Tisková zpáva týmu Motor Art-Hot Peppers Racing.
V sobotu 22.10.2011 se uskutečnil poslední 12 hodinový podnik mezinárodního mistrovství ALS vytrvalostních závodů na Masarykovo okruhu v Brně. V půl osmé ráno při nájezdu na startovní rošt byla teplota vzduchu -2 st.Celsia a teplota trati rovná nula.
Náš tým přijel na tento poslední závod ve složení Martin Čábela, Petr Krejza, Jaroslav Fikota a Jirka Pilch, kteří startovali na speciálu Honda Integra Type R. Tento vůz procházel celou sezónu náročnými úpravami,které se přizpůsobovaly náročným požadavkům vytrvalostních závodů.
V osm hodin ráno byl odstartován 12-ti hodinový závod s časem, technikou a únavou. Hned po prvních kolech,kde jako první rozjel závod Martin Čábela se Integra dostala do vedení ve třídě a zároveň udržovala pozici kolem desátého místa absolutně,což v konkurenci BMW M3, Radicalů a Caterhamu byl skvělý výsledek. Po 2,5 hodině závodu,kdy bylo nutné odklidit z tratě Renault Clio Anglického týmu, vyjel Safety Car a Martin využil této příležitosti ke střídání s Petrem Krejzou. Střídání jezdců i tankování proběhlo na jedničku a tým vyjížděl s plnou nádrží na osmé pozici absolutně. Po necelých třech hodinách proběhlo další střídání bez vážnějších problémů a do vozu sedá opět Martin Čábela. Po šesti hodinách závodu nám dává sbohem čtvrtý rychlostní stupeň a závod pokračuje systémem z tři na pět. Ve čtyři hodiny odpoledne jedeme již na celkovém pátém místě,kdy je před naší posádkou na prvním místě Radical týmu Petrolheaads, BMW GTR od IRC Racing, Lotus Spine CZ racing od Suchomelů a BMW M3 od BP Autosport. Kolem půl páté odpoledne přebírá řízení Jarda Fikota který úspěšně hájí a připravuje pozici na nejtěžší noční závěrečnou část závodu,kterou těsně před šestou hodinou přebírá Jirka Pilch aby se ještě za šera stačil rozkoukat na trati a chvilku na to se pustil do boje s tmou. Auto už v tuto pokročilou dobu vykazuje známky těžké únavy a držet tempo začíná být stále obtížnější. Z obavy o alternátor jsme z přídavné světelné rampy vyřadili dva ze čtyř světlometů a přesto auto v noci vypadalo jako svítící lokomotiva. Všichni jezdci na trati se děsili, kdy budou mít ostrý kužel světel ve svém zrcátku. V závěrečné půlhodině jsme bohužel přenechali páté místo vozu Porsche týmu Huffi racing a v osm večer jsme úspěšně protnuli cíl na prvním místě v divizi do dvou litrů a na celkovém šestém místě absolutně.
Tímto vítězstvím jsme si zapsali dalších potřebných šestnáct bodů a stali se tak pro rok 2011 mistry divize 1+2 vozů do dvou litrů.