aktualizováno | 18.06.2012 14:46:08 | edda | přečteno: 6254x
Telnice, 17. 6. 2012, komentář

 Po večerní a noční bouři se v neděli osazenstvo depa probudilo do slunečného rána. Pořadatelé měli plné ruce košťat, aby uklidili trať od naplavených nečistot. Ještě při první tréninkové jízdě byla trať vlhká, ale bylo jasné, že bude během dne rychle osychat.

  Nedělní závodní program již běžel podle zaběhnutého schématu bez komplikací. Ve všech třídách se bojovalo o setiny sekund a z maximálního nasazení vzešla napínavá podívaná a kvalitní časy, takže i při menší účasti než na předcházejících závodech, si místa na čele klasifikace jednotlivých tříd museli všichni tvrdě vybojovat.

  Bohužel přemíra nasazení se podepsala na několika haváriích, které skončily bez jakéhokoliv zranění jezdců a ohrožení diváků. Dva jezdci po kontaktu se svodidly závody dokončili, to se ovšem nepodařilo závodníku ve Fordu Capri, který svého youngtimera znepojízdnil čelní havárií. Největší smůlu a zároveň největší štěstí měl pilot speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX, když vletěl ve velké rychlosti mezi vzrostlé stromy, několik jich notně poškodil, vyrval ze země obrpařez a jen díky precizně provedené ochranné kleci, ušaté sedačce a důkladně utaženým bezpečnostním pásům vystoupil z vlastně už neexistujícího auta bez sebemenšího škrábnutí.

  Závody v Telnici i přes zmíněné havárie skončily úspěšně, spolupráce organizátorského týmu Edda cupu s členy Automosport Osek klapala. Diváci, kteří si našli do Telnice cestu museli být spokojeni. Na závěrečný ceremoniál přijel z Krkonoš i Tomáš Hank, aby pozval všechny na následující závod na oblíbené trati z Vrchlabí na Benecko, takže na shledanou poslední červnový víkend ve Vrchlabí!

 Hodnocení tříd

  N 1400

 Pouze dva jezdci střídající se na jedné Fiestě závodili v nejslabší třídě. Rychlejší byl Michal Novák, druhý skončil Michal Strnad.

  N 1600

 Mirek Pribula na Hondě Civic nedal soupeřům šanci a s více než pětisekundovým náskokem zvítězil. Druhý skončil jeden z těch, který seznámil svého Peugeota 106 s místními svodidly, Antonín Široký. Třetí místo patřilo Jaroslavu Fikotovi na Hondě Civic, když Citroenu Saxo Pavla Kubíčka a Luboše Krátkého se moc do telnického kopce nechtělo.

   N 2000

 I přes to, že se na start postavili jen tři jezdci, boj o vítězství v této třídě patřil k vrcholům dne. Martin Čábela i Michal Slováček jedou oba hranu a o tom, kdo z nich vyhraje rozhodují zlomky sekundy. Martin Čábela na Hondě ITR nakonec koncentrovaným výkonem o čtyři desetiny sekundy porazil Michala Slováčka na Hondě CTR. Už s odstupem za nimi skončil Jiří Klán i proto, že jeho VW Corrado se nemůže oběma Hondám rovnat.

  N +2000

 Aleš Komárek na desáté evoluci Lanceru za podpory celé rodiny zvítězil bez problémů. Druhé místo vybojoval na Subaru Impreza Martin Lev, když porazil všechny devítkové Lancery. (pro Martinova tatínka, bývalého předního autokrosaře dodávám, že Martin v absolutním pořadí tu Škodu 130 L porazil, sice o necelé dvě desetiny, ale porazil, takže se už na něj nezlobte. Ona ta škodovka není jen tak obyčejná škodovka, jaké jezdily do servisu Na zelené :-) ). O třetí místo hezky soupeřili Zdeněk Hořánek, který na tom byl po první jízdě o chloupek lépe, a Michael Dvořák,ten se ale ve druhé jízdě zlepšil a zaslouženě si tak zajistil pohár za třetí místo.

