aktualizováno | 17.06.2012 21:53:44 | edda | přečteno: 6210x
Telnice, 16. 6. 2012, komentář

  Další závod Českého mistrovství ZAV se odehrál v severočeské Telnici. Závod na zdejší trati, která do seriálu už tradičně patří, pořádali podle regulí ČM ZAV- Edda cupu  členové Automotosport Osek v čele s Vladimírem Krejčím.

  K závodu nastoupilo 70 závodníků, kteří si užili hezký závod za krásného počasí. Jezdci, kteří zůstali doma, mohou litovat, že si taky nepřijeli zazávodit. Trénink začal krátce po osmé hodině a celkem rychle a plynule, bez zvláštních zdržení, se uskutečnily dvě tréninkové jízdy. Jen jeden jezdec lehce přežehlil svodidla, jinak se všichni vypořádali s nástrahami tratě jak se patří. Po tréninku dostali jezdci i traťoví pořadatelé čas na oběd, po pauze už nic nebránilo zahájení závodu. Jezdci se jeden za druhým vydávali na povel startéra k cílové fotobuňce a opět jako v tréninku obě závodní jízdy plynule ubíhaly a ve tři hodiny měli všichni závodníci připsány oba časy nutné ke stanovení celkového pořadí. Závod se odehrál za krásného letního počasí a za poměrně velkého zájmu diváků. I díky zodpovědné práci pořadatelského týmu nedošlo na trati během celého závodu k žádné nepříjemné události. 

  Bohužel chování některých jezdců a nerespektování standardních propozic vyústilo k přísným trestům, udělení časových penalizací. Telnický starosta je závodům celkem nakloněn, ovšem vyžaduje respektování určitých zásad a takové chování všech závodníků, které neobtěžuje ty obyvatele obce, kteří k fandům motosportu nepatří. Proto byl na rozpravě ještě zvlášť zdůrazněn zákaz opouštění depa, který podle standardních propozic platí na každém závodě. Ovšem jak se ukázalo, hrozba potrestáním žlutou kartou, některým jedincům nezabránila v porušování zákazu a vážně hrozilo předčasné ukončení závodu. Sportovní komisař proto přistoupil k radikálnímu kroku a vydal prováděcí ustanovení, které stanovilo za nedovolené opuštění depa penalizaci 5 sekund, což mělo být dostatečně odstrašující. Bohužel nebylo. Při kontrole před první závodní jízdou bylo zjištěno devět jezdců, kteří si se zákazem hlavu nedělali, tedy jen do té doby, než se jim připočetla penalizace.

   N 1400 Startovali jen dva jezdci, kteří se střídali na Fordu Fiesta. O 6 desetin sekundy byl Michal Novák rychlejší než Michal Strnad.  N 1600 Vyrovnanými výkony v obou jízdách zvítězil Antonín Široký na Peugeotu 106. O vítězství připravila druhého Mirka Pribulu na Hondě Civic penalizace. Třetí Pavel Kubíček na Citroenu Saxo už na první dvojici dost ztrácel.  N 2000 Ve dvoulitrech závodili jen tři jezdci. Zvítězil Michal Slováček na Hondě Civic, před Martinem Čábelou na Integře. Třetí místo zbalo na Jiřího Klána na VW Corrado.  N +2000 Aleši Komárkovi Mitsubishi Lancer EVO X fungovalo a dovezlo jej pro vítězství. S EVO IX za ním skončil druhý Michael Dvořák. Martin Lev na Subaru Impreza se tentokrát musel pokojit s třetím místem.  E 1400 S náskokem zvítězil Miroslav Černý na Škodě 130 L. Po první závodní jízdě dělila Lukáše Kubíčka na Škodě Pick-up a Martina Maderáka na Suzuki Swift pouhá jedna setina. V druhé jízdě se ovšem Lukáš dokázal zlepšit o více než dvě sekundy a vybojoval stříbro, Martin tak skončil třetí.  E 1600 Jaroslav Fikota jr. na Hondě potvrdil své postavení ve třídě vítězstvím. Druhé místo obsadil Petr Straka na Škodě Fabia před Františkem Pencem na Škodě Pick- up.  E 2000 Po delší přestávce se na startu objevil Hynek Charvát na Nissanu Sunny a zvítězil. Za ním skončil Filip Wittner na Fordu Escort. Jindřich Šmied se štěstím o jednu setinu sekundy porazil v souboji o třetí místo Vratislava Cinkla zatíženého penalizací.  E +2000 Lukáš Suchomel na Lotusu vyhrál o dvě sekundy před Tomášem Koškem na Mitsubishi Lancer. Třetí byl také na Lanceru Petr Hrobský. Tomáše Kučeru pronásledovaly problémy s převodovkou, jejichž vinou se protrápil ke čtvrtému místu.  H 1300 Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR zvítězil před Jaroslavem Vosmekem také na Š 130 LR. třetí místo patřilo Lubošovi Kramešovi na Škodě Rapid.  H 1300p V této třídě také výsledky ovlivnily přidělené penalizace. Zvítězil Bohuslav Krejčí na Škodě Rapid před Michalem Šmídem na Škodě 130 RS a Pavlem Jirasem také na Škodě 130 RS.  H 1600 Jen ve třech se závodilo v této třídě. David Patera na Citroenu Visa porazil dva Fordy Escort Mk I, ten na druhém místě patřil Pavlu Maierovi, na třetím Josefu Čermákovi.  H 2000 Ivo Král na VW Golf se jako jediný z historiků dostal pod 1 minutu 40 sekund a vyhrál před edou Paterou na Peugeotu 205 GTI. Jan Šipka s nově udělaným motorem ve Fiatu 124 Abarth skončil třetí.  H +2000 Zrychlením o dvě a čvrt sekundy ve druhé jízdě vybojoval vítězství Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS a odsunul tak svého velkého rivala Roberta Kacálka s BMW 635 na druhé místo. O třetí místo sváděli velký boj Václav Roll na audi Quattro a Stanislav Urbánek na Fordu Capri. O čtyři setiny sekundy byl nakonec rychlejší pilot audiny.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007