aktualizováno | 07.08.2011 20:17:47 | edda | přečteno: 5496x
Pozvánka do Bečova / sepsáno zejména pro regionální tisk/.
 

V Bečově budou závodit automobily do vrchu.

 V pátek 12. srpna se do Bečova sjedou závodníci Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Po loňské úspěšné premiéře a vstřícnému postoji zastupitelstva města Bečova zde letos promotér seriálu E. Patera uspořádá dvoudenní závod, který otevře druhou polovinu tohoto seriálu známého i jako Edda cup V sobotu a v neděli budou na trati z Bečova do Krásna jezdci bojovat se soupeři a časomírou. Program po oba dny bude totožný, dopoledne proběhnou dvě tréninkové jízdy a po polední přestávce odstartují závodníci do dvou závodních jízd.

 Letos se na závodech schází průměrně kolem devadesátky startujících a diváci se mohou opravdu těšit na zajímavou podívanou na napínavé boje o zlomky sekund podél tratě a samotnou závodní techniku si mohou prohlédnout i v depu situovaném na letiště v Krásném. Vozy startující v seriálu jsou rozděleny do tří kategorií pro sériové, závodní a historické automobily, zařazené do tříd podle objemu motoru. Vozový park závodníků je velmi pestrý. V nižších objemových třídách startují Škody, Peugeoty, Citroeny, Hondy.

 Na start se v sériových čtrnáctistovkách postaví Vl. Suk, v šestnáctistovkách dosavadní vedoucí Petr Crhák na citroenu Saxo a jeho velký soupeř Mirek pribula na Civicu. Ve dvoulitrech před startem v Bečově mají na čele stejně bodů Michal Slováček s Martinem Čábelou, oba startují na Hondách. V nejsilnější třídě sériových aut probíhá tradiční souboj mezi vozy Mitsubishi Lancer EVO a Subaru Impreza STI. V posledních závodech vygradovala forma Martina Lva startujícího na Subaru, který se i body za dvě poslední vítězství v celkovém pořadí třídy nebezpečně přiblížil největšímu favoritu třídy Jiřímu Hákovi na Mitsubishi Lancer.

 I ve všech třídách závodních automobilů budou startovat jezdci bojující v průběžném pořadí o celkové prvenství. Ve čtrnáctistovkách je to Vl. Suk ml., v šestnáctistovkách velcí soupeři a týmoví kolegové Jaroslav Fikota ml. s Petrem Krejzou. Ve třídě do dvou litrů s atraktivním vozem Peugeot 306 Maxi bude závodit Jan Matušinec. V závodní nejsilnější třídě se schází různorodá konkurence velmi rychlých automobilů. Diváky nadchne souboj Fabie TDI 4x4 Jana Vávry s Mitsubishi Lancer Tomáše Kučery, Lukášem Suchomelem na ultralehkém Lotusu a supersportem Nissan GT-R Jiřího Jírovce. Ani BMW Vladimíra Lišky a Viktora Doležala nejsou bez šance. Snad konečně dorazí i Martin Kožmín na přepracovaném, tedy špičkovém Lanceru Evo IX.

 Zajímavá podívaná čeká fanoušky rychlých strojů v kategorii historických automobilů. Na startu se schází celá paleta závodních škodovek s motorem vzadu a další automobily, které psaly závodní historii jako Ford Escort MK.I, Peugeot 205 GTI, Citroen Visa GTI, VW Golf, Fiat 124 Abarth, Alfa Romeo různé typy BMW. V nejsilnější třídě startuje vedle Mercedesu, Audi, BMW i Lancia a dvanáctiválcový Jaguar a účast přislíbil se svým Porsche 911 Jan Marek z Karlových Varů. Přestože v této kategori startují některé vzácné a vesměs krásné automobily, neznamená to, že by je jeich majitelé a řidiči šetřili a volili vyhlídkové tempo. I v této kategorii se závodí naplno a závodníci jako otec a syn Srnští, Jaroslav Vosmek v třináctistovkách, Michal Šmíd a Pavel Jiras v „pohárovkách“, Pavel Maier, David Patera v šestnáctistovkách jsou zárukou napínavých bojů a zajímavé podívané. Zatím suverénu dvoulitrové třídy Ivo Královi na Golfu by už rád sekundoval sám promotér seriálu E. Patera na nově postaveném Peugeotu. Nejsilnější třídu historických automobilů zatím ovládá Robert Kacálek na BMW 635.

 Pořadatelé i závodníci srdečně zvou diváky a prosí je, aby se při sledování závodů řídili zdravým rozumem a pokyny traťových pořadatelů, využívali vyznačená divácká místa a respektovali zakázané prostory. Vstup na závody je zdarma, na místě je také zdarma distribuován tištěný průvodce sezónou. Pořadatelé i závodníci děkují místním za fandění a podporu a prosí je o pochopení a strpení trochy nepohodlí zapříčiněného přítomností většího množství nejen závodních automobilů a nutností uzavření veřejné komunikace.

 Podrobnější informace, zajímavosti a fotogalerie mohou zájemci najít na webových stránkách seriálu: www.edda.cz/mscrdovrchu/index.php

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007