aktualizováno | 03.04.2012 19:38:00 | edda | přečteno: 5925x
Komentář - Most 2012
 

ZAV MOST 2012

 

  Poslední březnovou sobotu se na mosteckém Autodromu k prvnímu závodu sezóny již tradičně sešli účastníci Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Celkem se sešlo 145 závodníků, aby bojovali o poháry a hlavně první body do celkové kvalifikace. Vysoký počet startujících vychází z velké oblíbenosti závodu, kdy si všichni závodníci mohou na kvalitní a bezpečné trati otestovat po zimní přestávce svou formu a kvalitu práce odvedené na závodní technice. Kromě toho je i počet startujících vyjádřením obliby seriálu.

  Již v pátek před závodem někteří využili možnosti testování na závodní trati. Trať v Mostě je snad zakletá pro tým Nescar Sport Liberec, technická závada již v pátek ani letos nepustila do závodu Martina Nesvadbu na Toyotě. Technická závada na motoru postihla i velkého favorita třídy nejsilnějších sériových aut Jirku Háka, který si smutně své Mitsubishi odvezl domů už v pátek.

  Při mosteckém závodu proběhla zajímavá událost. Po 30 letech se na českých závodních tratích opět za volantem BMW, tak jako za své úspěšné aktivní kariéry, objevil a závodil Zdeněk Halada. Konečně se, po startech s Fordem a Porsche, posadil do „své značky“ a mohl zavzpomínat na své závodění s modrobílou vrtulkou na kapotě v Mostě ještě na starém okruhu.

  Uspořádání a systém závodu na okruhové trati umožnil uspořádání obou vypsaných závodů. Příkladná ukázněnost a vzorná spolupráce závodníků s organizátory i přes vysoký počet startujících rozhodně přispěly k bezproblémovému průběhu celého dne. Bohužel počasí se moc nevydařilo, chladno, studený vítr a přeháňky nejsou úplně ideální podmínky, ovšem pro všechny byly stejné a každý se s nimi vyrovnával, jak uměl.

  První závod a vykročení do páté sezóny ČM ZAV proběhlo úspěšně a lze si jen přát, aby celá další závody a celá sezóna proběhla ve stejném duchu.

  Další závod se už uskuteční na přírodní trati, novince v našem seriálu, v Řevnicích. Na závodníky čeká náročná trať a aklimatizace na podmínky odlišné od závodění na autodromu. Závod se uskuteční v sobotu 21. dubna.

 

Hodnocení tříd

N 1400

  V cekem hojném počtu 10 startujících se sešly nejslabší sériové automobily. V prvním závodě se mezi prvního Vlastimila Suka jr. a třetího Vlastimila Suka, kteří se střídali na jedné Suzuce Swift dostal na dalším Swiftu Jan Packa. V druhém závodě zvítězil Michal Novák na Fordu Fiesta před J. Packou a V. Sukem jr.

N 1600

  Dopolední závod vyhrál Mirek Pribula na Hondě Civic, bohužel mu forma do odpoledne nevydržela a v druhém závodě skončil třetí. Na druhé místo přivezl svůj Citroen Saxo Vladimír Kvasnička, když o pouhých 15 setin porazil Jaroslava Fikotu na Hondě Civic. Ve druhém závodě získal své premiérové vítězství Pavel Kubíček na Citroenu Saxo, když se jako jediný na sériových šestnáctistovkách dokázal dostat pod 2 min. 20 sek., za ním pak skončili J. Fikota a M. Pribula.

N 2000

  Martin Čábela na Hondě ITR sváděl v prvním závodě vyrovnaný souboj s Michalem Slováčkem na Hondě Civic a dokázal jej porazit. Třetí skončil Jiří Pilch na Renaultu Clio. V druhém závodě opět zvítězil M. Čábela před M. Slováčkem, třetí tentokrát skončil Milan Hovorka na Mitsubishi Eclipse.

N +2000

  Už v pátek přišla třída o jednoho z favoritů, Jiřího Háka. Oba závody opanoval navrátivší se Aleš Komárek na Mitsubishi EVO X. Za ním dvakrát druhý skončil se Subaru Impreza STi úřadující mistr Martin Lev. V prvním závodě třetí skončil Jan Kvasnička, který vyměnil Mitsubishi za Subaru Impreza. Ve druhém závodě pokřtil David Dolínek třetím místem první start s Mitsubishi Lancer EVO IX po Janu Kotrbovi.

E 1400

  24 závodníků se postavilo na start této třídy! V nabité konkurenci potvrdil své postavení a dvakrát zvítězil Miroslav Černý na Škodě 130 L. Za ním pokaždé druhý skončil Petr Januška na škodováckém Pick-upu s motorem Kawasaki. Třetí místo v prvním závodě očekávaně získal Martin Maderák na Suzuki Swift. Ve druhém závodě na mokré trati zúročil své dlouholeté rallyové zkušenosti Ladislav Kopelent na Škodě Felicia a vybojoval třetí místo on.

