aktualizováno | 04.01.2013 15:38:41 | edda | přečteno: 6314x
Historie - Toyota GT Coupé

 

  Startovní pole letošního ročníku závodů do vrchu ve třídě historiků obohatí i  Toyota Corolla GT Coupé, a tak bych rád tyto vozy představil.

       Tento typ byl vyráběn pouze v letech 1983-87, jedná se o dvodveřové coupé značené jako Trueno nebo také Levin. V Japonsku se mu jinak neřekne než Hačiroku.

To v překladu znamená ,, osmdesátšestka" podle interního označení AE86. Vozy Toyota GT Coupé se objevovaly na evropských, potažmo českých okruzích v rukou A. Charouze a P. Vojáčka. Oba používali model LEVIN, který je vlastně dvoudvéřový ,, sedan" .

     K pohonu obou typů byl použit podélně uložený motor 1,6 16v /4A-GE/, který v sériovém provedení měl 129k při 6700 ot/min. Převod zajišťovala přímo řazená 5rychlostní převodovka se zkráceným převodem a na pevnou zadní nápravu s panhardskou tyčí k samosvornému diferenciálu LSD.

    Okruhová verze byla osazena několika druhy vstřikování a v tehdejší špičkové úpravě měla  cca 180k při 9000 ot/min! V té době soupeřili na českých tratích se špičkovými vozy Lada VFTS 2105 p. Krejbicha. ten dosahoval cca 160k při použití karburátorů Weber.

     Vůz A. Charouze je vystaven v unikátním stavu v muzeu sportovních vozů v Lánech. Vojáčkův vůz se nedochoval.

     Dnes jsou vyhledávaným náčiním drifterů pro svoji malou váhu / 820kg/ a možnými i nemožnými možnostmi úprav. K vidění jsou i monstra s přeplňovanými motory a výkonem 350k.

 

                                                                  Ladislav Rosička ml.  

rosi | 04.01.2013 19:32:45
http://www.youtube.com/watch?v=EjNzYzBGcf0 počkejte na zavěrečný on board a sledujte Keichiho praci nohou!!!a reakce motoru na plynový pedal!!!to je fantazie:)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007