Rallye Praha Revival 2013- memoriál Josefa Kloce
3. ročník společensko- sportovní akce Rallye Praha Revival, kterou vymyslel a pořádá promotér automobilových závodů Eduard Patera ve spolupráci a s pomocí Ústředního automotoklubu proběhl nadmíru úspěšně a k naprosté spokojenosti organizátorů, ale co je nejdůležitější i samotných účastníků.
Na start se postavilo 130 posádek na které čekalo ve třech dnech 500 km středními a západními Čechami. Neopakovatelná atmosféra slavnostního startu na Václavském náměstí, kde hned na začátku předvedli největší show italští jezdci na legendárních Lanciích a samozřejmě ani ostatní jezdci s krásnými závodními a sportovními vozy nedávné historie se nenechali zahanbit, už tato atmosféra předznamenala pohodový průběh akce, která se stala svátkem pro příznivce automobilových závodů. Mezinárodní ráz dodala podniku, kromě italských posádek a jedné německé, ruské a slovenské, i silná polská družina v čele s největší legendou Andrzejem Jaroszewicem, hvězdou evropských rallye let sedmdesátých a osmdesátých. Ani naše domácí legendy si nenechaly start na revivalu ujít. Nechyběli bývalí škodováčtí tovární jezdci V. Blahna. M. Zapadlo, B. Enge, mezi nováčky se objevili například velmi, i mezinárodně, úspěšné posádky V. Pech sen.- F. Šimek a V. Arazim- J. Gál, při počtu účastníku a sumě jejich mistrovských titulů, vítězství, pohárů a vavřínových věnců nelze vyjmenovat všechny.
První etapa se jela v noci a zavedla posádky do orientačně náročného úseku ve vojenském prostoru Brdy, který si velmi pochvalovali zejména zkušení, ostřílení spolujezdci. Po měřeném úseku ve Strašicích už posádky zamířily do Plzně k přenocování.
V sobotu na ně čekal dvakrát výjezd na Koráb, a dvakrát zdolávání vlhké písečné trati v Chotíkově. Bohužel, musela být vypuštěna Show section v domažlickém rallykrosovém areálu, jejíž trať vinou nepřízně počasí neskýtala záruku regulérnosti pro celé startovní pole. Trať, kterou posádky absolvovaly podle šipkového itineráře za dodržování dopravních předpisů, na což, kromě policie dohlíží i sami pořadatelé tajnými radarovými kontrolami dovedla v sobotu odpoledne posádky opět před Hotel Primavera, kde se večer rozproudila, jak je již u revivalů obvyklé, bohatá společenská zábava, kde se znovu a znovu probíraly dnes už vesměs veselé historky z nejrůznějších závodů, ale i vzpomínalo na ty soupeře a kamarády, kteří už mezi námi nejsou. Zábava trvala do pozdních hodin .
V neděli už na všechny čekalo jen dokončení zkoušky stálosti výkonu ve Strašicích a Show section na letišti v Tlusticích, kde měly posádky poslední příležitost k vylepšení bodových kont, která rozhodují o pořadí. Na to úplně rezignovaly, ovšem k radosti všech přihlížejících, italské posádky a bez ohledu na stopky, předváděli spektakulární divadlo, snad dokud jim nedošel benzín.
Nakonec se až na pár neťastníků, které zradila technika, všichni sešli v cíli v Radotíně, kde byla poslední příležitost sdělit si navzájem bohaté dojmy. Po sečtení bodů, byli na slavnostním ceremoniálu odměněni nejúspěšnější v jednotlivých třídách. Absolutně nejnižší počet trestných bodů získal posádka Miloš Kašpar- Jiří Bílek na voze Mini Cooper. Největších ovací se ovšem dostalo nejstaršímu účastníku Josefu Kadeřábkovi, který i v 83 letech s Mercedesem dával zabrat i mnohem mladším soupeřům.
Rallye Praha Revival díky neutuchajícímu nadšení malého organizačního týmu a disciplinovanosti startujících posádek skončil bez nejmenšího incidentu. O spokojenosti posádek svědčí asi nejlépe to, že do 24 hodin po skončení RPR se naplnila startovní listina další akce, kterou bude na podzim Rallye Berounka Revival.
Jarda Malík