Poslední díl letošního Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu se uskutečnil na letišti v Hradci Králové. 85 závodníků si přijelo zazávodit, získat poslední body a rozloučit se s letošní sezónou na trať nazvanou Czechring.
Honosný název příliš nekoresponduje s poněkud skromnou realitou. Přesto se pořadatelům podařilo vytyčit trať, na které se závodit dalo. Díky uspořádání tratě a depa se v jeden den stihly odjet dva regulérní závody s tréninkem a dvěma závodními jízdami. Jezdci si tedy mezi pneumatikami a betonovými svodidly vytyčujícími trať užili. Betonová svodidla byla pro všechny sice postavena stejně, přesto se pár jezdců s jejich neústupností seznámilo tvrději, než by si kdokoliv přál. Zvláštní přitažlivost měla betonová bariéra podél startovního prostoru zejména pro žluté Fordy. Zde se zřejmě jezdcům paradoxně nevyplatil výborný průjezd předcházejícím esíčkem, kdy získali takovou rychlost, že z natrénovaného brzdného bodu už nestačili dostatečně zpomalit... Dva ze tří nešťastníků ale ještě dokázali své stroje zprovoznit tak, že druhý závod dokončili. Ani případné trefení a sražení komínků z pneumatik lemujících trať nebylo jen tak. Sice nehrozilo vážné poškození závodního stroje, ale následná půlminutová penalizace znamenala konec nadějím na zamýšlené umístění. Naprostá většina závodníků však absolvovala všechny průjezdy bez chyb a předváděla hezký sport.
I počasí přispělo k dramatičnosti zívodů. V pátek před závody trať zkrápěly občasné přeháňky, v sobotu se závodníci probudili do studeného rána, bylo zamračeno, ale drobný déšť se objevil až v závěru závodního programu.
Zvláště v těch třídách, kde ještě nebylo rozhodnuto o konečném umístění, se tvrdě bojovalo o každou setinku, která mohla rozhodnout o pořadí a následném bodovém ohodnocení. Asi největší vzrušení přinášel souboj v nejsilnější třídě závodních aut, kde vrcholil souboj o titul mistra mezi Lukášem Suchomelem na Lotusu Elise a Tomášem Kučerou na Mitsubishi Lancer EVO IX. První závod pro sebe s minimálním rozdílem získal Tomáš Kučera, ale ve druhém přemíra snahy vyústila v chybu, která už neskončila šťastně, ale stála svijanského závodníka penalizaci a tím ztrátu titulu, který si, těsně o devět bodů, vybojoval nechybující Lukáš Suchomel.
Napříč třídami se rozhodovalo i o titulu v absolutním pořadí. Na stále vedoucího Josefa Srnského jr. se sice dotahovali Miroslav Černý na Škodě 130L startující ve třídě E1 1400 a Jaroslav Fikota jr. ze třídy E1 1600 na Hondě CRX. Josef Srnský jr., letošní mistr třídy H 1300, ovšem potvrdil kvality své i svého vozu Škoda 130 LR a dovršil úspěšně své celosezónní snažení i ziskem absolutního prvenství.
Závody na pro vrchaře přece jen velmi nezvyklé trati ukončily velmi úspěšnou sezónu nezávislého seriálu Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Jezdci se s organizátory ještě sejdou na mítinku ve Svijanech, aby společně dali hlavy dohromady nad regulemi na příští sezónu a na slavnostním vyhlášení výsledků sezóny 2011 a předání cen, které je zatím plánováno na začátek prosince na Živohošť.