aktualizováno | 17.08.2011 09:38:59 | edda | přečteno: 5612x
Bečov – Krásno 2011, komentář, 2. část

Hodnocení tříd

  SE 1400

 Jen tři vozy se na startu se sešli po oba dny v kdysi jedné z nejnabitějších tříd.  Neporaženým se stal Petr Tolárek s dvojitým vítězstvím. V sobotu skončil druhý Martin Zach na Opelu Corsa před Vlastimilem Sukem jr. na Suzuki Swift. Na neděli přijel Petr Žežulka se svým Peugeotem 106 a odvezl si stříbrný věnec za druhé místo. Martin Zach v neděli skončil třetí.

  SE 1600

 I tato třída měla po oba dny stejného vítěze. Stal se jím Petr Crhák na Citroenu Saxo VTS. Zrovna tak dvakrát skončil stříbrný Antonín Široký na Peugeotu 106, tomu v sobotu chybělo na první místo jen sedmnáct setin sekundy.  V sobotu skončil třetí na Hondě Civic startující Aleš Polanecký, v neděli další pilot Hondy Civic Jaroslav Fikota.

  SE 2000

 Michal Slováček na Hondě CTR zvítězil v sobotu a i v neděli po první jízdě to vypadalo, že vítězství obhájí. To ovšem nechtěl připustit v sobotu druhý Martin Čábela na Hondě ITR. V nedělní poslední jízdě zafinišoval, a jelikož Michal nedokázal udržet svůj standard, Martin po zásluze zvítězil. O třetí místo bojovali Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 146 a Tomáš Hank na Hondě Acura. Zatímco v sobotu byl šťastnější Láďa, v neděli vybojoval třetí místo Tomáš.

  SE +2000

 Výbornou formu z posledních závodů opět potvrdil Martin Lev na Subaru Impreza a dvakrát zvítězil, i když v sobotu jen o sekundu před Zdeňkem Hořánkem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Třetí skončilo další Mitsubishi s Michalem Dvořákem za volantem. V sobotu se Michal ještě zlepšil a skončil druhý a Zdeněk třetí. V Bečově se lepila smůla na slicky horkému favoritu třídy Jiřímu Hákovi, v sobotu měl na trati malinkou kolizi, v neděli jej na dno třídní klasifikace poslala půlminutová penalizace za sražení retardérového sudu.

   

 

  E1 1400

 Dvojice týmu ČM Motorsport měla pronajaty nejvyšší stupínky na oba dny. Miroslav Černý na Škodě 130 s šestnáctiventilovým motorem je jasným favoritem, a pokud mu technika funguje a to většinou ano, tak díky tomu, že jí umí využít, jasně vítězí. Druhé místo dvakrát vybojoval Martin Maderák na Suzuki Swift. V sobotu skončil na třetím místě Jan Holeček na Škodě Favorit., který letošní sezónu už neabsolvuje s takovým nasazením a v neděli už nestartoval. V neděli už neodstartoval ani další z favoritů třídy Vlastimil Suk, který v sobotu nebyl spokojen s chodem motoru Suzuki Swift. V neděli třetí místo vybojoval jeden z nejmladších závodníků seriálu Lukáš Kubíček na Škodě Pick –up.

  E1 1600

 Výsledky v této třídě vypadaly jako přes kopírák. Dvakrát zvítězil Petr Krejza na Hondě Civic před Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX. V neděli byl Jarda po první jízdě vítězství blíž, náskok jedné desetiny sekundy však udržet nedokázal. Za oběma jezdci Motor ART  Racing Teamu skončildvakrát třetí Zdeněk Tichý na Fordu Puma.

  E1 2000

 V závodních dvoulitrech nevelká obsazenost třídy a technické problémy způsobily, že nakonec na stupně vítězů v neděli vystoupili jen dva jezdci. Vždy jasně zvítězil host seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny, který jen potvrdil pověst, která jej předcházela. Druhý skončil v sobotu i v neděli Jan Souček na Fordu Focus. V sobotu si při prvním startu vybojoval pohár za třetí místo Michal Nouzák na BMW 320. Ten si dojem ze svého vystoupení zkazil v neděli nebezpečným chováním v předstartovním prostoru, za které byl po zásluze potrestán žlutou kartou a při následném rozhovoru s šéfem týmu Viktorem Doležalem by asi jen málokdo chtěl být v jeho kůži.

  E1 +2000

 Soupeři byli zvědaví, jak si povede nováček na startu Karim Rachidi na Chevroletu Corvette, který má zatím zkušenosti z okruhů a na kopci startoval poprvé. Na autě se s ním střídal Ondřej Fencl, který už v minulosti prokázal, že Chevrolet v závodě do vrchu vyhrát může. Tentokrát v sobotu skončil třetí. V sobotu i v neděli zvítězil Jiří Jírovec na Nissanu GT- R, který ustanovil nový rekord tratě. Za ním skončil dvakrát druhý Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX. V neděli třetí místo připadlo Viktoru Doležalovi na BMW.

