aktualizováno | 16.05.2012 12:49:01 | edda | přečteno: 6116x
ČM ZAV Sosnová, 12. 5. 2012, komentář

 Třetí závod Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu se uskutečnil na autodromu v Sosnové. I přes to, že trať vytýčená na okruhu není pro pravověrné vrchaře to pravé ořechové, sešla se bohatá účast. 114 závodníků naplnilo startovní listinu, velký počet startujících kladl velké nároky na organizaci, ovšem díky obdivuhodné disciplinovanosti všech se podařilo dokončit a vyhlásit dva závody v jednom dni. Během celého dne, kdy startér Václav více než 440krát vypustil auto do závodní jízdy, nedošlo k žádné těžší kolizi, odehrálo se jen pár výletů do podmáčených záchytných zón, odkud nešťastníkům pomohlo buď pár silných a ochotných pomocníků, nebo vůz systému ABA, který zajišťoval technickou pomoc. 

 Trať pro náš závod dlouhá 3200 m, nabídla pomalé i rychlé pasáže, povrch není úplně okruhový, místy jsou znát opravy záplatováním. Pro ty jezdce, kteří nemají posilovač řízení, je fyzicky náročná. V Sosnové se premiérově objevil v našem seriálu vůz specifikace WRC. Škodu Octavii WRC týmu Profiko si pro tento závod osedlal Tomáš Kučera ze Svijany racing týmu, jehož Mitsubishi je stále ve stádiu příprav. 

 Sosnovský závod byl posledním v seriálu ČM ZAV na umělé trati, nyní se již účastníci Edda cupu chystají na přírodní tratě, hned další závod se koná o prvním červnovém víkendu na kultovní trati na Koráb ve Kdyni. 

 Hodnocení tříd 

  N 1400  

 Michalové Novák a Strnad, mladá krev ve třídě, se střídají na Fordu Fiesta, trať jim sedla nejlépe a dvakrát jim patřily nejvyšší příčky. Za nimi o bronzovou pozici sváděl vyrovnané boje zkušený Antonín Eliáš na Suzuki Swift, který závodil už v době, kdy jeho soupeř Luboš Skalický jr. ještě dlouho nebyl na světě. Nakonec on i vůz Škoda Favorit, s kterým Luboš závodí se narodil dřív. Tito dva se tedy na třetím stupni vítězů vystřídali. Čtvrté místo patřilo dvakrát Jiřímu Šrajerovi ač startoval na objemově nejslabším automobilu celého pole, Fiatu Cinquecento.  

  N 1600 

 Úžasně vyrovnané výkony předváděla špička sériových šestnáctistovek. O pořadí na prvních třech místech rozhodovaly zlomky sekund. V prvním závodě začal nejlépe Mirek Pribula na Hondě Civic, první pozici však neudržel a musel se sklonit před vítězem Antonínem Širokým na Peugeotu 106. Třetí skončil Pavel Kubíček na Citroenu Saxo. V druhém závodě opět nejlépe začal Mirek Pribula, tentokrát se mu podařilo udržet Tondu Širokého za sebou, ale oba je přeskočil a zvítězil Pavel Kubíček. Na čtvrtém místě v obou závodech skončili nejrychlejší závodníci Saxo cupu. V dopoledním závodě to byl Jiří Novák, v odpoledním Roman Holoch. 

  N 2000 

V prvním závodě zvítězil Martin Čábela na Hondě ITR před Ladislavem Klokočkou na Alfě Romeo 146, který zajel obě jízdy s rozdílem 6 setin sekundy. Třetí místo vybojoval Tomáš Hank na Hondě Acura. V druhém závodě se Martin Čábela tvrdě přesvědčil o správnosti pravidla „nikdy neměň co funguje“, když přezul vítěznou sadu pneumatik a nepříjemný dojem z chování vozu se potvrdil pohledem na výsledný čas. Ztráta 16 sekund znamenala absenci v boji o stupně vítězů. Žádné taktické extempore si nedovolil Ladislav Klokočka, naopak koncentrovanou jízdou získal své letošní první vítězství. Druhé místo obsadil Tomáš Hank, kvalitu jeho Hondy potvrdil na třetím místě Tomášův kamarád Václav Ulrich. 

  N +2000 

 Dvakrát zvítězil poměrně jasně Aleš Komárek na Mitsubishi Lancer EVO X. Za ním skončil dvakrát druhý Martin Lev na Subaru Impreza STI. Ani o jeho stříbrné pozici nebylo vcelku pochyb. Zato o třetí místo se bojovalo a rozhodovaly desetiny sekundy mezi dvěma jezdci na devítkových evolucích Lancera. V dopoledním závodě získal třetí místo Zdeněk Hořánek, když za sebou nechal Michaela Dvořáka. Ten kromě péče o svůj vůz ještě pomáhal odstraňovat technické problémy na vozech svých soupeřů a ještě v odpoledním závodě dokázal najet na Zdeňka Hořánka 6 desetin a vybojoval si pohár za třetí místo. 

