Díky nezměrnému úsilí v boji s administrativou se promotérovi Edda cupu E. Paterovi podařilo závod z Berouna do Železné přece jenom odstartovat. Velkou zásluhu na uspořádání závodu má i starosta obce Železná pan Václav Valenta. Odměnou organizátorům za přípravu a pořádání akce byla účast 105 jezdců. Překvapivě velká byla i divácká návštěvnost i navzdory tomu, hlavně kvůli atmosféře v regionu způsobené loňskou tragédií na této trati, jakkoliv s ní náš seriál neměl vůbec nic do činění, že závod nebyl nijak před závody propagován, aby to ti z Berouna, kteří všechny závody odmítají, nebrali jako provokaci.
Průběh závodu ukázal, že na trati z Berouna do Železné závody uspořádat lze, aniž by došlo k nějakému ohrožení zdraví diváků. To je ovšem podmíněno obrovským nasazením všech, kdo se na organizaci a zabezpečení podíleli. Na pořádání akce se podílelo 60 lidí, v pohotovosti byly dva vozy RTP, jeden s nejmodernější technikou přivezli profesionálové z HZS Středočeského kraje stanice Beroun. Se zdravotním zajištěním se pořadatelé spoléhají na Trans Hospital Řevnice v čele s jejím šéfem Bořkem Bulíčkem. Nutno dodat, že ke zdárnému průběhu závodu přispěli disciplinovaní diváci, kteří se zdržovali výhradně v diváckých prostorech a řídili se pokyny pořadatelů. Rozhodně se vyplatila páteční celodenní práce na vytyčování diváckých a zakázaných zón. I při dvou těžších haváriích, kdy vozy opustily trať, k žádnému ohrožení diváků nedošlo.
Závodníci při prvním svozu uctili minutou ticha a položením květiny na osudné místo památku dívky, jejíž život zde loni vyhasl. Pak už se závody rozeběhly vlastním tempem. Tréninky proběhly bez nějakého zvláštního zdržení. Závodní jízdy už tak bezproblémové nebyly. K prvnímu většímu zdržení došlo hned na začátku první závodní jízdy, kdy Kataríně Rozsívalové vyletěla ojnice a na trať se vylil olej. Další přestávky v závodním programu způsobilo nutné uklízení a odklízení po drobnějších kolizích i po větších haváriích Václava Šejdy a Tomáše Kučery, při nichž byly poničeny jen vozy, jezdci vyvázli bez zranění. Závody se stovkou závodníků, tak skončily před šestou hodinou.
Organizátoři i jezdci byli spokojeni a velmi rádi, že se závody povedly, že dokázali všem, že dokážeme závody zodpovědně zorganizovat. Motorsport je bezpochyby nebezpečný, o to větší zodpovědnost a disciplinovanost vyžaduje od všech zúčastněných. I na jezdcích a jejich přístupu bylo vidět, že si toho jsou vědomi a svým chováním tak velmi přispěli ke zdaru akce. Velký dík od jezdců směřoval i k traťovým pořadatelům, bez jejichž zodpovědného přístupu, by se závody neobešly.
Hodnocení tříd
SE 1400
Po první jízdě vedl Petr Tolárek před Vlastimilem Sukem. Rozdíl pouhých 12 setin sekundy dával tušit velký boj ve druhé jízdě. V té opět potvrdil vysokou třídu Vlasta a Petra nakonec o sekundu a pár setin porazil. Třetí již se zdvořilým odstupem skončil Antonín Eliáš. Všichni v této třídě startovali na Suzuki Swift.
SE 1600
Vítězství si nenechal vzít Petr Crhák na Citroenu Saxo. Velice vyrovnaný souboj sváděli Mirek Pribula na Hondě Civic a po delší době opět startující Antonín Široký na nově designovaném Peugeotu 106. Mirek nakonec Tondu porazil o pouhých 35 tisícin sekundy! Dalšímu z pravidelných účastníků Aleši Polaneckému vypověděla poslušnost technika již v tréninku a do závodu ani nenastoupil. V rámci této třídy vypisovaný Saxo cup vyhrál Ondřej Fencl s velkým náskokem před svými soupeři. N a start se postavil i Luboš Krátký, který se už zjevně oklepal po kdyňské havárii.
SE 2000
Jasně zvítězil Michal Slováček na Hondě Civic, před Tomášem Hankem na Hondě Acura. Tomáš si tentokrát již mohl užívat jen závody, bez organizačních starostí. Třetí místo před Martinem Čábelou vybojoval Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147.
SE +2000
Vysokou formu z předcházejících závodů potvrdil Martin Lev na Subaru Impreza, i když Zdeňkovi Hořánkovi na Mitsubishi Lancer EVO IX se druhá jízda mimořádně povedla, Martin své další vítězství uhájil. Třetí skončil donedávna zdánlivě neporazitelný Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX. Výkony těchto tří jezdců ještě se čvrtým Martinem Moravcem prokazují velkou vyrovnanost špičky této třídy nejsilnějších sériových aut.
