aktualizováno | 01.07.2012 00:10:02 | edda | přečteno: 6365x
Vrchlabí, 30. 6. 2012, komentář

 Na závody do Vrchlabí přijela sedmdesátka závodníků, z čehož byli hlavně smutní pořadatelé Petr Janoušek a Tomáš Hank, kteří přípravě a zodpovědnému zajištění závodu věnovali nemálo energie a v neposlední řadě samozřejmě financí a očekávali větší účast. Dnešní závod prokázal, že Ti, co nepřijeli, udělali chybu.  Přes letní přeháňku na začátku tréninku panovalo po celý den tropické počasí. Vedro zmáhalo jezdce hla vně při čekání na start. Díky práci všech pořadatelů, kteří si ve vedru také užili své, se ovšem všechna zdržení nutná k zajištění bezpečné tratě dařilo zkracovat na minimum. Těch několik kolizí a havárií, kterých byli diváci svědky, skončilo vesměs bez zranění, jen s materiálními škodami.

  Hodnocení tříd

  N 1400

 Po delší době opět přijeli závodit otec a syn Sukové a cesta do Krkonoš se jim vyplatila. Rodiné Suzuki Swift dovedl k vítězství Vlastimil Suk jr., když o ř sekund porazil Petra Žežulku na Peugeotu 106. Třetí místo vybojoval další navrátilec Petr Tolárek na Suzuki Swift těsně o 4 desetiny před Vlastimilem Sukem otcem. Jedna ze dvou žen na startu, Zdeňka Novotná prožívající zde svou závodní premiéru se lepšila jízdu po jízdě.   

  N 1600

 Z jezdců, kteří se sešli na startu této třídy byl nejrychlejší a jasně zvítězil Antonín Široký na Peugeotu 106. Z dvojice střídající se na černém Citroenu Saxo, mimochodem asi jedno z nejvytíženějších kopcových aut široko daleko, byl úspěšnější Pavel Kubíček na druhém místě před týmovým kolegou Lubomírem Krátkým.

  N 2000

 Tomáš Hank na Hondě Acura sám sebe krásně odměnil za starosti spojené se spolupořádáním závodu, zvítězil a obohatil tak svou sbírku trofejí dalším pohárem za první místo. Za ním na druhém místě skončil Martin Čábela na Hondě Integra o necelé 2 sekundy. S již velkou ztrátou dojel na třetím místě Roman Hovorka na Renaultu Clio

.  N +2000

 O vzrušení v této třídě se postaral již v první(!) tréninkové jízdě Miloš Feigl když jeho Lanceru dal Red Bull křídla, bohužel let zastavily zakrátko stromy. Ovšem po tom, co Lancer ze zajetí dřevin vyprostil s pomocí velkého offroadu hasičský trambus, Miloš zjistil, že jej plechové defekty nikterak neomezují a absolvoval celý závodní program. Na opačné straně klasifikace této třídy probíhal tuhý boj. Nejrychlejší trojice skončila ve 2 sekundách. Jiřímu Hákovi na Mitsubishi Lancer EVO IX jeho výkon stačil na třetí místo. Po tom, co první jízda skončila s dvou setinovým rozdílem lépe pro Aleše Komárka na Mitsubishi EVO X, než pro Martina Lva na Subaru Impreza STi. Zatímco se ve druhé jízdě Martin Lev dokázal zlepšit jen o pár desetin, Aleš Komárek se zlepšil o více než sekundu a to mu zajistilo vítězství.

  E 1400

 Špička této třídy patří k ozdobám celého seriálu. Miroslav Černý na obyčejně vypadající Škodě 130 L předvádí neobyčejný sport a opět zvítězil. Radim Mach na Suzuki Swift se neustále zlepšuje a vybojoval druhé místo. O třetí místo se přetahovali Lukáš Kubíček na Škodě pick-up a Ladislav Kopelent na kitové Felici, nakonec bylo úspěšnější mládí a třetí místo patřilo Lukáši Kubíčkovi, když Felicie Ládi Kopelenta je navíc stále spíš soutěžní auto, než kopcový speciál, jakým disponují jeho soupeři.