  E 1400 

 V dopoledním závodě obsadil dvojblok týmu ČM motorsport první dvě příčky. Miroslav Černý na Škodě 130 L vyhrál před Martinem Maderákem na Suzuki Swift. Mirek Černý zajel v tomto závodě se čtrnáctistovkou čtvrtý absolutní čas! Třetí místo vybojoval Petr Januška na Pick-upu Kawa před Lukášem Kubíčkem také na Pick- upu. V druhém závodě potvrdil svou neotřesitelnou pozici Mirek Černý. Martin Maderák z technických příčin už neodstartoval. Druhé místo získal Petr Januška a třetí místo před opět čvrtým Lukášem Kubíčkem si vyjel Jan Reiss na Škodě 130 RS. 

  E 1600 

 V této třídě dopadly oba závody jako přes kopírák. Dvakrát zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX před Petrem kuličkou na Škodě 130 LR v barvách Barum teamu vybavené patnáctistovkovým motorem. Další místa si zabrala rodina Tichých na Fordu Puma. Rychlejší byl otec Zdeněk, dvakrát třetí, před synem Dominikem. Petr Strnad na Š 130 RS skončil vždy pátý. 

  E 2000 

 V prvním závodě zvítězil s velkým náskokem Miloš Lang na Fordu Escort Mk II před Petrem Krejzou na Hondě Civic. Ten o pouhou jednu desetinu sekundy na třetí místo odsunul Vratislava Cinkla na Škodě Octavia. V druhém závodě už Miloš Lang pro poruchu řazení svůj výkon z dopoledne nemohl zopakovat. Odpoledne zvítězil Petr Krejza s už několikavteřinovým náskokem na Vratislava Cinkla. Příjemným překvapením bylo třetí místo Petra Tvaroha Na Hondě Acura. 

  E +2000 

 Lukáš Suchomel na Lotusu Elise zvítězil v prvním závodě před Petrem Hrobským na Mitsubishi Lancer EVO IXa Tomášem Koškem také na Lanceru EVO IX. Až za nimi skončil Tomáš Kučera, který opatrně zkoušel co všechno Octavia WRC umí. V druhém závodě se už Lukáši Suchomelovi nevedlo podle jeho představ a skončil až třetí. Vítězství vybojoval Petr Hrobský před druhým Tomášem Koškem. 

  H 1300 

 Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR dvakrát vyhrál. Luboš Krameš u kterého se už zdálo, že mu jsou souzena třetí místa, tentokrát svou Škodu Rapid postříbřil a odvezl si do Příbrami dva stříbrné poháry. Za ním dvakrát třetí skončil Jaroslav Vosmek na další Škodě 130 LR. 

  H 1300p

 V prvním závodě zvítězil Michal Šmíd na Škodě 130 RS. Pohár za druhé místo si zasloužil svým výkonem Přemysl Šebek na Škodě 120 S, když poněkud překvapivě porazil Pavla Jirase na Škodě 130 RS. Ten se ovšem ve druhém závodě zlepšil, předvedl bezchybný výkon a vyhrál. Teď už opět druhé místo Přemka Šebka nikoho nepřekvapilo. Třetí skončil Michal Šmíd. 

  H 1600 

 Dvakrát, v prvním závodě dokonce s desetisekundovým náskokem, zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort Mk I před Davidem Paterou na Citroenu Visa GTI. Třetí v prvním závodě skončil Josef Čermák na Fordu Escort Mk I. V druhém závodě za Pavlem Maierem a Davidem Paterou skončil třetí Bohdan Novotný na Renaultu 5 Alpine, kterému se tak vyplatilo, že ujel pouze předepsanou vzdálenost. Na startu se po delší době objevil i Jiří Šarocha, tentokrát s historickou Toyotou Celica. Bohužel se s ní Jirka tak piplal a tak si jí vymazlil, že teď je mu zákonitě líto s ní závodit. 

  H 2000 

 Třída historických dvoulitrů nabídla opět napínavý duel dvou velkých rivalů. Tentokrát byl dvakrát úspěšnější Eda Patera na Peugeotu 205, Ivo Král chtě nechtě, i když asi spíš hodně nechtě, se musel spokojit s druhým místem  a přemýšlením, jak svého VW Golfa ještě zrychlit. Třetí místo na dalším VW Golfu získal Petr Fürst a tak stupně vítězů kompletně obsadili bývalí členové AMK Karlštejn. 

  H +2000 

 Robert Kacálek si pochvaloval technické změna na pohoném ústrojí jeho BMW 635 CSI, které mu umožnily v prvním závodě porazit největšího soupeře Jaroslava rejku na Jaguaru XJS. V druhém závodě už ale technika BMW začala stávkovat a Robert Kacálek Jardovi Rejkovi podlehl. Třetí místo dvakrát vybojoval Petr Žáček stále za volantem Mercedesu 190 2.3. 16V. 

  E2 2000 

 Mimořádně byla na autodromu vypsána třída E2 pro závodní speciály, které jinak nemohou v Edda cupu startovat. Bohužel se přihlásil jenom jediný jezdec Jiří Švec, zato s unikátním strojem, který má prazáklad v prototypu ÚVMV GT, s motorem Alfa Romeo.  

 Jarda Malík

Miloš | 16.05.2012 07:57:05
Hezkej závod i na okruhu! Tady onboard: http://youtu.be/SmTne8aoDVk
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007