aktualizováno | 03.05.2012 15:04:28 | edda | přečteno: 5959x
Komentář Rallye Praha Revival
 

Rallye Praha Revival 2012

 

  O posledním dubnovém víkendu se uskutečnil 2. ročník společensko – sportovní akce nazvané Rallye Praha Revival. Jedná se o jedinečný podnik jehož ideu si vymyslel a přeměnil ve skutečnost promotér automobilových závodů Eda Patera. Na pořádání se spolu s organizačním týmem Edda cupu podíleli členové AK Bílá Labuť, významnou pomoc a podporu, díky níž se na start revivalu mohly postavit i zahraniční posádky, poskytl ÚAMK s prezidentem dr. O. Vaníčkem. Nad akcí převzal záštitu primátor hl. m. Prahy doc. MUDr. B. Svoboda.

  Na letošním Rallye Praha Revival se sešli především bývalí automobiloví závodníci a příznivci sportovních a závodních automobilů do r.v. 1985. O účast je mezi závodníky velký zájem o čemž svědčí 120 posádek, které se v pátek sjely do Středního odborného učiliště v Radotíně. Mezi nimi se poprvé prezentovaly i zahraniční účastníci, někteří i se zkušenostmi ze soutěží Mistrovství světa, nebo prestižních soutěží pro historické automobily. Bratři Bolšichové z Ruska, T. Ciecierzynski z Polska a P. Landon z Francie a další jsou vzhledem k jejich úspěchům v motoristickém sportu ozdobou každé akce. Mezi domácími účastníky bylo mnoho držitelů mistrovských titulů a asi nikdo by nedokázal spočítat kolik vavřínových věnců dohromady dokázali vyhrát. Vedle bývalých závodníků se zúčastnili i známé osobnosti. Političky Bobošíková a Zubová vytvořily dámskou posádku, víkend si užili i Gondík s Berkovcem.

  Slavnostní start proběhl na Václavském náměstí a dodal akci velkolepý lesk. Zahraniční i domácí posádky byly uneseny atmosférou místa, na oplátku připravily příznivcům motoristického sportu i náhodným kolemjdoucím podívanou, jaká nemá u nás obdoby. Starosta Prahy 1 ing. O. Lomecký odstartoval první posádky, se startovním číslem 1 odstartoval Václav Blahna, které vyrazily na trať. Posádky měly za úkol urazit 500 km podle itineráře za dodržování dopravních předpisů. Časové a tajné radarové kontroly zajišťovaly, aby se z akce nestal závod na otevřené silnici. K oživení vzpomínek na časy aktivního závodění a prověření techniky sloužily tzv. Show stage na uzavřených tratích, kde účastníci předváděli mnohdy unikátní vozy v závodním tempu. Asi stejně důležité jako Show stage, které tvoří náplň sportovní části, jsou ovšem i společenské večery po dojetí každé etapy, vyplněné nekonečným řetězem závodnických historek. Ze Show stage byla první noční zkouška na autodromu v Sosnové, kde rychlé automobily prosvěcující tmu dálkovými světlomety vytvářely nezapomenutelnou podívanou. Sobotní program začal opět na sosnovském autodromu, pak dvakrát trať postavená na bývalém vojenském letišti Hradčany u Mimoně. Sobotní program vyvrcholil na královehradeckém CzechRingu, kde účastníci revivalu předvedli své umění početné divácké návštěvě Autosport & Tuning show. V neděli se všichni představili na plochodrážním oválu Zlaté Přilby v Pardubicích, na Show Stage v Muzeu Čáslav a poslední časová kontrola je čekala v Mnichovicích v nově otevřeném autosalonu firmy Auto Babiš. Pak už následoval přejezd zpět do učiliště v Radotíně, kde proběhl závěrečný ceremoniál.

  I když u této akce nejsou body a výsledky to nejdůležitější, tím hlavním je setkávání bývalých soupeřů na závodních tratích a kamarádů spojených stejným koníčkem, automobilovým sportem, přesto během akce si dle reglementu revivalu posádky na své konto body připisují a tak mohou být ti nejlepší odměněni poháry. Absolutně nejúspěšnější posádkou se stali Hubálek s Haškem na BMW. O tom, že není rozhodující síla vozu, ale souhra posádky svědčí druhé místo dvojice Formánek – Šiman, kteří startovali na Trabantu. Nejúspěšnější zahraniční posádkou byli Dowgird s Winiarskim, kteří přivezli do Prahy ukázat Polonez 2000 Rally.

  Akce, která díky své délce a počtu účastníků je velkým logistickým oříškem, i díky enormnímu nasazení celého organizačního týmu proběhla ke spokojenosti všech zúčastněných. O tom svědčí i ohromný zájem o start na dalším revivalu, který se plánuje na podzim a již dnes má startovní listinu ze tří čtvrtin naplněnou.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007