České mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cup
V plném tempu běží sezóna Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu – Edda cup, letos s generálním partnerem Pivovarem Svijany. Za dobu trvání se Edda cup vypracoval v prestižní závodní seriál s vysokou sportovní hodnotou, s pevně stanovenými řády a sice početně malým, ale zapáleným organizačním týmem, který dokáže připravit závody na vysoké úrovni i s ohledem na bezpečnost diváků, kteří jednotlivé podniky navštěvují.
O tom, že je Edda cup oblíbený i mezi jezdci svědčí i to, že se letos v seriálu prezentovalo již přes 250 jezdců a na jednotlivých závodech startuje kolem stovky závodníků. Vedle kvantity je ovšem důležitá i kvalita a tu jezdci ze špiček jednotlivých vypisovaných tříd dokazují každou jízdou.
Po zatím odjetých závodech sice v jednotlivých jízdách krystalizují favorité, ale zatím ještě zbývá do konce sezóny dost závodů, takže všechny ještě čekají tuhé boje o body do celkové klasifikace.
Sériové automobily.
Ve třídě N 1400 si zatím nejlépe vedou letošní nováčci Michal Novák a Michal Strnad, kteří se střídají na Fiestě. Mirek Pribula na Civicu zatím vede v N 1600, stíhají ho Antonín Široký na Peugeotu 106 a Pavel Kubíček na Saxu. V sériových dvoulitrech se prohánějí Michal Slováček na CTR s Martinem Čábelou na ITR, těsně za nimi je Ladislav klokočka na Alfě 146. V nejsilnější třídě probíhá tradiční souboj EVO versus STI. S EVO X zatím vede Aleš Komárek před Subaru Martina Lva. O bronz svedou asi největší boj na EVO IX Michael Dvořák a Jiří Hák.
Závodní automobily.
Třída E 1400 má velkého favorita v Miroslavu Černém na Škodě 130L. Za ním bojuje jeho týmový kolega Martin Maderák na Swiftu a přes pozdní začátek se rychle na špičku díky výborným výkonům vyhoupl junior Lukáš Kubíček na škodováckém pick-upu. Šestnáctistovkám vévodí Jaroslav Fikota jr. na Hondě, před Zdeňkem a Dominikem Tichých, kteří se střídají na rodinné Pumě.V E 2000 bojují o špičku Jan Souček na Focusu s Octaviií Vratislava Cinkla, Petra Krejzu po přestupu do vyšší třídy trápí technické problémy Hondy. Mezi nejsilnějšími závodními vozy je nejlepší Lukáš Suchomel na Lotusu, před příjemným překvapením letošní sezóny, Vratislavem Kinterem na Peugeotu 306, který na kopce přestoupil z rallyekrosu. Zatím třetí je Tomáš Kučera, který dlouho čekal na dokončení speciálu Lancer EVO IX a tak zpočátku startoval na „devítce“ odpovídající kategorii N a na závod do Sosnové přivezl Octavii WRC.
Historické automobily
Ve třídě historiků do 1300 je první Josef Srnský na Š 130 LR, ale Jaroslav Vosmek na stejném typu čeká na sebemenší zaváhání úřadujícího mistra. S další škodovkou, Rapidem, je zatím třetí Luboš Krameš. Pohárová třída má dva velké rivaly Michala Šmída a Pavla Jirase na replikách Š 130 RS. Za nimi jsou další škodovky Bohuslava Krejčího a Přemka Šebka. Vedoucí závodník juniorského poháru David Patera na Citroenu Visa vede třídu H 1600 před Pavlem Maierem, který startuje na Fordu Escort Mk.I „dog bone“. Jedničkového eskorta řídí i třetí Josef Čermák. Velký boj se odehrává ve dvoulitrové třídě. Souboje zatím vedoucího Ivo Krále na Golfu s Edou Paterou na Peugeotu 205 GTI patří k ozdobám seriálu. Za nimi je třetí jediný pravidelný zahraniční účastník Lutz Flügge na Kadetu. Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru vede v nejsilnějších historicích před Robertem Kacálkem na BMW 635 a Petrem Žáčkem na „stodevadesátce“ Mercedesu.
Kalendář zbývajících závodů, podrobnější informace, fotogalerie a další zajímavosti o celém seriálu mohou zájemci najít na www.edda.cz/mscrdovrchu