Zatím stále platí, že by se na startu měl objevit i tento Ital s překrásnou Lancií 037, ovšem vloni se jeho start nakonec nepovedl... Beppe vlastní několik skvostů značky Lancia a zde je povídání o jednom z nich -
Znovuzrození speciálu Lancia ECV1, I. část.
Oslovili jsme Giuseppe Voltu a zeptali se na historické momenty, jež provázely vznik, rekontrukci a slavnostní premiéru ECV1.
Ví se o vás, že vlastníte to nejlepší co Lancia dala rally sportu - modely Stratos, S4 a 037. můžete čtenářům RALLYLIFE krátce představit tyto vozy?Každý z nich vznikl, aby vyhrál na mistrovství světa v rally. Na jejich vývoji se podíleli ti nejlepší návrháři z celé Itálie. Model Stratos s motorem od Ferrari se zrodil v době, kdy Lancia ještě nebyla propojena s Fiatem. Model S4 byl již vytvořen zkušenými odborníky z týmu Fiat-Abarth. Tým Abarth utvořil pilíř úspěchu dnes legendárních speciálů Lancia. Každý vůz vznikal v jiné době a za odlišných okolností. Jedno mají ale společné, na tratě směřovaly s jasným plánem vítězit.
Největší klenot sbírky představuje unikátní vůz Lancia ECV, na kterou se nezapomnělo jen díky vám. Vzpomenete na dny, kdy jste se rozhodoval o znovuzrození projektu ECV?
Pro mě to byla láska na první pohled, která se zrodila ve smutné době. Tým za tragických okolností ztratil dvojici Toivonen / Cresto a navíc byla zrušena skupina B. V každém případě byla Lancia ECV1 již ve stádiu vývoje a připravovala se pro následující rok 1987. Pro svůj aerodynamický tvar a motor Triflux měla ještě větší kouzlo než model S4. Jakmile se objevila možnost odkoupit od Abarthu nejdůležitější části, neváhal jsem.
Více na - http://www.rallylife.cz/giuseppe-volta-lancia-ecv1-1-dil