  E 1600

 V prvním tréninku vypověděla poslušnost spojka na Fordu Puma otce a syna Tichých. Ti však zapracovali a stihli Pumu do startu závodu opravit a třída tak nemusela přijít o 50 % svého obsazení. V závodě už Ford fungoval podle představ obou pilotů a na rodinu Tichých v tomto závodě soupeři neměli. Zvítězil Zdeněk Tichý před synem Dominikem. Luboš Čadek na Škodě pick-up zkusil ještě ve druhé jízdě zaútočit na druhé místo, zrychlil, ztrátu z první jízdy se mu však smazat nepovedlo a skončil třetí.

  E 2000

 V dvoulitrech zvítězil Vratislav Cinkl na Škodě Octavia, který se zrychlením o 3 sekundy proti první jízdě ve finále vyšvihl na první místo. Za ním o necelou polovinu sekundy skončil Hynek Charvát na Nissanu Sunny. S už uctivým odstupem bojovali o třetí místo jezdci Gekon Racing týmu na Hondě Acura. Šťastnějším se stal Petr Tvaroh, který skončil třetí před kolegou Jaroslavem Vaňátkem. Plány na přední umístění Jindřichu Šmiedovi zhatila smolná druhá jízda.

  E +2000

 Vladimíra Lišku na BMW M3 opustila poloosa bavorského motorového vozidla a vyřadila jej tak z boje o dobré umístění. Image značky BMW vylepšil Viktor Doležal na „jedničkovém“ Bavoráku, který skončil třetí. Tomáš Košek startuje jen občas, ale vždy se na Mitsubishi EVO VI pere o vítězství. To mu neuniklo ani ve Vrchlabí. Druhý skončil Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, který sice ve druhé jízdě předvedl vynikající výkon, zajel fantastický čas, ztrátu z prvního kola, zaviněnou i penalizací za trefený retardér, nesmazal.

  H 1300

 Na startu samozřejmě nemohla chybět domácí legenda, Josef Srnský na Škodě 110 R coupe. Při svém letošním prvním startu získal třetí místo, i přes to, že jako jediný v této třídě nemá plnoobjemovou třináctistovku. Druhý skončil už tradičně Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Nepřekonaným a zdá se nepřekonatelným i po tomto závodě zůstal vítěz Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR.

  H 1300p

 Pavel Jiras na Škodě 130 RS se v první závodní jízdě cestou do cíle zdržel dolováním svého speciálu ze škarpy a připravil se o možnost bojovat o příčky nejvyšší. Tu úplně nejvyšší obsadil Michal Šmíd na Škodě 130 RS. Za ním skončil druhý Přemysl Šebek na Škodě 120 S. Z třetího místa se nakonec radoval Jiří Luks na Škodě 130 RC.

  H 1600

 Jasně zvítězil David Patera na Citroenu Visa Gti, jeho největší soupeř, Pavel Maier, namlsán těsným výsledkem první závodní jízdy, přehnal ve druhé svou snahu a skončil mimo trať, po vyproštění sice ještě do cíle svého Forda Escort Mk. I          dostal, ale s obrovskou ztrátou a bez šancí na stupně vítězů. Na druhém místě skončil Miroslav Šenk na Peugeotu 205 Gti. Na třetí místo dovezl Petra Ungráda Moskvič 2140.

  H 2000

 Tentokrát smutným hrdinou souboje o vítězství v této třídě, který strhává pozornost všech se stal Ivo Král. Když krátce po startu první závodní jízdy zjistil nevyzpytatelné chování svého VW Golf, slevil z obvyklého nasazení a přijel do cíle s devítisekundovou ztrátou na vedoucího Edu Pateru s Peugeotem 205 GTI. Rozladění Ivo Krále dostoupilo vrcholu, když zjistil jak banální příčina způsobila jeho trable. Nezkontrolovaný a nestejný tlak v zadních pneumatikách byl tím, co mu způsobilo ztrátu závodu. Ve druhé jízdě už uvolněný Eda Patera potvrdil své vítězství rekordním časem. Třetí místo vybojoval Lubomír Zdeněk na VW Golf.

  H +2000

 Na třetím místě skončila Andrea Zemanová na Lancii Delta, když druhý Robert Kacálek na BMW 635 dokázal ztrátu z první jízdy stáhnout. O tom, že se Robert Kacálek nevzdá nezapochyboval ani na chvíli Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, nespolehl se na náskok z první jízdy ještě zrychlil a zaslouženě vybojoval vítězství.

 

  Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007