  H 1300

 Dvojnásobné jasné vítězství si z Bečova odváží Josef Srnský jr., který opět na Škodě 130 LR nenašel přemožitele. Dvakrát druhý skončil Jaroslav Vosmek na stejném typu automobilu. V sobotu skončil třetí Josef Srnský na Škodě 110 R. V neděli si ovšem místo prohodil s Tomášem Nerudou na Škodě 110, ovšem s třináctistovkovým motorem.

  H 1300p

 Jednomu z horkých favoritů třídy Pavlu Jirasovi zkolaboval motor jeho repliky Škody 130 RS a tak měl Michal Šmíd na další replice Škody 130 RS usnadněnou cestu za dvěma vítězstvími. Po premiéře ve Kdyni se opět na startu objevila znovu Škoda 130 RS Pavla Kestlera, tentokrát ovšem s Pavlem juniorem za volantem a do rodinné sbírky přibyl jeden stříbrný pohár a jeden stříbrný věnec za druhá místa. Třetí místo dvakrát připadlo tentokrát jedinému reprezentantu týmu Auto skaver Luboši Sklaickému na Škodě 110 R coupé.

  H 1600

 Porucha nové převodovky již v tréninku nedovolila zasáhnout v sobotu do boje Davidu Paterovi na Citroenu Visa GTI. Zvítězil průběžně první v klasifikaci třídy Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I. Druhý skončil Miroslav Šenk na Peugeotu 205 GTI před Josefem Čermákem na dalším Fordu Escortu první generace. Večer ovšem začala napínavá anabáze Davida Patery za zprovozněním jeho závodní Visy. Za významné pomoci Otakara Zenkla byla objevena v Německu potřebná spojka a vyjednán její prodej, David pro ní vyrazil a přes noc jí přivezl a začal martón mechaniků. Než se podařilo spojku skamarádit s motorem a převodovkou, šla převodvka do startu první nedělní závodní jízdy sedmkrát ven! Nakonec se úsilí vyplatilo a David v neděli zvítězil. Druhý skončil Pavel Maier a třetí opět Josef Čermák.

  H 2000

 Stále nedostižný Ivo Král na VW Golf dvakrát zvítězil. Ivo je jeden z jezdců, u kterých sledování jejich jízdy, výběr stopy a její nekompromisní dodržování bez uvrknutí jsou jednak jak z učebnice a jednak dávají odpověď na věčné otázky, kde se berou ty setiny, desetiny, nebo celé sekundy ve výsledných časech. Druhý v sobotu skončil Adam Auric, tentokrát hostující za volantem Alfy Romeo 75. Třetí na BMW 320 skončil letošní nováček v seriálu a nositel slavného závodnického jména Jaroslav Povondra. V sobotu vinou závady na zavěšení svého Peugeotu 205 GTI již v tréninku nezávodil Eda Patera, ovšem i jemu se podařilo do druhého dne vůz opravit a v neděli s ním vybojovat druhé místo a odsunout Adama na místo třetí.

¨ H +2000

 V sobotu vybojoval vítězství Petr Žáček na Audi Quattro Sport S1 před Robertem Kacálkem na BMW 635. Třetí skončil Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS. V neděli vybojoval první místo Robert Kacálek, Jaroslav Rejka skončil za ním a třetí místo zbylo na Petra Žáčka. Nejrychlejším v poháru pro vozy kategorie youngtimer byl v sobotu Jan Marek na Porsche 911, v neděli Jiří Kohoutek na Mercedesu 190 2.3 16v. Na startu se za volantem ex – Rosiho BMW objevila partnerka Ivo Krále, Irena Šuterová, která start v závodním autě dostala jako dárek, sice trochu opožděný, k životnímu jubileu a v sobotu dokonce získala Dámský pohár.

 Příště se závodníci Edda Cupu sejdou 27. srpna v Liberci na trati na Ještědu.

 

 Jarda Malík

  .

vojta | 17.08.2011 10:09:21
Tímto bych chtěl poděkovat Eddovi že mně umožnil startovat s Alfou a svézt se ,také bych rád poděkoval mechanikum za skvělou práci .Kluci dík moc a zase někdy
Sukovo kluci | 17.08.2011 01:51:40
Chceme touto cestou poděkovat Petrovi Tolárkovi. Když se po sobotním závodě dozvěděl, že Vlastovi odchází motor, nabídnul mu, ať v neděli odjede jízdy s jeho autem jako dablér. Nevěděli jsme, jak moc je motor poškozený a navíc Vlastíkovi auto taky nefungovalo, takže jsme raději odjeli už v sobotu večer (naše obavy se naplnily, po 20 km načatý motor definitivně odešel a na zbylých 180 km auto skončilo na laně ).Přesto, že Petrovu nabídku tedy Vlasta nakonec nevyužil, mile nás překvapil a moc za ní děkujeme. Sukovi
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007