16.05.2013 14:03:53 | edda | přečteno: 7447x
40 let MS - 1974: Lancia vítězí za peníze Fiatu

  V první polovině sezony se konaly pouze dvě soutěže, celkem čítal ochuzený světový seriál osm mistrovských podniků. Nerovnoměrný průběh sezony nahrál týmu Lancia, který až na podzim homologoval sportovní model Stratos HF s motorem Ferrari umístěným za zadními sedadly.

Zpočátku to vypadalo na jasné vítězství značky Fiat. Italové si předsevzali dobýt nejen titul MS značek, ale získat i evropský trůn a vavříny v prestižním domácím šampionátu. Sportovní kabriolety 124 S Abarth dostaly silnější motory, tým angažoval sedm italských jezdců, které navíc doplnil ještě talentovaný třiadvacetiletý finský mladík jménem Markku Alen. Při úvodní TAP Portugal Rally obsadily turínské vozy první tři příčky v pořadí Pinto, Paganelli a Alen. Soutěž se konala díky tomu, že Portugalci přivezli benzín ze své bývalé kolonie Angoly, která nebyla členem organizace vyvážející ropu OPEC.

Problémy s palivem nenastaly ani v Africe, která nebyla zařazena do embarga arabských producentů „černého zlata". Evropské týmy Alpine, Renault, Peugeot, Porsche a Lancia však byly na Safari Rally poraženy domácím jezdcem Joginderem Singhem s neznámým vozem Mitsubishi Lancer 1600 GSR. Znovu se ukázalo, že na africkém kontinentě rozhoduje robustnost a spolehlivost vozu, nikoliv výkon.

  Více na - http://www.rallylife.cz/40-let-ms-1974

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007