V roce 1975 se mezinárodní situace stabilizovala a seriál MS měl v kalendáři rovných deset soutěží. FIA rezignovala na americké teritorium a vedle evropské půdy zajišťovaly punc světovosti pouze dvě soutěže v Africe.
V první polovině sezony to vypadalo, že bude pokračovat intenzivní souboj v rámci koncernu Fiat. Turínský tým instaloval do svých Fiatů 124 S Abarth silnější motory s šestnáctiventilovou hlavou a jejich výkon přesáhl hranici 200 koní. Také jezdecké portfolio bylo mnohem pestřejší a silnější než předešlý rok. Trojici Italů Bacchelliho, Paganelliho a Veriniho doplňovali Francouz Bernard Darniche a Finové Alen s Mikkolou. Ani Lancia však neusnula na vavřínech. Fenomenální Stratos HF dostal atraktivní aerodynamické doplňky a slušivý zeleno-bílý kabát italských aerolinií Alitalia. Nový šéfkonstruktér Mike Parkes zdokonalil šestiválcový motor původem z Ferrari 246 Dina a výkon čtyřiadvacetiventilové verze tak dosáhl 270 koní. Jezdecké složení si s konkurencí v ničem nezadalo - Munari, Andruet, Waldegaard, Pinto a Ballestrieri. Pikantní na souboji obou italských týmů byla i skutečnost, že model Lancia Beta Coupé 16V používal stejný motor jako Fiaty 124 S Abarth.
Více na - http://www.rallylife.cz/40-let-ms-1975