Václav Fejfar slaví třetí evropský titul!
Pět sezón v divizi Touring Autocross zúročil Václav Fejfar se svým týmem ve skvělou bilanci pěti celkových medailových umístění. Po dvou bronzech z let 2008 a 2009 přišla dvě stříbra v letech 2010 a 2011. V letošním roce dosáhl lužanský jezdec na vytoužené zlato a navázal tím na předchozí dvě celková vítězství v divizi do 1600 ccm z let 2000 a 2001.
Z tohoto úspěchu máme samozřejmě obrovskou radost a gratulujeme Vaškovi k zisku třetího titulu Mistra Evropy. Cesta k jeho získání byla i letos velmi trnitá a v jednotlivých závodech došlo i na tvrdé souboje kolo na kolo. Až do posledního závodu v Italské Maggioře měl šanci na celkové prvenství i maďar Kárai, který Fejfarovi na trati nedaroval ani centimetr. Pečlivá celoroční příprava techniky se však týmu Fejfar Racing zúročila a po odstoupení maďarského soupeře již byla cesta k titulu volná.
Vašku, proč jsi na svoji Fabii zvolil tlumiče značky Protlum?
Volba tlumičů Protlum pro mě nebyla náhodná. S majitelem firmy Jindrou Křístkem spolupracuji již od 90. let, kdy jsem ještě jezdil buggy 1600 ccm. V té době ještě pracoval ve firmě HP Sporting, která nám vyráběla na buggy tlumiče. Jindra se mi plně věnoval a na mé připomínky pružně reagoval a díky vzájemné pozornosti a spolupráci jsme tlumiče dostali na vysokou úroveň. I proto se mi s nimi podařilo vyjet evropský titul v roce 2000 a 2001. Když se Jindra rozhodl založit vlastní firmu, následoval jsem jeho kroky a nadále jsme společně pokračovali ve vývoji a testování tlumičů na závodních speciálech Super buggy, kde se nám na tlumičích zn. Protlum podařilo vyhrát několik závodů mistrovství Evropy a v roce 2008 jsme vyjeli s vozem Škoda Fabia bronz. Pro tento nový speciál jsme opět na základě velice pozitivních zkušeností zvolili tlumiče zn. Protlum, na kterých probíhá neustálý vývoj, stále zdokonalujeme nastavení a to se projevuje i na našich výsledcích, neboť v letech 2008 a 2009 jsme skončili celkově třetí, v letech 2010 a 2011 druzí a v letošní sezóně 2012 se nám podařilo získat vysněný evropský titul. Firmy Protlum si velice vážím, a to zejména díky jejich flexibilitě. Když vznikne problém, řeší se okamžitě.
Jaký má podle tebe nastavení podvozku vliv na úspěch v závodě? Jak jsi byl v průběhu sezóny spokojen s funkcí tlumičů?
Je nutné si uvědomit, že i když budete mít 650 koní pod kapotou, bez dobrého podvozku Vám to bude k ničemu. Proto je potřeba mít kvalitní tlumiče, díky kterým se povede takovou sílu převést na vozovku a zúročit ji. Samozřejmě se během sezóny ukázaly i drobné nedostatky, které se ale řešily během závodu. Velikou výhodou je, že tlumiče, které jsme jeli tuto sezónu lze konfigurovat dle náročnosti tratě, povrchu, stavu – to vše po odborné konzultaci s Jindrou Křístkem. Možnost regulace tlumičů a to i s minimálním zásahem ukázalo markantní zlepšení jízdních vlastností a myslím si, že i výsledek – titul mistra Evropy v divizi Touring Autocross hovoří za vše.
Byl jsi spokojen s naším zákaznickým servisem (repase, testování)?
Jak již bylo řečeno, firma Protlum na naše připomínky reagovala více než pružně a snaží se kdykoliv vyjít vstříc. I před závodem v časovém presu pro nás vždy udělali maximum a našli optimální řešení, abychom na každé závody odjížděli s dokonale připravenou technikou.
Ještě jednou gratulujeme k zisku třetího titulu Mistra Evropy a těšíme se na spolupráci při vývoji dvojkové Fabie…