2. Rallye Praha Revival
pátek 27. – sobota 29. dubna 2012
Zvláštní ustanovení
Klubovou akci pořádá, pod záštitou MUDr. B. Svobody, primátora hl. m. Prahy, Autoklub Bílá Labuť ve spolupráci s organizačním týmem Edda Cupu / Patera Citroen klub/.
Obsah
I – Organizační výbor
II – Všeobecná ustanovení
Popis
Program
Trasa
Přijaté automobily
Přijaté posádky
Startovné
Pojištění a odpovědnost
III – Povinnosti účastníků
Posádky
Oficiální vývěska
Startovní pořadí
Jízdní výkaz
Silniční provoz, Opravy
IV – Průběh akce
Oficiální čas. Itinerář
2.- 5. Průjezdní kontrola. Časová kontrola. Rychlostní kontrola. Kontrola průměru.
6. Přejímka
7. Klasifikace. Výsledky. Protesty.
V – Doplňky
VI – Uplatnění a výklad ZU
I – Organizační výbor
Předseda organizačního výboru a čestný předseda: Jan Cihelka
Organizační tajemník: Petr Kotek
Ředitel závodu: Eduard Patera
Hlavní sportovní komisař: Jaroslav Malík
Hlavní technický komisař: Mirek Pažout
Technický komisař: Jiří Novák
Vedoucí zvláštních úseků: Petr Flosman, Roman Linhart, Jaroslav Malík
Styk se soutěžícími: Petr Kotek
Hospodář: Eduard Patera
Tiskové středisko: Jan Cihelka
Trať, itinerář: Pavel Šubrt, Eda Patera
Zdravotní zabezpečení: Bořek Bulíček, Trans Hospital Řevnice
Foto: Jiří Fryje jfryje@gmail.com
DVD: PhDr. Vladimír Dolejš dolejsv@tiscali.cz
Spolupracují členové AK Bílá Labuť a členové organizačního týmu Edda Cupu.
II – Všeobecná ustanovení
Popis
Rallye Praha Revival 2012 o délce 533 km je rozdělen do 3 etap s 10 tzv. Show section.
Ideální interval mezi jednotlivými automobily je 1 minuta.
Trať s časovými, průjezdními kontrolami, zvláštními úseky Show section atd. je popsána v itineráři a jízdním výkazu.
2. Program
1. etapa
Pátek 27. dubna 10,00 – 15,30 hod. shakedown pro nové posádky
14,00 – 16,00 hod. administrativní přejímka, Učiliště Radotín
15,15 hod. rozprava pro zahraniční posádky
16,00 hod. rozprava
17,00 hod. Start 1. Etapy, Učiliště Radotín
19,00 hod. Slavnostní start 1. vozu centrum Prahy
20,23 hod. SS 01 Sosnová night / večeře k dispozici/
21,30 hod. cíl Staré Splavy
2. etapa
Sobota 28. dubna 08,15 hod. start- Staré Splavy
08,30 hod. SS 02 Sosnová
09,30 hod. SS 03 letiště Hradčany
12,00 hod. SS 04 letiště Hradčany
13,00 hod. SS 05 letiště Malá Strana
14,00 hod. SS 06 Czechring Hradec Králové
16,00 hod. cíl hotel Hůrka, Pardubice
3. etapa
Neděle 29. dubna 09,00 hod start
09,17 hod. SS 07 plochá dráha ZP Pardubice
10,00 hod. SS 08 kasárna Pardubice
11,30 hod. SS 09 plochá dráha ZP Pardubice
12,35 hod. SS 10 Muzeum Čáslav
14,45 hod. ČK Citroen
15,45 hod. cíl, Učiliště Radotín, předčasný příjezd povolen
18,30 hod vyhlášení výsledků, jídelna Učiliště
Pondělí 30. dubna 9,30 hod prohlídka Staré Prahy pro zahraniční účastníky
POZOR! Uvedené časy, kromě startů etap, se ještě mohou drobně změnit(+- min.)
