23.04.2012 19:21:10 | edda | přečteno: 6368x
Dlouhá Lhota, 21. 4. 2012, komentář
 V sobotu 21. dubna se na polygonu v Dlouhé Lhotě uskutečnil dvojzávod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu. Narychlo vypsaný závod na ploše polygonu se nakonec ukázal jako dostatečná náhrada místo nezaviněně zrušeného závodu na trati Řevnice – Mníšek. Trať na ploše polygonu nemůže mít samozřejmě parametry přírodní tratě, ale i tak se podařilo organizátorům pomocí několika stovek kuželů vytýčit dostatečně rychlou trať, dlouhou necelé 3 kilometry. Několik jezdců si připsalo penalizaci za sražení kuželů, což sice znamenalo pád výsledkovou listinou, ale nepřidělalo práci klempířům a laminátníkům jako kontakt se svodidly.  Během dne se stihly uskutečnit dva závody, ten odpolední dokonce systémem dvou nejlepších ze tří jízd. K závodu nastoupilo přes devadesát závodníků a až na výjimky všichni dokončili a závody proběhly bez krizových, nebo dokonce nebezpečných situací, k čemuž velkou měrou přispělo velmi disciplinované chování všech závodníků. Jediný prohřešek proti disciplíně z pátečního odpoledne byl vyřešen udělením žluté karty. Tvrdší tresty, dvakrát penalizace 20 sekundami, byly vyneseny po technických kontrolách, kdy byl zjištěn nesoulad závodních strojů s technickými předpisy. Ostatní nalezené nedostatky musí příslušní jezdci odstranit do příště. Kontrolované vozy Petra Žežulky, Martina Fábery a Standy Urbánka jr. byly shledány bez závad. Ani další závod ČM ZAV se neodehraje na přírodní trati. 12. května se na autodromu v Sosnové na dlouhé trati, která byla zbavena šotoliny, uskuteční třetí podnik letošního seriálu. Už dnes je k závodu přihlášeno 75 jezdců. Hodnocení tříd  N 1400  Ve třídě startovali jen čtyři jezdci. Petr Žežulka se střídal s Ondřejem Fenclem na Peugeotu 106 a spravedlivě si rozdělili po jednom prvním a druhém místě. Třetí skončil Antonín Eliáš na Suzuki Swift.  N 1600 Dvě vítězství získal Mirek Pribula na Hondě Civic. V prvním závodě za ním druhý skončil Jaroslav Fikota také na Civicu. Citroen Saxo dovezl dvakrát na třetí místo Vladimíra Kvasničku. Ve druhém závodě se na druhé místo vyhoupl Pavel Kubíček, také na Saxu, který se po loňské premiérové sezóně v našem seriálu zařadil mezi špičku třídy. Zajímavou podívanou přinesl Saxo cup, vypisovaný v rámci této třídy. Jubilejní 50. závod ve funkci ředitele závodu oslavil startem a vítězstvím Roman Linhart. Vyhecovaný souboj probíhal o další dva stupně vítězů mezi známými tvářemi. Přece jen více startů se Saxem v našem seriálu nakonec přineslo výhodu sedmi desetin sekundy Romanu Skamene na druhém místě před Janem Rosákem, který měl přece jen delší přestávku od startů v okruhovém Fiesta cupu.  N 2000 Úspěšný víkend má za sebou Michal Slováček. Po dvou vítězstvích ani nepočkal na závěrečný ceremoniál, naložil Hondu Civic type R a uháněl na Moravu, kde nenašel přemožitele ani v nedělním závodě LMBC. Za Michalem skončil v prvním závodě druhý Petr Minářík na Renaultu Clio před Jiřím Klanem na VW Corrado. Jirka ovšem ve druhém záodě ve dvou posledních jízdách mohutně zafinišoval, dokázal se zlepšit o 3 sekundy na jízdu a odsunul Petra na třetí místo.  N +2000 Úřadující mistr třídy Martin Lev na Subaru Impreza STI získal v navrátivším se Aleši Komárkovi s Mitsubishi Lancer EVO X velkého soupeře. V prvním závodě ještě Martin Alešův skalp získal, v druhém závodě už byl ovšem úspěšnější pražský jezdec s třemi diamanty. V prvním závodě vybojoval třetí místo Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX. V druhém závodě se usmálo štěstí na Zdeňka Hořánka, který si proti prvnímu závodu polepšil o dvě místa a skončil třetí. E 1400 Třída objemově nejslabších závodních speciálů přináší jedny z nejnapínavějších soubojů ve vyrovnané špičce. Miroslav Černý na Škodě 130 L dvakrát zvítězil, ale ani on si nemůže dovolit sebemenší zaváhání, kterého by využili jeho soupeři. Druhý v prvním závodě skončil Martin Maderák na Suzuki Swift před Petrem Januškou na Pick-upu Kawa. V druhém závodě se nepodařilo zopakovat výkon M. Maderákovi a na stupně vítězů se nedostal. Druhé místo si tak připsal P. Januška a pohár za třetí místo si z Dlouhé Lhoty odvezl Jan Reiss na Škodě 130 RS.  