E1 1400
Velký favorit třídy Miroslav Černý pro závadu v elektroinstalaci nenastoupil do druhé jízdy. Vyhrál další z favoritů Radim Mach na Suzuki Swift i přes problém, kdy mu 200 metrů před cílem přestal motor dávat plný výkon. Na další Suzuce Swift skončil druhý Vlastimil Suk jr. I na třetím místě skončila Suzuki Swift, tentokrát s Martinem Maderákem za volantem. Až čtvrté místo patřilo nejlepší škodovce pilotované Tomášem Mészárosem.
E1 1600
Dvě Hondy Motor Art racingu obsadily první dvě místa. Civic dovezl k vítězství Petra Krejzu, druhý skončil Jaroslav Fikota na CRX. Do vyšší objemové třídy přestavěl siluetu embéčka Milan Andruchovič a premiérový start oslavil třetím místem.
E1 2000
Jan Souček na Fordu Focus získal další vítězství. Druhý skončil David Dolínek na Škodě Felicia, po smolném účinkování v Mostě mu druhý letošní start přinesl stříbrný pohár, i když ani tentokrát se mu technické problémy nevyhnuly. Úplnou letošní a úspěšnou premiérou byl start Jana Matušince na Peugeotu 306 Maxi, který skončil třetí. Václav Šejda na Opelu Astra prodělal jednu z větších havárií. Zřejmě radost z úspěšně pokořeného horizontu způsobily ztrátu koncentrace a v esíčku po dlouhé rovince havaroval dovnitř zatáčky a zastavil se čelně o strom. Z vozu ovšem vystoupil nezraněn.
E1 +2000
Vládcem berounského kopce se stal Jan Vávra na signálně oranžové Škodě Fabia TDI 4x4. Fantastický čas z první jízdy sice vinou klouzající keramické spojky ve druhé jízdě nepřekonal, ale i tak nenašel přemožitele. Zbývající poháry putovaly do Plzně. Druhý skončil Jiří Jírovec na Nissanu GT-R před Vladimírem Liškou na BMW M3. Druhou větší havárii prodělal Tomáš Kučera, jehož při rychlém průjezdu zatáčky stáhla škarpa a poslala jeho Mitsubishi Lancer EVO IX přes střechu. I tentokrát vystoupil jezdec z vozu bez zranění.
H 1300
Jasné postavení na čele třídy potvrdil dalším vítězstvím Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Za ním na druhém místě skončila další Š 130 LR, kterou řídil Jaroslav Vosmek. Další úspěšná letošní premiéra patřila Antonínu Muzikantovi. I přes dlouhodobé zdravotní problémy s ramenem se Tonda odhodlal ke startu a dovezl svou Škodu 130 RS ke třetímu místu.
H 1300p
S velkým náskokem zvítězil Michal Šmíd na Škodě 130 RS před Pavlem Jirasem na voze stejného typu. Třetí skončil také poprvé startující Zdeněk Vršecký na Trabantu. Závod nedokončil Vít Mrkáček se hezkou červenou Škodou 1000 MB ani pan Dr.Asta, kterému defektovaná pneumatika urazila na jeho Ladě brzdič.
H 1600
Ojnice vykukující na světlo boží připravila o možnost startovat Katarínu Rozsívalovou a Hedviku Servusovou. Obzvlášť v případě Kataríny se jejím soupeřům ve třídě asi ulevilo, neboť Káča je pěkně prohání. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I, tentokrát bez osobního dohledu Oldřicha Gottfrieda. Krásný výsledek je druhé místo pro Miroslava Šenka na Peugeotu 205 GTI. Až třetí místo obsadil David Patera na Citroenu Visa GTI.
H 2000
Nejlepším časem ze všech historických tříd zvítězil domácí Ivo Král na VW Golf GTI, před svým dablérem Janem Heřmánkem. Třetí místo patřilo Janu Šipkovi na skvostném Fiatu 124 Abarth. Premiéra se nevydařila Edovi Paterovi, když těsně před startem první jízdy zkolaboval motor jeho nového přístroje pro tuto třídu Peugeotu 205 GTI.
H +2000
Všeněmecký charakter této třídy narušuje Jaroslav Rejka na dvanáctiválcové m Jaguaru XJS a Andrea Zemanová na Lancii Delta, ti však do bojů o přední umístění nezasáhli. Poprvé s Audi 200 Quattro zvítězil Václav Roll. Poslední z úspěšných letošních premiérově startujících Martin Švarc skončil na BMW 635 druhý i vinou sražení retardéru, potrestaného penalizací. Třetí skončil občasně hostující rutinér a mistr čisté stopy Josef Stočes, tentokrát startující na Mercedesu 190 2.3 16V. Na Porsche 944 svým startem znalce závodní historie potěšil Zdeněk Halada.
Po velmi úspěšném závodě v Berouně, teď závodníky i diváky čeká delší přestávka, po které se závodníci sjedou do malebného Bečova nad Teplou, kde vedle gotického hradu a barokního zámku s relikviářem sv. Maura budou moci návštěvníci 13. a 14. Srpna obdivovat i závodníky Českého mistrovství ZAV a jejich stroje. Všichni ukáznění diváci a fandové rychlých strojů jsou srdečně zváni.