Ve Vrchlabí se uskutečnil další závod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Tento podnik ani nebyl v původním kalendáři, ale i na základě přání mnoha jezdců, se Tomáš Hank a Petr Janoušek s jeho firmou Cars Max s r.o. rozhodli závod uspořádat. Hlasy pro zařazení Benecka do kalendáře byly velmi hlasité, překvapilo mne proto, když jsem se Tomáše zeptal, jestli někdo z těch, kdo tak o Benecko stáli, se nenabídl s případnou pomocí, tak se jen smutně pousmál. Tomáš s Petrem ovšem přípravu i organizaci závodu zvládli na jedničku. Pečlivá příprava se odrazila na kvalitním zabezpečení tratě, za celý víkend nedošlo k přerušení, nebo zdržení závodu z důvodu řešení organizačních problémů. I v depu se Petr s Tomášem postarali o jezdce, když v sobotu večer bylo porcováno pečené prasátko. Hojně využívaná byla i motorová brzda. Nutno dodat, že několik jezdců z ní odjíždělo smutných, protože měření nepotvrdila naděje vycházející z peněz, času a práce do motorů investovaných. Při sobotním slavnostním ceremoniálu kromě obvyklého dekorování odměnili poháry i ředitele závodu Ivo Holana, posunovače depa a technického komisaře Mirka Pažouta podarovali polytechnickou stavebnicí. Zároveň představili obří putovní pohár pro nejlepšího pořadatele zvoleného samotnými jezdci. Nutno dodat, že sami hned nastavili laťku dost vysoko.
Závody proběhly bez větších problémů, i přes to, že počasí nebylo ideální. V pátek při přejímkách déšť vystřídala prudká bouřka, jeden promočený účastník dokonce odjel domů, možná udělal chybu, nakonec si mohl pěkně zazávodit. V sobotu se sice mraky nad Vrchlabím honily, ale déšť přišel až v noci a v neděli ráno tedy byla trať mokrá, celý den docházelo k drobným přeháňkám a v závěru druhé závodní jízdy už hustě pršelo. I přes náročné podmínky v sobotu došlo jen k třem kolizím bez zranění, navíc Lukáš Opalecký i Jiří Matwiov svá auta dokázali opravit tak, aby mohli pokračovat v závodění. V neděli nebyla havárie ani jedna.
Tomáš i Petr, kromě pořadatelských starostí na bedrech i sami závodili a tak na nich bylo vidět, že už moc rezervních sil během víkendu nemají. Spokojenost všech zúčastněných jim snad byla dostatečnou odměnou a pobídkou k pořádání dalšího ročníku.
Seriál ČM ZAV pokračuje dál ostrým tempem a v čtrnáctidenním rytmu nyní závodníky čeká 9. července závod v Berouně.
Hodnocení tříd
SE 1400
Jen tři jezdci se postavili na start v této třídě. Nejlepší formu prokázal Vlastimil Suk na Suzuki Swift, když získal obě vítězství. Druhý vždy skončil Petr Tolárek, také na Suzuki Swift. Třetí dojížděl Jiří Šrajer na Fiatu Cinquecento.
SE 1600
Dvojité vítězství vybojoval Petr Crhák na Citroenu Saxo VTS. V sobotu skončil na druhém místě Mirek Pribula na Hondě Civic, před Jaroslavem Fikotou startujícím na autě stejného typu. Tito dva si v neděli svá umístění prohodili.
SE 2000
V sobotu se ukázal v nejlepší formě Tomáš Hank na Hondě Acura, který aspoň při závodních jízdách nemusel myslet na pořadatelské starosti. Druhý za ním skončil Martin Čábela na Hondě ITR, třetí Michal Slováček na Hondě CTR. V neděli mokrá trať nejvíce vyhovovala Martinu Čábelovi, druhý skončil Michal Slováček a ani druhý den ve svém závodě nevyšel naprázdno Tomáš Hank a získal třetí místo.
SE +2000
Velký favorit Jiří Hák byl sužován problémy, nehodil flintu do žita a jezdil si přes noc opravovat auto domů. Na rozdíl například od Josefa Srnského, který to měl z depa do garáže pár set metrů, Jirka za víkend najezdil tisíc kilometrů. V sobotu zvítězil Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX, před Subaru Impreza s Martinem Lvem za volantem. Třetí skončil Martin Moravec na Mitsubishi Lancer EVO IX. V neděli mokrá trať nejvíc svědčila Martinu Lvovi, který vybojoval vítězství před sobotním vítězem Zdeňkem Hořánkem. Odměnou za víkendovou anabázi bylo pro Jirku Háka třetí místo.