E 1600

  Vítek Novotný měl smůlu, když na jeho vylepšeném Pick-upu praskla poloosa a byl z bojů o přední místa vyřazen. V prvním závodě zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX o 36 setin před Petrem Kolečkem na Škodě Pick-up. Třetí skončil Zdeněk Tichý na Fordu Puma. Do druhého závodu j. Fikotu jr. už nepustila stávkující technika a tak stupně vítězů patřily pilotům škodováckých Pick-upů. První skončil Petr Kolečko před Pavlem Chlumem a Františkem Pencem.

E 2000

  Ze zdravotních důvodů se omluvil Hynek Charvát, za to se na start postaviil Jindřich Šmied, který v našem seriálu startuje jen na závodech v Mostě a Berouně. Že dobře ví, proč rád jezdí do Mostu, ukázal v prvním závodě, kdy se svým Renaultem Clio zvítězil. Za ním skončil loňský vítěz této třídy Jan Souček na Fordu Focus, před nově přestoupivším do této třídy Petrem Krejzou, který do své Hondy Civic přes zimu zabudoval větší motor. V druhém závodě už J. Souček zvítězil, druhé místo vybojoval Jiří Šauer na Škodě Octavia a třetí místo patřilo ve dvou třídách startujícímu Martinu Čábelovi na Hondě ITR.

E +2000

  Úlohu favorita beze zbytku splnil Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, když dvakrát jasně zvítězil. V prvním závodě jej na stříbrný stupeň vítězů doprovodil otec Petr Suchomel alternující na stejném voze. Třetí místo vybojoval Viktor Doležal na BMW 130. Ve druhém závodě zabojoval a druhý skončil Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX, ten ovšem nestartoval na svém závodním speciálu, který se nepodařilo včas připravit, tak startoval na Mitsubishi ze skupiny N, pouze obutým do závodních pneumatik a odsunul Petra Suchomela na třetí místo.

H 1300

  V prvním závodě zvítězil loňský mistr Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR s desetisekundovým náskokem před Robertem Jordánem na Škodě 130 RS s jedním z nejhezčích originálních designů. Třetí s velkým odstupem skončil loňský velký pronásledovatel J. Srnského Jaroslav Vosmek na Š 130 LR. V druhém závodě se do toho nejlépe obul R. Jordán, za ním skončil Tomáš Neruda ze stejné stáje a až třetí místo zbylo na J. Srnského jr., aspoň bude mít na závěr sezóny co škrtat. Se stotřicítkou po Vlastimilu Tomáškovi závodil německý jezdec Antti Hoheisel.

H 1300 pohár

  Tuto třídu si zřejmě vzal za svou Luboš Skalický a jeho tým AutoSkaver obsadil přes polovinu startovní listiny. Na čele se ovšem přes zimu nezměnilo nic. Boj o vítězství vedou nesmlouvavě Michal Šmíd a Pavel Jiras na replikovaných Škodách 130 RS. Oba si připsali po jednom vítězství a jednom druhém místě. Za nimi skončili třetí jednou Přemysl Šebek a jednou Roman Petr na replice Škody 130 LR.

H 1600

  V obou závodech ukořistil pohár za první místo Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I, za ním skončil pokaždé druhý David Patera, který ještě čeká na ten správný motor do svého Citroenu Visa GTi. Stálé účastnice této třídy Katarína Rozsívalová a Hedvika Servusová tentokrát startovaly na Peugeotu 205 GTI patřícímu E. Paterovi a svorně z Mostu odjížděly každá se svým pohárem za třetí místo.

H 2000

  Pozornost všech se soustřeďuje na souboj největších rivalů v této třídě. V prvním závodě zvítězil Ivo Král, který na svém Golfu GTI už tak vypiplaném přes zimu zapracoval a investovaná práce a finance přinesly ovoce. Druhý skončil Eda Patera, který se na Peugeotu 205 GTI stále zlepšoval i tím, jak se mu dařilo na závodní jízdu opouštět roli promotéra a organizátora a soustřeďovat se jen na závodění. V druhém závodě na mokré trati a mokrých pneumatikách už E. Patera zvítězil a v Nižboru je zase co dělat. Třetí místo vždy vybojoval Petr Bořke na jednom z nejunikátnějších automobilů, na Škodě 200 RS. Jednou čtvrtý a jednou pátý skončil další německý jezdec na startu, Lutz Flugge na Opelu Kadet, kterému se v Mostě moc líbilo a i se zkušenostmi ze závodů v Německu, Rakousku, Itálii vysekl pořadatelům poklonu za úroveň závodu.

H +2000

  Nejvíce seděla trať autodromu dvanáctiválcovému Jaguaru Jaroslava Rejky, který zahájil sezónu dvěma vítězstvími a ani nedostal žádnou žlutou kartu. Už s odstupem skončil dvakrát druhý Robert Kacálek na likérovém BMW 635 CSi. V prvním závodě skončil na třetím závodě Petr Žáček tentokrát hostující za volantem Mercedesu 190 2.3 16V, když jeho Audi Quattro prochází rozsáhlou rekonstrukcí. Ve druhém závodě si udělal velkou radost třetím místem Jan Marek na Porsche 911. Oživením třídy a ozdobou celého startovního pole byl při svém prvním startu Opel Ascona 400 v tradičních továrních barvách, se kterým startoval Vítězslav Krch.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007