3.Trať
30% silnice 1. a 2. třídy, 69% místní komunikace, 1% rozbité úseky, šotolina.
Itinerář bude vydán při přejímce, je slepý.
Servisní zóna, parkoviště a cíl se nachází v Učilišti Radotín. Areál je v noci uzamčen a hlídán, lze zde zaparkovat doprovodné a servisní vozy.
1. etapa směr- Kokořínsko, Staré Splavy, délka 103 km
2. etapa směr- Sosnová, Mnichovo Hradiště, Hradec Králové, délka 227 km
3. etapa směr- Pardubice, Čáslav, Radotín, délka 203 km
Show sections, Zvláštní úseky, budou organizovány na uzavřené trati. Kompletní posádky musí použít ochranné přilby a být připoutané. Start do SS následuje 3 min. po příjezdu do přísl. ČK A. Cíl je zastavení před stop čárou. 1 sek = 1 TB, nezastavení v předepsaném prostoru = 10 TB. Absolvování SS není povinné. Při neabsolvování posádka obdrží stejný počet TB jako poslední aktivní posádka/ max. 300TB/.
5. Přijaté automobily
Startovat mohou cestovní historické automobily vyrobené před 1.1. 1986, s penalizací 70 TB pře 1.1. 1988.
Automobily jsou rozděleny do dvou kategorií.
Kategorie A1 – sériové automobily
Kategorie A2 – upravené automobily
Omezení úprav pro kategorii A1 naleznete v sekci „vše o rallye“ na www.edda.cz/mscrdovrchu
Každá kategorie bude rozdělena do 4 tříd podle objemu motoru:
1. do 1150 ccm
2. od 1151 ccm do 1600 ccm
3. od 1601 ccm do 2000 ccm
4. přes 2000 ccm
Přijaté automobily budou zařazeny podle prohlášení účastníka do příslušné třídy organizátorem, který jediný má právo přijmout, nebo odmítnout start příslušného automobilu bez odůvodnění, organizátor může změnit zařazení do třídy během celé akce.
NOVINKA! Před startem dostane každý automobil TB dle roku uvedení do provozu typu a modelu vozidla. Např. Š 1000 MB 1964 = 64 TB, Š 130 L 1985 = 85 TB, speciály dle vzniku přísl. homologace, např. Polonez 2000 Rallye 1978 = 78 TB atd.
6. Přijaté posádky
Posádku tvoří první řidič a minimálně jeden, maximálně dva spolujezdci.
Posádka se podřizuje pravidlům akce bez výjimky.
Posádka zodpovídá za technický stav automobilu po celou dobu akce a za platné pojištění vozidla!
7. Startovné
Vklad do soutěže je stanoven na 3 500 KČ.
8. Odpovědnost a pojištění.
Všechny posádky se účastní na vlastní zodpovědnost. Pořadatel odmítá veškerou zodpovědnost vůči účastníkům.
III – Povinnosti účastníků:
1. Posádky
Pouze posádka odpovídající přihlášce je připuštěna ke startu.
Během administrativní přejímky obdrží posádky oficiální tabulku akce a 2 soutěžní čísla, které musí být umístěny na automobilu po celou dobu konání akce. Tabulka musí být umístěna viditelně na přední části vozu. Startovní čísla musí být umístěna na oknech zadních dveří či zadních bočních oknech.
2. Oficiální vývěska.
Všechna rozhodnutí, oznámení a výsledky budou vyvěšena na oficiální vývěsce v jídelně Učiliště Radotín a v cílové časové kontrole každé etapy.
Oficiální webové stránky jsou www.edda.cz/mscrdovrchu
3. Startovní pořadí
Startuje se v minutových intervalech v pořadí podle přidělených startovních čísel.
4. Jízdní výkaz
Na startu dostane každá posádka jízdní výkaz s vyznačenými jízdními dobami mezi jednotlivými časovými kontrolami. Jízdní výkaz odevzdá posádka v cíli etapy, nový dostane na startu další etapy.
