aktualizováno | 02.07.2012 13:27:34 | edda | přečteno: 5988x
Vrchlabí, 1.7. 2012, komentář

 Nedělní závod krkonošského víkendu začal prudkou přeháňkou v prvním tréninku. Naštěstí to byla jediná voda z nebes, která za celý den na trať spadla, odpoledne se už závodilo na suché trati.

 Závod opět vyvolal poměrně velký zájem diváků, kteří tak mohli sledovat napínavé závody, vidět zajímavé závodní automobily a leknout se i při několika haváriích. Ta nejtěžší se stala úplně poslední startující a i když vypadala hrozivě, pilotka skončila nezraněna, jen se šokem. Diváci respektující zakázané prostory a usměrňováni traťovými pořadateli nebyli v žádném případě ohroženi.

 Závod se pořadatelskému duu Tomáši Hankovi a Petru Janouškovi povedl, škoda že nepřijelo víc závodníků, aby ukázali, že si váží práce těch, kteří se snaží pro ostatní něco udělat. Ti, co přijeli, si užili hezký závodní víkend a svým disciplinovaným chováním přispěli k jeho zdárnému průběhu a závodním nasazením k dosažení vysoké sportovní úrovně.

  Bylo by škoda, kdyby se kvůli malému zájmu přestalo ve Vrchlabí závodit i proto, že pořadatele podpořila i radnice města Vrchlabí a místní firmy Optrex a Havex a Pivovarská Bašta.

  Hodnocení tříd

  N 1400

 Jasně zvítězil Vlastimil Suk jr. na Suzuki Swift před svým otcem Vlastimilem Sukem. Třetí skončil Petr Tolárek také na Suzuki Swift, který byl ovšem limitován použitým obutím. Co všechno obnáší závodění poznala při svém prvním startu Zdeňka Novotná, stále se zlepšovala v poslední jízdě ovšem chybovala v retardéru, zdemolovala Swifta, sama však byla jen otřesená a v šoku. Znovu se ukázalo, jak důležitý a naprosto nezbytný je bezpečnostní rám a další povinná bezpečnostní výbava.

  N 1600

 Pouze francouzské vozy závodily v této třídě. Jako v sobotu zvítězil Antonín Široký na Peugeotu 106. Z týmu 2K byl tentokrát šťastnější Lubomír Krátký na Citroenu Saxo. Další Saxo patřilo třetímu na stupních vítězů domácímu Vojtěchu Haklovi.

  N 2000

 Jen to jiskřilo v souboji o vítězství v této třídě. Rozhodovaly desetinky. Tomáš Hank na Hondě Acura přes únavu a starosti spojené s pořádáním závodu dokázal o 37 setin sekundy nakonec porazit Martina Čábelu na Hondě Integra. Vyrovnaný duel těchto pilotů ozdobil celý závod. Třetí místo, už s odstupem, smířeně vybojoval Roman Hovorka na Renaultu Clio.

 N +2000

 Aleš Komárek poslal Mitsubishi Lancer EVO X mimo trať v místě, kde už v minulosti skončil Jiří Šarocha s BMW. S přesilou Lancerů statečně bojoval Martin Lev na Subaru Impreza. Ten nezaváhal a absolutně nejrychlejším celkovým časem zvítězil. Jednoduché to ale neměl, neboť soupeři mu nic nechtěli dát zadarmo. Zdeněk Hořánek na Mitsubishi na druhém místě s ním jezdil časy v jedné sekundě. Ještě po první jízdě neztrácel na první místo ani sekudu nakonec třetí Jiří Hák na Mitsubishi Lancer EVO IX.

  E 1400

 Jasně zvítězil Miroslav Černý na Škodě 130 L. Po první jízdě druhý Martin Maderák chyboval v retardéru a následná penalizace jej vyřadila z boje o přední příčky. Ladislav Kopelent si nechával to nejlepší na konec a skvělou druhou jízdou vybojoval se svou kitovou Felicií stříbro. Junior Lukáš Kubíček na Škodě pick-up skončil třetí.

  E 1600

  Ve dva dvojboje se rozdělilo dění v této třídě.  O první místo bojovalo rodinné duo otce a syna Tichých na Fordu Puma. Syn ještě otce nedorostl, tak zvítězil Zdeněk Tichý před Dominikem Tichým. O bronz soupeřili Luboš Čadek na Škodě pick- up a Petr Strnad na Škodě 130 RS. Náskok po první jízdě trochu ukolébal Luboše Čadka, v druhé jízdě se „kochal“, Petr Strnad naopak oproti první jízdě o 3 sekundy zrychlil, Naštěstí pro Luboše byl jeho čas z první jízdy tak dobrý, že mu k uhájení bronzové pozice stačil.