E 1600 Bohužel jen tři jezdci se sešli na startu. Každý startující si tak odvezl z Dlouhé Lhoty dva poháry. Pořadí v obou závodech bylo stejné. Za prvním Jaroslavem Fikotou na Hondě CRX skončili na Fordu Puma Zdeněk Tichý a Dominik Tichý.  E 2000 Velmi úspěšnou sobotu prožil Vratislav Cinkl, když ho jeho Škoda Octavia dovezla dvakrát vítězně do cíle. V prvním závodě druhý skončil Miloš Lang na Fordu Escort Mk II. S dalším Fordem, tentokrát Focusem, skončil třetí Jan Souček. V druhém závodě si svá umístění na stupních vítězů vyměnili.  E +2000 Také v této třídě se sešli jen tři jezdci. Navíc jejich technika, se kterou startovali jasně rozdala karty již na přejímce a jelikož nedošlo k žádným technickým závadám, pořadí vyšlo podle předpokladů. Dvakrát tedy zvítězil Lukáš Suchomel na Lotusu Elite před Vladimírem Liškou na přece jen starším BMW M3. Třetí Tomáš Kučera stále nemá připravený jeho vůz a tak startuje na Mitsubishi Lancer EVO IX odpovídajícím skupině N, jen obutým do závodních pneumatik.  H 1300 Vítěz loňského absolutního pořadí Josef Srnský jr. potvrdil své postavení favorita třídy a se Škodou 130 LR dvakrát zvítězil. Za ním dvakrát druhý skončil na stejném typu Jaroslav Vosmek. Za nimi vždy na Škodě Rapid skončil Luboš Krameš. Vůz Škoda 120 S čtvrtého Jiřího Hanilce je už výkonově jinde, přesto s ním Jirka předvádí hezký sport.  H 1300p Michal Šmíd na replice Škody 130 RS svými dvěma vítězstvími ukázal, že na druhého Pavla Jirase také na replice Škody 130 RS má stále náskok. Třetí skončil na Škodě Rapid skončil Bohuslav Krejčí. Oživením třídy byl start dvou pilotů na Trabantu.  H 1600 Odvetou za závod v Mostě byla sobota pro Davida Pateru, když na Citroenu Visa dvakrát porazil Pavla Maiera na Fordu Escort Mk I. I třetí místo patřilo klasice mezi závodními Fordy, „dog bone“ Escortu s Pepíčkem Čermákem za volantem.   H 2000 První dva protagonisté jejichž souboje patří k ozdobám celého seriálu, jakoby jeli úplně jinou ligu. Jejich soupeři  na ně koukají již s uctivým odstupem, i tak ovšem Jan Šipka s Lutzem Fluggem, jediným zahraničním účastníkem, předvádějí hezké výkony na ještě hezčích autech. O vítězství se hraje ovšem jinde. Ivo Král s VW Golf a Eduard Patera s Peugeotem 205 GTI svádějí souboje ne na ostří nože, ale žiletky. První závod pro sebe rozhodl Eda o 23 tisícin před Ivošem. V druhém závodě se Eda v jedné jízdě uřadil a obava o motor jej tentokrát stála první místo na které vystoupal Ivoš. Bohužel (nebo bohudík, jak pro koho)řády mistrovství neumožňují startovat s jedním vozem  ve dvou třídách, neboť Ivoš by svým časem vyhrál i třídu E 2000, jejímž regulím jeho historik také odpovídá. Třetí místo získal jednou Lutz Flugge na Opelu Kadet GT/E a jednou Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth.  H +2000 Letos ve formě jede Jaroslav Rejka s dvanáctiválcovým Jaguarem, který si na Dlouhé Lhotě připsal letošní třetí a čtvrté vítězství. Zatím marně na něj hledá recept loňský mistr třídy Robert Kacálek na BMW 635 CSi. Třetí vždy skončil Petr Žáček, který se rychle přeorientoval na jemnější zacházení s Mercedesem 190 2.3 16V, neboť jeho Audina vyžadující přece jen drsnejší zacházení ještě není v závodění schopném stavu. Jarda Malík
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007