aktualizováno | 13.09.2011 11:54:43 | dawe | přečteno: 5169x
Velká Chuchle – Slivenec, 10. 9. 2011, komentář, 2. část

Hodnocení tříd 

  SE 1400

 Závod v Chuchli přilákal na start ve zdánlivě skomírající třídě 11 závodníků. I přes to, že Suzuki Swift neměly v přihlášených značkách převahu, patřily jejich pilotům stupně vítězů. Největší favorit Vlastimil Suk dal sice svým soupeřům v první jízdě naději, ta se ovšem ukázala klamnou, neboť po pátém času v první jízdě zajel dva nejrychlejší časy a zaslouženě zvítězil. O necelou sekundu za ním skončil Vlastův největší soupeř Petr Tolárek. Třetí místo obsadil Antonín Eliáš. Na čtvrtém místě skončilo první nejaponské auto, Opel Corsa Martina Zacha. Pokud by se i nadále scházel podobný počet závodníků, nemusela by se třída nejmenších sériovek o svou budoucnost obávat.

  SE 1600

 Dvanáct aut na startu a velmi vyrovnaný a napínavý boj o vítězství až do konce. První tři závodníci na stupních vítězů se vešli do půl sekundy a každý z nich si připsal v jedné jízdě nejrychlejší čas. Po první jízdě bylo pořadí A. Široký, P. Crhák, M. Pribula, ve druhé jízdě P. Crhák, M. Pribula, A. Široký a ve třetí M. Pribula, A. Široký, P. Crhák. Rozluštění této rošády přineslo škrtání nejpomalejšího času.  Nakonec na nejvyšší stupínek vystoupil zaslouženě Antonín Široký na Peugeotu 106. Druhý skončil Mirek Pribula na Hondě Civic a třetí Petr Crhák na Citroenu Saxo.

   SE 2000

 Hned v první závodní jízdě prožil blízké setkání se svodidly Michal Slováček, ze svého obvyklého klidu se ovšem vyvést nenechal, Hondu Civicu uvedl do závoděníschopného stavu a stačil vybojovat druhé místo. Nestačil jen na Martina Čábelu, který se ve svém novém bydlišti a tedy na již domácí trati ukázal ve velké formě a na Hondě ITR zvítězil. O třetí místo sváděli velký boj Ladislav Klokočka na Alfě Romeo a Tomáš Hank na Hondě Acura. Oba neustále zrychlovali, nakonec skončil třetí o necelé tři desetiny Láďa Klokočka.

  SE +2000

 Ve výborných výkonech pokračuje jediný pilot Subaru Impreza STI v této třídě. Dalším vítězstvím si Martin Lev upevnil vedení v celkové klasifikaci třídy. Za ním skončil Zdeněk Hořánek na Mitsubishi Lancer EVO IX. O třetí místo se opět rozpoutal napínavý souboj. Pouhých 5 setin sekundy zajistilo Martinu Moravcovi na Mitsubishi Lancer EVO IX třetí místo před Michalem Dvořákem na stejném typu vozu.

 E1 1400

 Vítězství zaslouženě vybojoval Miroslav Černý na Škodě 130 L. Už v první jízdě našel hranu a celý den se jí držel, časy v rozpětí tří desetin jen potvrzují kvality tohoto závodníka. I druhý na stupních vítězů, Vlastimil Suk jr. na Suzuki Cultus, patří k velmi rychlým jezdcům. Třetí místo patřilo Martinu Maderákovi na Suzuki Swift.

  E1 1600

 Jednou ranou Zdeňka Tichého přišla třída o dva závodníky, na havarované Pumě už nemohl dokončit závod ani Zdeňkův syn Dominik. V bojích o první dvě místa nebylo nic nového pod sluncem. Obvyklý souboj Petra Krejzy na Hondě Civic s Jaroslavem Fikotou jr. na Hondě CRX pro sebe rozhodl Petr, Jarda skončil druhý. Třetí místo obsadil jezdec, jehož Škoda 130 L nesla na blatníku jmenovku Petr Kolečko. Až za ním skončil na závodním speciálu Škoda 1000MB Milan Andruchovič.