  E 2000

 Nejvíc obsazená třída také nabídla napínavý souboj o vítězství. Po první jízdě byly mezi Hynkem Charvátem na Nissanu Sunny a Vratislavem Cinklem na Škodě Octavia jen desetinky z čehož vygradovala napínavá druhá jízda. Po bezchybném výkonu se časomíra zastavila dřív Hynkovi Charvátovi a ten tedy zvítězil. Ovšem ani vratislav Cinkl se nemusí za předvedený výkon stydět. Jindřich Šmied na Renaultu Clio měl třetí místo celkem jisté, přesto závodil až do konce, sice se při tom nevyvaroval příliš blízkého setkání ze sudem z retardéru, ale ani to jej o třetí místo nepřipravilo.

  E +2000

 Po sobotě část závodníků této třídy odjela domů, v neděli se tak na start postavili čtyři jezdci a když v první závodní jízdě odstavil pro poruchu hned za prvním retardérem Viktor Doležal své BMW, zůstali v boji o vítězství jen tři mušketýři. Vladimír Liška dovezl ještě v sobotu od Otakara Krámského z nedaleké Jilemnice potřebný díl a „emtrojku“ opravil a v neděli, i když závodí pro zábavu, projevil profesionální přístup. Se svým mechanikem pečlivě pečoval o vůz, nenechával se ničím rozptylovat a soustředil se jen na závodění. Precizní výkon v obou jízdách mu tak přinesl zasloužené vítězství. Druhý skončil Tomáš Kučera, který prokázal, že telnické extempore na něm nezanechalo žádné stopy, na rozdíl od jeho vozu. Tomáš tak musí zatím startovat na Mitsubishi Lancer EVO IX připraveným pro skupinu N, jen obutým do závodních pneumatik. Třetí skončil Vratislav Kinter na Peugeotu 306 Maxi, který měl trochu problémy se svým širokým strojem v retardérech.

  H 1300

 Domácí závod před mnoha fanoušky jasně vyhrál favorit Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Za ním skončil na druhém místě Jaroslav Vosmek také na Škodě 130 LR. Stále se lepšící Tomáš Neruda na Škodě 110 L ovšem s motorem o objemu těsně pod hranicí třídy. Škodováckou jedenácetpadesátku má ve svém kupátku závodnická legenda Josef Srnský, který samozřejmě doma nemohl chybět a všechny potěšil krásnou jízdou.

  H 1300p

 Opět zvítězil Michal Šmíd na Škodě 130 RS. Pouze na neděli přijel Bohuslav Krejčí na Škodě Rapid a získal druhé místo. Třetí místo obsadil Pavel Jiras na Škodě 130 RS.

  H 1600

 David Patera na Citroenu Visa GTI zvítězil a vyhrál i pohár pro nejlepšího juniora. Druhý Pavel Maier na Fordu Escort MK I netrpěl žádným zbytečným sentimentem po sobotní kolizi, obě jízdy zajel na hranicích možností svého vozu přesto na Davida Pateru nestčil. Třetí skončil u diváků velmi populární Petr Ungrád na Moskviči 2140.

  H 2000

 Bezproblémový závod prožil Eduard Patera, jeho Peugeot 205 GTI fungoval tak, jak má, Eda byl tentokrát oproštěn od pořadatelských poviností, takže si mohl závod užívat a jasně vyhrál. To jeho soupeř Ivo Král na tom byl hůř. O nějaké psychické pohodě nemohlo být ani řeč po tom, co se v sobotu večer těžce zranila jeho Irena a skončila v nemocnici. Ve druhé jízdě přestala ke všemu Ivošovi fungovat převodovka, i tak ale dokázal svůj VW Golf dostat do cíle a ještě o 4 desetiny uhájil bronzovou příčku před Janem Šipkou na Fiatu 124 Abarth. Nabídnutou příležitost využil a pro stříbro si dojel Lubomír Zdeněk na dalším VW Golf.

  H +2000

 Po první jízdě prvního Jaroslava Rejku zklamala technika a před cílem druhé jízde musel Jaguara XJS odstavit. Zvítězil Robert Kacálek na BMW 635 CSi. Za ním skončil Petr Žáček na Mercedesu 190 2.3 16V. Šanci na druhé místo nevyužila Andrea Zemanová na Lancii Delta, ve druhé jízdě zajela pomalejší čas a musela se spokojit s třetím místem.

  

Jarda Malík

Petr U | 03.07.2012 21:25:18
Já sem taky zajel na hranicích možností svého vozu ... :-)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007