aktualizováno | 15.10.2012 17:38:23 | edda | přečteno: 11080x
Výlet do historie - Vyskeř 23.4.1978

 Letos v květnu byl na těchto stránkách zveřejněn článek o Vyskeři 1978, kde dominantní měly být fotografie pořízené tehdy v ranním oroseném depu. Protože počítače moc nezvládám, stalo se kouzlo nechtěného. Eddovi došel pouze text + havárie F. Dostála a protože o zbytku neměl tušení, torzo zveřejnil. Já si zase marně lámal hlavu nad tím, proč se zveřejněním zbytku otálí.
Nakonec jsme se dohodli, já fotky předal na Živohošti „z ruky do ruky“ bezpečněji flashkou a tímto se tedy omlouvám a chybu napravuji.

Jiří Hanilec.

Takže ještě jednou se vraťme do neděle 23. 4. 1978

 

 

1 - Tréninkové kupátko Cyrila Pacaly, který startoval se soutěžní Š 130RS.

 2 - Kupátko ostravského Adolfa Fešárka.

 3 - Š 130RS Marcela Pipka


4 - Alfa Romeo Mariana Rajnoh

5 - Žluté kupátko Ing. Víta Kotase

 

6 - Škoda 100 Bohumila Šídy


7 - Kabelovo erko, za ním Zezulkovo auto. Mezi nimi, pokud se nepletu, Zezulka s Kotasem.


8 - Slovenský Josef Viskup, který se později proslavil s Turbo Garde. V černém erku byla převodovka otočena
„vzhůru nohama“, aby bylo dosaženo příznivějšího výstupu nohavic ze skříně - snížení auta. Údajně však nešla zařadit zpátečka.


9 - Červenobílý Vaz 2101 Veinholda, vedle R12 Gordiny Hájka. Sezónu předtím s Gordinou startoval Jirka Hák.


10- Zprava: Veinhold, Zezulka, Kabela, Kotas, Viskup.


11- Hájkova R12 Gordiny.


12- Vlevo Krejbichova A5, v popředí pan Krejbich sen. Vpravo Škoda 130RS Milana Dordy a vzadu černé ereso Mirka Heřmana.


13- Milan Dorda. Pokud si vzpomínám, o levý zadní blatník se suverénně opíral jakýsi člověk, kterého jsem měl za mechanika. Pan Dorda ho umravnil, ať maže pryč. Odpoledne jsem se vrátil a eresu onen blatník chyběl a snad i s kolem.


14- Autor článku obdivuje Bicanovu alpínu. Vpravo část erka Jiřího Bergera.


15- Zbrusu nová Škoda Š130 RS Mirka Heřmana.


16- Musel jsem se opravdu hodně sklonit, abych se do alpíny podíval. Vpravo zelená Škoda 120S Martina Kolejky, za ním Dorda, vlevo Mirek Blahna.


17- Zelenožlutá Š100 slovenského Válka.


18- st.č.116 Oldřich Blaha. Vzadu shluk litrových aut: vlevo F127 Roberta Peciny, vedle něj oranžová Š100 Leo Válka a Wartburg ....


19- Bílo-červeno-modrá stovka slovenského Durici, za ním černý Martin Karasz. Vpravo jablonecký Ing. Radek Fencl, který později jezdil Paříž-Dakar. Skončil tragicky při automobilové nehodě na příjezdové křižovatce k Sosnové. I Fenclova stovka měla tragický konec, později v ní zahynul mechanik.


20- St. č. 182 - Ing. Svoboda z ARC Brno. Vlevo 206 jičínského Doležala.


21- Žlutočervený Fiat 127 Roberta Peciny.


22- Liberecký Ing. Bednář.


23- Vpravo černá Š100 Končeka, vlevo Ponerovo kupátko.


24- Oldřich Babák.


25- Náš starý známý Tomáš Hank s trochu potlučeným soutěžákem. Asi by nám mohl vyprávět, jak se s eresem najíždělo po fošnách na vysokou Ávii.


26- I tohoto pilota známe, je to Ivo Král s šedomodrou Š100. Pro havárii nedojel. V pozadí trabant na litých kolech, tenkrát docela kuriozita.


27- Č. 124 - Vlastimil Tomášek, dále č. 121 Arpád Horváth a Marcel Pipek. Tomáškovi den předtím skončilo třídenní soustředění státních reprezentantů v Hoškovicích, tak přijel náležitě rozcvičen. Skončil celkově na krásném 2. místě absolutně, ale pravdou je, že zanedlouho byla eresa zvážena a výsledných 688 kg bylo pod limitem třídy 720 kg.


28 - Škoda 110R pana Bergera.V polovině této sezony s ním velice neštastně havaroval.

 

 

 

Mirek P | 17.10.2012 09:58:49
Tak to je dobře, že se Vám nakonec podařilo dohodnout, a fotky zveřejnit - jsou super! Ivoši, nevím jak a kde si bral složenky, ale na těch, co chodily mě nebyla ani zmínka o nějakých CZK, já vždy platil v Kčs... :-) :-) :-)
Ivoš | 15.10.2012 22:40:40
JO,jo-první ostrý start s 1150,po tren.5.ve třídě...Jinak se nepleteš-na té foto je Zezulka a Kotas. Jinak jsem ani nevěděl,že se ten Fencl taky zabil,ale na závodu v Humpolci(byla to oblast),kde se zabil ten hoch s tou jeho 1150,jsem byl...Ti hoši ráno na přejímce zjistili,že nemají dokld o povinném ručení-tehdy byl vyžadován. Podařilo se jim tam přemluvit pošmistrovou,ta otevřela poštu a mohli zaplatit(tehdy to bylo 144,-CZK...). Potom šel ven ve velké rychlosti do stromů kolem silnice. Tehdy se říkalo,že rám byl z novodurových trubek,ale nevím-neviděl jsem to.Jsem moc měká povaha a ani jsem to auto po ráně nechtěl okukovat...Ivoš Král
Elzet | 15.10.2012 19:32:54
Dost dobry
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007