  E1 2000

 Ani v této třídě se letos nescházela bůhvíjaká účast, ale závod v Chuchli přilákal na start 15 závodníků!  Roli favorita splnil a vyhrál Jan Souček na Fordu Focus. Druhý skončil Jan Matušinec na Peugeotu 306 Maxikit, který má na zdejší trať i jednu nepříjemnou klempířskou vzpomínku. Třetí místo je hezký výsledek pro občasného účastníka seriálu Vráťu Cinkla na Škodě Octavii. Čtvrtý skončil na dieslové Fabii Miroslav Šenk.

  E1 +2000

 I v této nejsilnější třídě se rozpoutal velmi vyrovnaný boj o vítězství. Dva piloti na Mitsubishi Lancer EVO IX, Tomáš Kučera a Zdeněk Kožmín, jimž zdárně sekundoval Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, bojovali na hraně svých schopností a možností svých strojů. Všichni tři se v konečném součtu vešli do 1 sekundy! Zvítězil Tomáš, před Zdeňkem, třetí skončil Lukáš.

 H 1300

 Jako obvykle zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR. Mezi jeho obvyklého pronásledovatele Jaroslava Vosmeka také na Š 130 LR se tentokrát vloudil jezdec Pavel Kolbaba na Škodě 100, na to, že se toto jméno jméno objevilo na našich závodech poprvé, předváděl jezdec vyzrálý výkon. Čtvrtý skončil již poněkolikáté u nás startující Václav Neubert na NSU TT. Vůz je velmi podobný tomu, s kterým kdysi závodil Miroslav Adámek a jezdec se mu už taky začíná nebezpečně podobat.

  H 1300p

 Ve třídě historických „pohárovek“ se sešla různorodá konkurence. Micahl Šmíd na Škodě 130 RS zvítězil, když druhý dojel Pavel Jiras také na Škodě 130 RS. Třetí místo Adama Aurice na Škodě 130 L je hezkým úspěchem tohoto mladého, tichého, talentovaného hocha. Čtvrtý skončil na Trabantu se čtyřtaktním motorem Zdeněk Vršecký.

  H 1600

 Boj na ostří nože se rozpoutal v této třídě. O jeho vypjatosti svědčí i fakt, že snad poprvé týmový guru Pavla Maiera, Oldřich Gottfried, Pavla prosil, aby už nezkoušel zrychlovat a do třetí jízdy jej radši ani nepustil. To, co Pavel dokáže z Fordu Escort Mk I dostat je obdivuhodné. Tím, kdo jej k takovým výkonům tlačí je David Patera na Citroenu Visa GTI, který skončil druhý. Pohár za třetí místo si vybojoval Petr Flosman na Peugeotu 205 GTI, jeho dablér Jiří Novák skončil čvrtý.

 H 2000

 Jak se dostává do zamýšlené kondice Peugeot 205 GTI Edy Patery, tak se musí hegemon této třídy Ivo Král zatraceně snažit, aby získal své oblíbené místo na stupních vítězů. V první jízdě ještě Ivo nevzal moc vážně varovný signál v podobě ztráty jedné setinky na Edu, v druhé jízdě dostal další čtyři desetiny, to už bylo na pováženou, a tak musel ve třetí jízdě začít opravdu závodit. Někde prostě mezi startem a cílem ještě našel 1,31 sekundy a o půl sekundy Edu porazil. Mimochodem se svým časem by byl druhý v současných závodních dvoulitrech. Zřejmě se rýsuje další duel, který bude přispívat k jiskření v našem seriálu. Třetí skončil Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth.

  H +2000

 V této třídě odstartoval Jan Horálek s asi nejvzácnějším automobilem na startu, Fordem 200 RS. Bohužel technické problémy mu neumožnily absolvovat celý závod. Zvítězil Robert Kacálek na BMW 635 Csi, díky škrtání jednoho času jej neohrozilo ani prasklé lanko od plynu ve druhé jízdě. Druhý skončil Petr Žáček na Audi Quattro Sport. Třetí byl na dalším BMW 635 Csi Martin Švarc. Tady se také první tři vešli svými časy do dvou sekund.

 Závody ve Velké Chuchli byly velmi napínavé, kvalitu účastníků potvrdily vyrovnané boje, kde o umístění rozhodují desetiny a setiny sekund. Další závody se konají na Živohošti a seznam zatím přihlášených a systém, kterým se pojedou ndávají tušit podobný motorsportovní zážitek!

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007