E1 1400
Snad nejnabitější třída, co se týká konkurence ve špičce. V sobotu si nejlépe vedl Radim Mach na Suzuki Swift, který vyhrál třetím absolutně nejrychlejším časem. Druhý skončil Miroslav Černý na Škodě 130 L, před týmovým kolegou Martinem Maderákem na Suzuki Swift.V neděli zvítězil Miroslav Černý před Vlastimilem Sukem ml. na Suzuki Cultus. Třetí skončil sobotní vítěz Radim Mach.
E1 1600
Jedno vítězství a jedno druhé místo si střídavě vyměnili Petr Krejza na hondě CRX a Jaroslav Fikota jr. na Hondě Civic. Třetí skončil vždy Zdeněk Tichý na Fordu Puma, kterému se ovšem v sobotu na necelou sekundu přiblížil syn Dominik Tichý. V této třídě na Škodě pick-up startovala i nejmladší účastnice závodu, teprve třináctiletá Eliška Popová.
E1 2000
V sobotu skoro o dvě sekundy zvítězil Jakub Choura na Opelu Astra GSi před Janem Součkem na Fordu Focus. Pohár za třetí místo vybojoval Alexandr Beneš na dieselové Škodě Fabii. V neděli už vítězství patřilo Janu Součkovi, přede dvěma jezdci střídajícími se na Fabii TDI. Druhý skončil Zdeněk Aigner a Saša Beneš byl opět třetí.
E1 +2000
Jen na sobotu přijel Lukáš Suchomel na Lotusu Elise a jasně zvítězil. Za ním skončil Tomáš Kučera na Mitsubishi lancer EVO IX. O třetí místo bojovaly dva bavoráky. Rychlejší patřil Viktoru Doležalovi, Vladimír liška skončil čtvrtý. V neděli zvítězil Tomáš Kučera. Druhé místo získal hlavně výkonem v druhé jízdě za deště Vladimír Liška, Viktor Doležal skončil třetí.
H 1300
Roli favorita potvrdil na domácí trati po oba dny Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. S druhou Š 130 LR za ním vždy skončil Jaroslav Vosmek. Ostatní třináctistovky ve třídě překonal dvakrát bronzový Josef Srnský na Škodě 110 R coupé.
H 1300p
Michal Šmíd na replice Škody 130 RS si nenechal vzít ani jedno vítězství. V sobotu za ním druhý skončil Pavel Jiras na další replikované Škodě 130 RS a třetí skončil Luboš Skalický na Škodě 110 R. V neděli kvůli poruše diferenciálu nedokončil Pavel Jiras, druhý skončil Luboš Skalický a již pro druhé letošní podiové umístění si na Škodě 110 LS dojel třetí Pavel Kolařík.
H 1600
Technické problémy Davida Patery na Citroenu Visa GTI v první jízdě znamenaly, že třída přišla o jednoho z uchazečů o vítězství, ale rozhodně nepřišla o napínavý náboj. Vyrovnanými rychlými časy v obou jízdách vybojovala vítězství Katarína Rozsívalová na Hondě CRX, která se tak stala po D. Komárkové druhou vítězkou třídy v našem seriálu. Druhý skončil na Fordu Escort Mk.I jedoucí Pavel Maier. Třetí místo před čtvrtou Hedvikou Servusovou na Hondě CRX vybojoval Miroslav Šenk na Peugeotu 205 GTI. V neděli už Davidovi Visa fungovala bez problémů a tak zvítězil. Druhé místo vybojovala Katarína Rozsívalová, když třetímu Pavlu Maierovi nepomohly ani instrukce týmového guru Oldřicha Gottfrieda.
H 2000
Slabě obsazenou třídu opanoval Ivo Král se svým VW Golfem GTI, dvakrát zvítězil před Janem Šipkou na Fiatu 124 Abarth. Na dalším Golfu vždy třetí skončil Zdeněk Luboš. V sobotu se na startu objevil Petr Bořke s unikátem Škodou 200 RS, bohužel technické problémy mu neumožnily závod dokončit.
H +2000
V sobotu zvítězil Petr Žáček na Audi Quattro před další audinou Václava Rolla. Na třetím místě skončil vítěz poháru Youngtimer Ladislav Rosička na BMW 325. V poslední nedělní jízdě praskla hadice Petru Žáčkovi a následoval pád z jasného prvního místa na chvost třídy. I tak patřilo první místo čtyřem spojeným kruhům, zvítězil Václav Roll na Audi 200 Quattro. Druhé místo obsadil Ladislav Rosička, opět s nejlepším youngtimerem. Třetí skončila Andrea Zemanová na Lancii Delta HF.