aktualizováno | 17.08.2011 10:52:33 | edda | přečteno: 4763x
Bečov – Krásno 2011, komentář, 1. část

  Po loňské jednodenní premiéře se letos na trati z Bečova na Krásno letos uskutečnil  již dvoudenní závod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Organizátoři i jezdci se v regionu setkávají až s neobvyklou přízní představitelů místní samosprávy a vstřícností příslušných správních orgánů při vyřizování nezbytných povolení. Starostka Bečova paní Haláková i krásenský starosta pan Kirejev jsou naším závodům velmi nakloněni a promotér E. Patera má jejich velkou podporu i pro pořádání závodu v dalších sezónách.

 Příkladná a organizátory akce velmi oceňovaná je i spolupráce s Policií ČR. V neděli se v během závodu usadilo pár „diváků“ v zakázaném prostoru a nereagovali na výzvy traťových pořadatelů k opuštění nebezpečného místa. Závod v tu chvíli nemohl pokračovat, naštěstí přerušení netrvalo dlouho, neboť se promptně na místo dostavila policejní hlídka, před kterou si nedisciplinovaní diváci usmysleli schovat v lese. Neschovali. Policisté za nimi do lesa vyběhli a rázně a rychle je přesvědčili, že bude nejlepší, pokud chtějí závody sledovat, mohou tak činit z vyhrazených diváckých prostor, nebo jít raději domů.

  V pátek se do Bečova sjelo 85 závodníků. V sobotu se všichni zúčastnění probudili do studeného, zataženého rána, v depu na krásenském letišti to hezky profukovalo a trať byla po nočním dešti mokrá. Přesto studený a mokrý povrch tratě jezdcům nečinil potíže a obě tréninkové jízdy proběhly bez větších komplikací. Po obědě tedy mohl startmaršál vypustit na již osychající trať závodníky do první ze dvou závodních jízd.  Závody se zřejmě zalíbily i sluníčku, které se čím dál víc prokousávalo mraky a zahnalo obavy z deště. I obě závodní jízdy proběhly bez větších komplikací, bohužel délka tratě způsobuje větší než obvyklé zdržení i v případě přerušení závodu z banálních příčin. Největší zdržení způsobil Václav Kroll startující pátý od konce v druhé závodní jízdě. V první zatáčce nezatočil, vypochodoval rovně a zůstal viset nad potokem a prožil si scénu známou z filmů, kdy hrdina za volantem se zpoceným čelem se bojí i kýchnout aby neztratil balanc a nespadl ze srázu. Vašek strávil na brzdách dlouhou chvíli, než z cíle přijela hasičská Tatra a pomohla mu odvrátit mokrý konec veselé příhody ze závodění. I přes toto zdržení proběhlo vyhlášení sobotního závodu za přítomnosti starosty Krásna v přijatelném čase. Bohužel se sobotní závod podepsal na technice některých závodníků a tak závody již v sobotu skončili např. pro J. Šipku, rodinné duo Sukových, M. Nesvadbu, L. Krameše. J. Markovi na  youngtimeru Porsche 911další účast bohužel nedovolila bolest zad.

 V sobotu v noci přišel déšť, takže v neděli ráno byla na první tréninkovou jízdu trať mokrá a mraky hrozily dalším deštěm, naštěstí sluníčko opět potvrdilo svůj zájem vidět hezké závody, trať vysušilo a vydrželo se koukat až do konečného vyhlašování výsledků. I nedělní program probíhal bez komplikací, v půl čtvrté projel poslední závodník cílovou fotobuňkou, vítězným jezdcům mohly být předány věnce a šampaňské a depo se vyprázdnilo. Na trať, kterou po oba dny příkladně zabezpečovaly party dobrovolných hasičů z Bečova a Krásna, se na závodní vozy vrátí zase za rok.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007