Jedině posádka zodpovídá za svůj jízdní výkaz.
5. Silniční provoz. Opravy.
Po celou dobu trvání akce musí posádky striktně dodržovat dopravní předpisy s výjimkou uzavřených úseků SS.
Opravy a tankování jsou povoleny v libovolném čase během celé akce.
IV – Průběh akce
1. Oficiální čas. Itinerář.
Po celou dobu akce je oficiálním časem radiočas Českého Rozhlasu. Čas startu je vyznačen v jízdním výkazu.
2. Průjezdní kontrola.
Průjezdní kontrola PK – a) v itineráři, samoobslužná, nejčastěji opsat určený text do jízdního výkazu
( např. opsat jméno z pomníku)
b) skrytá, tajná, nejčastěji spojena s rychlostní kontrolou RK a kontrolou
průměru KP
Chybějící PK = 100 TB
Chyba v textu = 10 TB
3. Rychlostní kontrola RK – radarová kontrola dodržování rychlostních limitů.
Tolerance +5 km/h v obci, 10 km/h mimo obec
Každý km nad toleranci = 10 TB (např. 64 km/h = 90 TB)
Překročení limitu v obci o 30 km/h a více znamená okamžité vyloučení!!!
4. Časová kontrola ČK – ČK A obvykle před a CK B za Show section.
Rozdíl mezi skutečným časem příjezdu a časem podle jízdního výkazu bude penalizován následujícím způsobem:
Pozdní příjezd: 10TB za každou minutu, nebo její zlomek, maximálně 100 TB
Předčasný příjezd: 100 TB
5. Kontrola průměru KP – tajná kontrola dodržování předepsané průměrné rychlosti.
Tolerance- 30 sek.
Pozdní příjezd se nepenalizuje.
Předčasný příjezd do 1 min. = 20 TB!!! Více než minuta = 100 TB!!!
6. Přejímka
Každá posádka se musí před startem dostavit k administrativní přejímce umístěné v jídelně Učiliště Radotín. Řidič předloží vyplněné Prohlášení a doklad o povinném ručení
Technická přejímka se nekoná.
7. Klasifikace. Výsledky. Protesty.
Penalizace se vyjadřují v trestných bodech TB. Konečné výsledky jsou určeny součtem všech TB. Posádka s nejnižším počtem TB se stane vítězem třídy, s druhým nejnižším skončí druhá atd.
V případě shodného součtu, se na lepším místě umístí posádka staršího automobilu, pokud toto kritérium nerozhodne, bude se brát v potaz počet TB postupně z jednotlivých SS až do rozhodnutí.
Výsledky ve třídách a absolutní klasifikaci budou vyvěšeny na ředitelství akce v Učilišti Radotín 30 minut po příjezdu posledního automobilu do cíle.
Posádky, které nedokončí 1. nebo 2. etapu mohou opět ráno nastoupit s počtem TB posledního své třídy.
V případě protestu je rozhodnutí ředitele a sportovního komisaře konečné.
V.- Dodatky
Ustanovení těchto předpisů se mohou v nutných případech změnit.
Všechny změny, nebo přidané předpisy budou oznámeny, očíslovány, datovány a stanou se součástí těchto ustanovení.
Každý bulletin vydaný po administrativní přejímce musí být podepsán ředitelem akce a sportovním komisařem.
Dodatky budou vyvěšeny na oficiální vývěsce. Mimoto s nimi budou účastníci přímo seznámeni, to, pokud to bude možné písemně potvrdí, během trvání akce.
VI. – Uplatnění a výklad ZU
Ředitel závodu je odpovědný za uplatnění těchto předpisů během akce. V případě, že nastane situace, na kterou ZU nepamatují, bude posouzena ředitelem závodu a sportovním komisařem, jedinými osobami oprávněnými vydat v takovém případě rozhodnutí.
Součástí ZU je i anglická verze, v případě sporu je rozhodující česká verze.
Jan Cihelka Eduard Patera
Čestný předseda Ředitel závodu