    E 1400

 Oba aktéři souboje o vítězství v této třídě zaslouží nejvyšší uznání. Miroslav Černý na Škodě 130 L a Lukáš Kubíček na Škodě Pick-up zajeli čtvrtý a pátý absolutně nejrychlejší čas a nakonec Mirek Černý vybojoval vítězství nad Lukášem Kubíčkem o půl sekundy! Třetí skončil Martin Maderák na Suzuki Swift. Nejen na stupních vítězů se odehrávají zajímavé souboje. I zájemci o čtvrté místo si to užívali. Nakonec soutěžák Ladislav Kopelent na kitové Felicii o pouhých osm setin porazil Jana Reisse na Škodě 130 RS.

  E 1600

 Jako v sobotu zvítězil Jaroslav Fikota na hondě CRX, i když se mu v neděli obměnili soupeři. Tichým se v sobotu v prvním tréninku porouchala Puma, odvezli ji do dílny do Prahy, ještě večer se vrátili s opraveným strojem a ráno nastoupili na start, stejně jako Aleš Polanecký, který kvůli pracovním povinostem stihl až neděli. Ford Puma po opravě fungoval a přivezl Zdeňka Tichého na druhé místo a Dominika Tichého na třetí.

  E 2000

 Dlouhá závodní pauza nebyla znát na Hynku Charvátovi, který zvítězil na Nissanu Sunny před Filipem Wittnerem na Fordu Escort. Třetí místo obsadil Vratislav Cinkl na Škodě Octavia.

  E +2000

 Havárie Tomáše Kučery ochudila třídu o náboj napětí. Bez problémů zvítězil Lukáš Suchomel na Lotusu Elise jasně nejrychlejším absolutním časem. Rychle se na kopcové tratě adaptující Vratislav Kinter na Peugeotu 306 Maxi vybojoval druhé místo. Třetí místo obsadil Marek Zikán na überautě Audi S8.

  H 1300

 Stoprocentně bezchybným výkonem na špičkově připravené Škodě 130 LR zvítězil Josef Srnský jr. S asi větší ztrátou než by si sám představoval skončil druhý Jaroslav Vosmek také na Škodě 130 LR. Třetí místo bylo velkým úspěchem pro Tomáše Nerudu, který závodil na Škodě 110, tedy na autě o generaci starším než všichni jeho soupeři, navíc s objemovým handicapem.

  H 1300p

 Zvítězil Michal Šmíd na replice Škody 130 RS před Bohuslavem Krejčím na Škodě Rapid, který se sice dokázal v druhé jízdě hodně zlepšit, ale na vyrovnané a hlavně rychlé časy Michala Šmída to nestačilo. Třetí skončil Přemysl Šebek na Škodě 120 S.

  H 1600

 David Patera na Citroenu Visa si hned v první závodní jízdě vybojoval na Pavla Maiera na Fordu Escort Mk I bezpečný náskok, který mu zajistil vítězství. Na třetím místě skončil Josef Čermák také na Fordu Escort Mk I.

  H 2000

 Ivo Král na VW Golf zvítězil časem, který by mu zajistil jasné vítězství i ve třídě současných závodních dvoulitrů. Druhé místo obsadil Eduard Patera na Peugeotu 205 GTI. Možnosti nově postaveného motoru zatím objevuje na třetím místě se umístivší Jan Šipka na Fiatu 124 Abarth.

  H +2000

 I v této třídě jiskří souboj o vítězství. Dva nádherné automobily a jejich rychlí piloti korunují vždy závěr závodu. Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru a Robert Kacálek na BMW 635 CSI si každý připsali vítězství v jedné jízdě, vítězství ovšem připadlo o pět desetin sekundy Jaroslavu Rejkovi, Robert Kacálek skončil druhý. Souboj Audi versus Mercedes vyhrál pro čtyři kruhy Václav Roll na Audi Quattro, Petr Žáček s trojcípou hvězdou skončil čtvrtý.  

 Jarda Malík
Ivoš | 19.06.2012 14:21:08
-no jo,no nechci si zvykat být první poražený...S alkoholem mám dobrý trening,bydlík mi chybí-snad až do Bečova,Ivoš
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007