Datsun P510/ 1600 SSS
Automobilka Datsun (v osmdesátých letech přejmenována na Nissan) přišla na soutěžní scénu koncem šedesátých let s dvěma neskromnými cíli. Invazi na evropské trhy chtěla podpořit vítězstvím na obou nejslavnějších soutěžích světa - Rally Safari a Rallye Monte Carlo. Při prvních startech v roce 1968 přišlo vystřízlivění, ale díky angažmá správných jezdců nebyly výsledky špatné. Vycházející finská hvězda Hannu Mikkola obsadil v Monaku za volantem exotického sportovního roadsteru Datsun 2000 Sports devátou příčku, Joginder Singh dojel na domácí Rally Safari pátý.
V následující sezoně nasadil japonský tým model P510, který je známější pod zobecněným názvem 1600 SSS. Vůz se vyráběl v Jihoafrické republice a úspěšně se vyvážel i na severoamerický kontinent. Sportovní verze SSS (Super Sports Sedan) měla čtyřdveřovou karoserii, moderní podvozek se všema čtyřmi nezávisle zavěšenými koly, stabilizátory a vlečnými rameny po vzoru BMW. Řadovou šestnáctistovku SOHC krmily dva dvojité karburátory, ale výkon 125 koní nebyl nikterak oslňující. Datsun homologoval pětistupňovou převodovku, ale hlavní devizou nenápadného vozu byla robustnost. Jezdecká ikona datsunu Shekhar Mehta vzpomínal, že podvozek vozu přečkal všechny nástrahy afrických tratí.
Mehta jezdil v úvodu své kariéry s BMW 2002 Alpina závody do vrchu a hledal vhodný vůz pro východoafrický rally šampionát. Když si vyzkoušel Datsun 1600 SSS od Tanzánce Robina Ulyateho, zjistil, že může jet přes všechny hrby a díry na cestě bez ubrání plynu. Auto to vydrželo a tak si jeden sériový exemplář objednal. Na Rally Safari 1970 startoval jako 31., ale během první sekce předstihl 15 konkurentů. Legendární šéf továrního týmu Wakabayashi na něj čekal v časové kontrole s informací, že okamžitě získává servisní podporu továrního týmu. Mehtu v průběhu soutěže zradil motor, ale Edgar Herrmann dokázal s jiným exemplářem datsunu soutěž vyhrát. V následující sezoně už Mehta sedlal tovární Datsun 240Z a začala jeho dlouhá a úspěšná kariéra.