Vladimír Vitver pokořil náročné Trento-Bondone
Tropické teploty provázely italský závod Trento Bondone, kde nechyběl ani SVC Náchod Motorsport. Náchodský tým přijel pokořit 17,5 km dlouhý kopec vinoucí se nad historickým městem Trento, na jehož vrcholu Monte Bondone nalezneme cílovou čáru šestého závodu Mistrovství Evropy v závodech do vrchu 2012. Italské fanoušky velice potěšil Vladimír Vitver svojí opětovnou účastí na jejich závodě. Marně ovšem čekali na Lotus WR, se který již dvakrát v Trentu startoval. Mechanici totiž namísto Lotusu, vyložili Audi TT-R DTM, se kterým v letošním roce startuje v kompletním šampionátu Mistrovství Evropy. SVC Náchod Motorsport poprvé přivezl Audi na nejdelší a zároveň na jeden z nejnáročnějších závodů Evropy a hodlal se poprat se specifickými podmínkami tohoto podniku. Vladimír pronesl před závodním víkendem tato slova: „Záludnosti Trenta už celkem dobře znám. Jednou jsem zde zvítězil ve skupině a jednou jsem si odvezl značně pošramocené auto. Moje skóre je tedy 1:1. Letos chci hlavně vyzkoušet, jak bude Audi fungovat na takto technicky náročné trati a závod za každou cenu dokončit. Hlavní obavy mám z průjezdu ostrých zatáček, které jsou zde velmi úzké. Přeci jen moje auto vychází z okruhového speciálu a poloměr zatáčení je stále přizpůsoben více na okruhy.“
Dva sobotní tréninky potvrdily Vladimírovy obavy z průjezdu ostrých zatáček, které nebylo možno zdolat obyčejným natočením volantu: „Musel jsem při průjezdu ostrých zákrut využívat nestandartní rallyový styl, kdy jsem zatáčku projížděl s přemírou plynu a ve smyku se musel vejít na trať. Docela jsem se v počátku trápil, protože jsem musel uzpůsobit tomuto stylu i nastavení elektroniky, ale díky množství těchto míst na trati jsem řádně tento způsob natrénoval.“ Během tréninků navíc měli mechanici spoustu práce s nastavením vozu spolu s doladěním chlazení motoru, který byl na hranici přehřátí. Jejich dobře odvedená práce na přípravě Audi se odrazila v úspěšně dokončeném nedělním závodě.
V Trentu se tradičně dělil program sezóny. Šestý podnik vždy uzavírá první část bojů o titul mistra Evropy, kdy se po šesti odjetých závodech škrtá jeden nejhorší výsledek. V případě Vladimíra se tak jednalo o první závod v Col Saint Pierre, kde nestartoval kvůli nekončeným pracem na Audi. V Trentu tak potřeboval nutně bodovat, aby si vylepšil pozici v průběžném hodnocení šampionátu. Tento úkol se mu podařilo vyplnit. Závod se na této trati jede tradičně pouze na jednu jízdu a ta měla pro Vladimíra šťastný konec v podobě úspěšného protnutí pomyslné cílové pásky: „Jsem velice rád, že jsme dokončili závod při prvním startu s Audi na tomto přetěžkém kopci. Celý tým spolu s mým vozem zvládl náročné teplotní podmínky a získali jsem mnoho nových poznatků pro starty v příštích ročnících tohoto závodu. Trešničkou na dortu je, že jsem získal ve své skupině prvenství a tedy cenné body do šampionátu.“
Vladimír Vitver je po první polovině sezóny na 5. pozici průběžného pořadí šampionátu a zároveň zaujal vedoucí postavení ve skupině E2-SH. Do druhé poloviny letošního ME bude vstupovat již jako zkušenější pilot v kokpitu Audi. Na 6 odjetých závodech již nasbíral potřebné zkušenosti s chováním vozu na vrchařské trati a mechanikům se podařilo vůz lépe uzpůsobit na Vladimírovy potřeby.
Průběžné pořadí v polovině - FIA European Hill-Climb Championship - Cat 2: 1-Simone Faggioli (ITA), 2- Petr Vitek (CZE), 3- Fausto Bormolini (ITA), 4 - Milos Benes (CZE), 5 - Vladimir Vitver (CZE)
SVC Náchod Motorsport nyní čeká přesun na východní Slovensko. Do druhé půlky sezóny bude třeba vstoupit „pravou“ nohou. O to snažší bude vykročení SVC Náchod Motorsport, když se jede na trati kde již startoval v minulých letech – v Dobšiné. Dobšiná přivítá poprvé ve své historii účastníky evropského šampionátu při závodě Dobšinský kopec. S tímto podnikem má tým bohaté zkušenosti a tamnější rychlá trať je zvlášť příznivá pro vozy z dílen SVC. V Dobšiné opět uvidíme kompletní sestavu ve složení Vladimír Vitver, Martin Novotný a v Lotusu WR 12 bude možno zahlédnout úsměv Edity Práškové.