngtimer. Robert Kacálek na BMW 635 mocně finišoval, z druhého místa se však nedostal. Po odstoupení Jaroslava Rejky na Jaguaru XJS, patřilo třetí místo Václavu Rollovi na Audi 200. Čtvrtý a druhý v youngtimerech skončil Jiří Kohoutek na Mercedesu 190E 2.3 16.

 

Roman L | 15.06.2011 11:18:17
Ještě jednou bych chtěl moc poděkovat všem zůčastněným zametajícím jak pořadatelům tak všem jezdcům,moc mě to od vás potěšilo!Zvláštní poděkování za páteční zametání tratě před závodem patří R.Machovi,J.Šipkovi,L.Klokočka a J.Matwiov.Kluci moc vám děkuji protože sám bych to zametal ještě dnes :-)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007