aktualizováno | 15.07.2011 08:10:42 | edda | přečteno: 5593x
České mistovství ZAV v polovině / vyjde v Autosport Tuning a Motor-sport Magazínu/
 

České mistrovství ZAV v polovině.

  Nezávislý seriál Českého mistrovství ZAV vypisovaný promotérem E. Paterou má za sebou polovinu své čtvrté sezóny. Závody zatím potvrdily vysokou úroveň jak po stránce organizační, tak po stránce sportovní. Závodníci prokázali i v těch náročných závodech, kde zrovna nepřálo počasí i dostatek závodnického umu, když došlo jen k opravdu pár haváriím a všechny skončily bez újmy na zdraví. Na závodech si přišli na své i fanoušci techniky. Závodní vozy startující v Edda cupu patří k tomu lepšímu, co lze u nás na závodech vidět.

  Závodit se začalo, jak už je v tomto seriálu zvykem, na mosteckém autodromu. Trať to sice není pro vrchaře typická, ale ideální k rozjetí po zimní přestávce a otestování, jak závodní formy jezdce, tak kvality technické přípravy. Na start se postavilo 130 závodníků, kteří v jednom dni absolvovali dva závody. V obou byli absolutně nejrychlejší Lukáš a Petr Suchomelové na Lotusech Elite, sériovým vozům vládl Aleš Komárek na Mitsubishi EVO X, v historických vozech měl nejlepší čas Ivo Král na dvoulitrovém Golfu.

  Po závodě v Mostě následovala delší odmlka zaviněná administrativními průtahy, které zapříčinily přesunutí závodu v Berouně z dubna na červenec. Další závod se tedy uskutečnil na trati z Prachatic na Libínské sedlo. Jedna z nejnáročnějších tratí v seriálu je velmi rychlá a dlouhá 5 kilometrů. To spolu s proměnlivým deštivým počasím způsobilo nezvykle dost odstoupení. Naštěstí všechny havárie se obešly bez zranění a. Pohár starosty města Prachatice za absolutně nejrychlejší čas vybojoval Lukáš Suchomel na Lotusu. Závod se pořádajícímu Rally klubu Prachatice vyvedl ke spokojenosti všech zúčastněných.

  Po Prachaticích už následovaly závody v náročném čtrnáctidenním rytmu. Závod v Telnici bezproblémově zajistil AMK Osek. Na téměř domácí trati představil svou Fabii TDI 4x4 v novém outfitu Jan Vávra. Přispěl tak k vrcholu telnického závodu, jímž byly boje v nejsilnější třídě, kde tři špičková auta rozdílných koncepcí bojovala o setiny sekund v každé jízdě. Vedle již zmíněné dieselové Fabie to bylo Mitsubishi Lancer EVO IX Tomáše Kučery a malý, lehký a výkonný, přesně v duchu Colina Chapmana, Lotus Elise Lukáše Suchomela. V sobotním závodě zvítězil Lukáš Suchomel, v nedělním Tomáš Kučera.

  Další závod se jel na známé trati na Koráb ve Kdyni. Ve Kdyni se závodilo podle zvláštního systému, kdy jezdci za víkend absolvovali sedm závodních jízd. Absolutně nejrychlejší byl Jiří Jírovec na Nissanu GT-R. Závodu se zúčastnili i tři jezdci z Německa na rychlých historických vozech, ve třídě do dvou litrů obsadili první dvě místa na stupních vítězů.

  Závod ve Vrchlabí ani původně v kalendáři nebyl, ale dva závodníci seriálu, soutěžácká legenda Tomáš Hank a Petr Janoušek vyslyšeli přání mnoha jezdců a závod uspořádali. Tomáš Hank se trošku odměnil za organizační starosti sobotním vítězstvím ve třídě. Domácí trať svědčila Josefu Srnskému jr., když s třináctistovkovou Škodou 130 LR byl nejrychlejší ze všech historických aut.

  Vyvrcholením první poloviny seriálu byl jednodenní závod z Berouna do Železné. Ostře sledovaný závod dopadl k naprosté spokojenosti organizátorů i jezdců, předváděné výkony musely potěšit i množství diváků. Trať je mezi jezdci velmi oblíbená, což potvrdilo přes sto závodníků na startu výborně zabezpečeného závodu. V nejsilnější třídě závodních automobilů poprvé zvítězil Jan Vávra na Škodě Fabia TDI 4x4, ze sériových vozů byl nejrychlejší Martin Lev na Subaru Impreza a v historických vozech zajel na své domácí trati nejlepší čas Ivo Král na VW Golf.

  První polovina seriálu je tedy úspěšně za námi. Do výsledkové listiny se již zapsalo přes 200 jezdců, což je, při proti minulým sezónám menšímu počtu startujících na jednotlivých závodech, úctyhodné číslo a svědčí o oblíbenosti serálu mezi jezdci. Nejvíce bodů do celkového hodnocení bez rozdílu tříd zatím dokázal nasbírat Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR před Jaroslavem Fikotou na Hondě CRX a Michalem Slováčkem / Honda Civic/. Nejen na špičce absolutního hodnocení, ale i v jednotlivých třídách čekají závodníky seriálu ještě tuhé a napínavé boje, neboť kromě bodů a pohárů čeká celkové vítěze jednotlivých tříd prémie 30 000 KČ, první tři z absolutního hodnocení dokonce obdrží 50, 45 a 40 tisíc korun.

  Seriál Edda cupu bude pokračovat o víkendu 13. -14. srpna v Bečově nad Teplou. Podrobnější informace k jednotlivým závodům, výsledky, fotogalerie a další zajímavosti naleznou zájemci na webových stránkách www.edda.cz/mscrdovrchu.

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007