Nutrend racing, který stejně jako v minulé závodní sezoně sbírá body, mimo domácího mistrovství, také do mezinárodního šampionátu FIA Challenge, zavítal o víkendu na server Itálie. V malém městečku Verzegnis, nedaleko Udine, totiž startoval další, v pořadí již druhý mezinárodní podnik, s názvem „Verzegnis – Sella Chianzutan“. Všechny zúčastněné jezdce čekala převážně technická trať s délkou 5 640 m.
Na Václava Janíka, startujícího s vozem Lola B02/50 a Jiřího Svobodu na voze Norma M20F, kteří v Itálii hájili barvy Nutrend racingu společně, čekalo nabité startovní pole převážně domácích matadorů. Oba piloti Nutrend racingu však nenechali nic náhodě a do samotného dějiště závodu dorazili s předstihem tak, aby měli dostatek času na trénink a na oživení tratě z minulé závodní sezony.
Velmi chladné a deštivé počasí, které v Itálii panovalo téměř po celý závodní víkend, závodním strojům příliš nesvědčilo. V pátek dokonce pokrylo polovinu tratě několik centimetrů sněhu.
Sobotní den, jak je v mezinárodním mistrovství zpravidla zvykem, patřil dvěma tréninkovým jízdám. Václav Janík, který se v první jízdě dostal na čtvrtou pozici absolutní klasifikace již do druhé jízdy, stejně jako několik dalších jezdců, nenastoupil. Důvodem byl opravdu silný déšť, který se nad Verzegnis přehnal. Jiří Svoboda dokončil sobotní trénink na pátém místě ve skupině E2-SC.
Při samotném nedělním závodě, který probíhal, stejně jako sobotní trénink, ve dvou závodních jízdách, se deštivé počasí umoudřilo. Správný chod závodních strojů však stále komplikovalo velmi chladné počasí.
Již během první jízdy se Janíkův vůz nevyhnul hned několika problémům. Servisní technici AVONu bohužel špatně vyvážili pneu pro Janíkovu Lolu a jezdec byl nucen použít pneumatiky náhradní, které však nebyly pro zdejší trať příliš vhodné. V průběhu jízdy se také objevily drobné problémy s brzdami a následně i řazením. I přes veškeré tyto komplikace si ale Janík čtvrtou pozici dokázal udržet. Ve druhé jízdě potíže s řazením ustály a Janík svou pozici z první jízdy s přehledem udržel.
Jiří Svoboda se v prvním jízdě, oproti tréninku, zlepšil hned o několik vteřin. Pro jezdce velmi slibně rozjetý závod bohužel skončil ve druhé závodní jízdě, kdy došlo na jeho voze NORMA k poruše motoru a jezdec byl nucen ze závodu odstoupit.
Samotný závěr závodu bohužel poznamenala nešťastná událost, kdy při svozu závodních vozů došlo k tragické havárii jednoho z rakouských jezdců, který svým následkům zranění bohužel na místě podlehl.
Nyní mají mechanici Nutrend racingu plné ruce práce, aby Svobodův stroj byl na nadcházející závod zase ve formě. Celá plejáda špičkových evropských jezdců se totiž již tento víkend sjede do Šternberka, kde o víkendu odstartuje 33. ročník legendárního domácího podniku Ecce Homo Šternberk.
Za Nutrend racing do závodu nastoupí Václav Janík s vozem Lola B02/50, ve skupině E2-SS Jiří Svoboda s vozem NORMA a ve skupině E2 tým zastoupí Karel Hubáček na voze BMW M3 GTR.
Tímto Vás co nejsrdečněji zveme!