Nebudu daleko od pravdy, když po nahlédnutí do svého archivu sdělím, že se v novodobé historii závodů automobilů do vrchu (tj. od začátku sedmdesátých let) v bývalém Československu závodilo na více jak sto tratích. A to od krajských přeborů až po mezinárodní. Někde se jelo jen jednou, nebo dvakrát, jinde zase trvá historie závodů dodnes. Samozřejmě uvítám jakékoliv doplnění mých statistik, zejména naskenovaných výsledkových listin nebo programů na e-mailu: vydra.pavel@email.cz. A tady máte velkou šanci historii doplnit, protože o boskovickém závodě, který byl po většinu své existence zařazen do Mistrovství ČSR moc informací nemám.
4. Boskovice
U tohoto závodu do vrchu nabízím datumy konání: 1974 – 13. 10., 1975 – 13. 7.,
1976 - 5. 9., 1977 – 4. 9. a v roce 1978 – 17.9.
V roce 1974 zde prožil velkou havárii jeden ze čtyř libereckých „mušketýrů“ Ladislav Bareš – naštěstí to odnesly jen plechy jeho špičkové Škody 100 L. Vítězem kategorie B5 se stal Pavel Kubiena před Františkem Blažíčkem a Josefem Veisem. Zajímavý vůz představil Arnošt Vitoul, a to Tatru Mix B5. Dále se mi podařilo zjistit, že třetí příčku ve třídě A2 1150 vybojoval František Šulc z AMK Doubrava u Mnichva Hradiště s vozem Škoda 110.
Za vítězným Jaroslavem Surówkou skončili v absolutním pořadí v roce 1975 Miroslav Adámek s vozem NSU TT, zároveň vítěz třídy A2 1300, třetí Zdeněk Vojtěch na Škodě 120 S a čtvrtý Zdeněk Halada na známém oranžovočerném BMW. Ten vyhrál třídu B5. Závody úspěšně dokončili také Heřman, Tomášek, Krejbich, Vančura nebo Mach.
Několik zajímavých kombinací ve spideru představil během své kariéry Jaroslav Pácl. Pro závod v Boskovicích v roce 1976 zabudoval motor z Alfy Romeo o objemu 1600 ccm, ale ten ho zradil a závody nedokončil. V roce 1977 postihla závody průtrž mračen, která měla za následek i poměrně velký počet havárií. Závody se jely jako předposlední část Mistrovství ČSR. Vítězi jednotlivých tříd se stali Kala (A1 1150), Hrubý (A1 1600), Benda (A2 600), Král (A2 1000), Janeba (A2 1150), Berný (A2 1300), Veinhold (A2 1600), Šafránek (A5 3000), Janeček (B6 1300), Bernátek (B6 2000), Kubů (Formule Škoda) a absolutní vítěz Stránský (Formule Easter).
V roce 1977 postihla závody průtrž mračen, která měla za následek i poměrně velký počet havárií. Závody se jely jako předposlední část Mistrovství ČSR. Vítězi jednotlivých tříd se stali Kala (A1 1150), Hrubý (A1 1600), Benda (A2 600), Král (A2 1000), Janeba (A2 1150), Berný (A2 1300), Veinhold (A2 1600), Šafránek (A5 3000), Janeček (B6 1300), Bernátek (B6 2000), Kubů (Formule Škoda) a absolutní vítěz Stránský (Formule Easter).
1. | 1974 |
| OBL |
|
|
|
2. | 1975 |
| M ČSR |
|
| Jaroslav Surówka – Formule Easter |
3. | 1976 |
| M ČSR |
|
|
|
4. | 1977 |
| M ČSR |
|
|
|
5. | 1978 |
| M ČSR |
|
|
|